Kanalsortering s-box 410 ?

Moderator: otto

Hagis
Inlägg: 5
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:06 pm

Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av Hagis »

För att sortera sina kanaler i favoritlistan så går man till kanalen man vill flytta och trycker sedan blå knapp på fjärren (Move)..... Sen då ? Hittar inga instruktioner någonstans om HUR man skall göra för att sortera..

Jag har testat och flytta kanaler men så fort man uppdaterar listan eller byter sida så går kanalen tillbaka till var den var förut... :?:
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av Ampa69 »

Kanal listan sparas väl på iptv servern, tror inte du kan flytta om kanaler o hålla på eftersom kanal listan inte sparas på boxen har jag för mig.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av FreddyK »

Det stämmer kanallistan sparas på servern och det är den ordningen det blir.
Det finns olika lösningar bla Xtreme-Editor eller egen nerladdad kanallista som du editerar.
Annan lösning är TVheadend där du kan editera och lägga in egen EPG för kanalerna osv men kräver en del jobb att få till.
Viktigt att komma ihåg att sätta "Maximum input streams" till 1 om man går på den lösningen.
Dom lösningarna kräver att man kör med M3U fil istället för portalen då.
Man kan ta bort kanalgrupper däremot i Dashboarden.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Hagis
Inlägg: 5
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:06 pm

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av Hagis »

Går det inte att ta bort hela listan då så att man kan börja om från börja? :?:
Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av Ampa69 »

Hagis skrev:Går det inte att ta bort hela listan då så att man kan börja om från börja? :?:
Det du kan göra är att sätta dom kanalerna du vill ha med som favoriter och sen välja att bara visa favoriter. Då ser du bara dom kanalerna
Hagis
Inlägg: 5
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:06 pm

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av Hagis »

Ampa69 skrev:
Hagis skrev:Går det inte att ta bort hela listan då så att man kan börja om från börja? :?:
Det du kan göra är att sätta dom kanalerna du vill ha med som favoriter och sen välja att bara visa favoriter. Då ser du bara dom kanalerna
Jag tror att du missuppfattade min frågeställning... Läs från början...
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av FreddyK »

Läs mitt tidigare svar på frågan om du vill göra nåt mer omfattande än favoriter.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
martinborgh
Inlägg: 2
Blev medlem: fre feb 03, 2017 6:59 pm

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av martinborgh »

Vore det inte bra om någon på IPTV King sorterade kanalerna så att tex alla Sportkanaler kommer samlade och då alla Viasat i rad och sedan alla C-More osv. Det kan inte vara så bökigt. Ser man i början på listan kommer ju SVT1 först och sedan SVT 2 osv.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Kanalsortering s-box 410 ?

Inlägg av otto »

Hejsan martinborgh
Det du skriver hade varit mycket enkelt men i den stora världen är inget så enkelt.
De som sköter det hela sitter ej i Sverige utan någonstans i utlandet och för dem är det dessa kanaler som gäller sedan i vilken ordning de kommer
Jadu jag har tjatat mycket att få det så här bra och jag nöjer mig med detta till nästa omändring när allt är upp och ner igen.
OttO Moderator IPTVKING
Skriv svar