Undertext skillnad på smartTV och PC? (funkar via PC?)

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas

Moderator: otto

sweedee
Inlägg: 4
Blev medlem: ons feb 14, 2018 6:20 am

Undertext skillnad på smartTV och PC? (funkar via PC?)

Inlägg av sweedee »

Hejsan!
Osäker om detta ska ligga i "övrigt" eller "hårdvara" sektionen, men jag chansar här.

Jag kör iptv på min LG med appen, är överlag helt nöjd, bortsett ifrån en aspekt: Undertexter på Cmore fungerar inte. Det är ju väldigt bra filmer på cmore så man börjar tycka att det blir mer och mer jobbigt, ibland så fungerar texten i 15 sekunder och slutar sedan (men släpar alltid efter de sagda orden så att säga). Om det är relevant så spelar Engelsk eller Svensk text ingen roll, behöver helt enkelt ha det texten så man inte behöver ha så hög volym hehe.

Vad jag har läst mig till så är det här ett återkommande problem på just smartTV.

Min fråga: Fungerar Cmore texter om jag kör ett abonnemang via PC istället för smartTV?

Ställde frågan 24e juni på en annan del i forumet, men inget svar än. Så jag tänkte att jag skapar en separat tråd, då den frågeställningen ställdes i en redan aktiv tråd och försvann lite i mängden så att säga.

Uppskattar svart så kan man potentiellt byta abonnemang.

Med vänliga hälsningar,
C
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Undertext skillnad på smartTV och PC? (funkar via PC?)

Inlägg av FreddyK »

Frågan har redan svarats flera gånger om lite här och där.
Undertexter är ett problem på många appar men fungerar med vissa för Android.
Kodi stöder enbart DVB undertexter men inte TextTV textning om man inte kör genom TVheadend som Kodi kopplar upp sig mot istället.
TVIP boxen som säljs här stöder TextTV textning med senaste mjukvaran men får inte den att automatiskt visa utan man måste välja på varje kanal själv.
MAG boxarna har stött det länge nu så där ska det inte vara nåt problem.
Då det gäller appar för boxar och TV så stöder ju vissa det men man får ofta välja textning manuellt där med.
Vad appar och boxar stöder är inget som IPTVKING kan göra nåt åt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Nemesisspanks
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jul 19, 2018 10:25 pm

Re: Undertext skillnad på smartTV och PC? (funkar via PC?)

Inlägg av Nemesisspanks »

Jag har noll koll på ”mag boxarna” hur de fungerar med undertext men har hört att det skall fungera på mag 254.

Tvip s412, tvip s605 boxar med senaste uppdatering stödjer DVB samt teletex undertext på alla svenska kanaler.

Android boxar, android mobiler med appen ”iptv extreme pro” stödjer undertext på alla kanaler.

Iphone, iPad, bästa alternativ som jag har hittat med undertext på alla svenska kanaler, är appen ”FLEX iptv” pro vertionen kostar 30 kr.

Apple TV, går med ”FLEX IPTV” och ”IPLAYTV” bästa alternativ är iplaytv som fungerar bara på Apple TV med undertext på svenska kanaler

GSE IPTV appen som iptvking rekommenderar stödjer inte ”teletex undertext”.

På datan- är det ”VLC PLAYER” som gäller om du vill ha text på kanalerna.

STB EMU portal på android, har jag inte lyckats att få ”teletex subtitles” att fungera.

Kör inte med SMART IPTV om du vill undertext.

Be iptvking om ”m3u länken” på ditt abonnemang och testa apparna.
Skriv svar