Ampa69 skrev:Nu har jag kollat lite i Sweden listan och märkt lite fel.
C More stars HD verkar vara danska TV2 sport har varit så ett tag nu
Viasat Fotboll HD SE är väldigt pixlig och har varit det länge.
Animal planet HD SE är animal planet med spanskt ljud och i SD
MTV HD SE är med dansk text
Disney Channel HD SE är med danskt ljud
SF Kanalen är det TV 4 på
MTV SE är dansk version.
Detta är fel som jag märkt av en längre stund.
Disney Channel HD SE har bara svensk ljud här iaf men däremot så är den inte HD utan SD.
Samma med MTV HD SE svensk men bara SD. Det finns inte ens nån kanal som heter MTV HD. Däremot finns det en MTV Live HD som är en annan kanal.
SF Kanalen visar rätt här.
C More Stars, Animal Planet HD, MTV SE utan HD i namnet är däremot fel.
Viasat Fotboll SE pixlig här med.
Ja kanalen finns i listan men det finns ingen kanal som heter så åtminstone inte i Sverige.
Därför sänder den enbart i SD.
Comhem bla sänder däremot en kanal som heter MTV Live HD som är en annan kanal.
Det kanske är den som det är meningen att det ska vara?
Channel 5 HD SE och Channel 9 HD SE ska heta Kanal 5 HD SE och Kanal 9 HD SE om man tar andra exempel från kanallistan där.
MTV MUSIC SE = MTV med svenskt ljudspår och nordiska undertexter.
MTV SE = MTV med dansk undertext.
MTV HD SE = MTV SD dansk undertext.
MTV Live HD PL = Vad MTV HD SE skulle kunnat vara men utan lagg då.
GG08 skrev:
Hej! Ja det blev lite fel steg, men ibland kommer samma frågor upp, och då kanske inte alla kollar i forumet innan. Men ta det inte så iaf. Jag försöker hjälpa till eftersom jag har trixat med min box och några andra. Har du box och vilken? Har du kollat inställningen på buffertsize i portalen ? För det känns som det skulle vara något hos dig som gör detta, att någon kanal kan lagga ja det händer, men vad jag förstår så laggar det varje kväll hos dig, det har jag aldrig varit med om, det har varit lite rörigt med kanalerna och visst då kan det bli riktigt skit. Men jag förstår att det är jobbigt för dig när det inte fungerar. Vad har du för Bredbandsbolag? Så det inte är något därifrån som djävlas med dig
Hej jag får börja med att be om ursäkt men var på dåligt humör när det inte funkar. Jag har full förståelse att det laggar någon gång och någon kanal men hos mig iaf så kan jag nästan ställa klockan efter det, varje kväll vid 20 börjar det och sen slutar det vid 22.30. Jäkligt frustrerande när det är den tiden som man kollar på tv. Jag har Banhof 100/10 så tycker inte det ska göra något, ingen brandvägg på routern iheller. Boxen är en mag 256. Tacksam att du försöker hjälpa mig för det verkar som det bara är jag och min bror som har dessa problemen
Mvh Jimmyhak
Hade en annan kund som hade samma problem på kvällarna, visade sig att hans routers paketdistribution var överbelastad, och just kvällar då andra enheter som använde wifi/lan hade alldeles för många förfrågningar och därav upplevde han problemen på kvällarna. han utökade sin befintliga router med en till som va speciellt tilldelad till sin mag enhet och chips
så var dessa problem borta.
jag har hört liknande problem från ett par andra att det är just kvällar som de har dessa problem och alla har ett par saker gemensamt
- De är flera i hushållet (barn osv)
- Alla är anslutna samtidigt under kvällstid, spel, filmer, torrents dylikt
- Alla har minst 6 enheter som kör igång samtidigt
Nu kommer du säga "Jag har bandbredd så det räcker till alla" men det handlar inte om det. Det handlar om att när routern trycker ut paketen och skiftar mellan enheterna snabbt, så går paket förlorade, en vanlig dator hanterar paketförlusten med en ny förfrågan, multicast streaming (svtplay, netflix, viaplay som är live) har en backup stream som den ersätter förlorade paket med. men de gör inte pirat iptv. Förhindra paket förlusterna när nätverket är som mest belastat så försvinner även lagget
Hej, jag har också problem med lagg på alla kanaler i "sweden" listan på kvällar, men jag har inte min mag256 kopplad via routern utan den är kopplad direkt till inkommande fiber.
Några tips på vad jag ska göra?
Status Uppdatering 2016-12-01
Idag kommer vi byta ut en del av vår hårdvara mellan klockan 12.15 till ca 18.15 till nya fräschare sådana med mer minne, snabbare processor och en massa annat gott. Detta kommer inte påverka kanalerna eller servern då vi kommer del för del lägga upp dessa på backup hårdvara medan uppgraderingen sker. Tyvärr kommer detta innebära följande
- Ingen support under denna tid
- Inga ordrar kommer behandlas under denna tid
- Inga provkonton kommer delas ut under denna tid
- Inga svar på mailen eller wickr under denna tid
Tyvärr är detta väldigt högt prioriterat och därför har vi valt att lägga ner all tid på detta för att få det gjort idag. Vi kommer självklart svara på alla mail, behandla alla ordrar, dela ut alla provkonton och hantera övriga ärenden som har kommit in under denna tid EFTER 18 Tiden ikväll.
Nyheter kring C More Hockey
VI har annonserat ut på diverse Dishhosting och Cable hosting nätverk med ca 3ggr högre ersättning i hopp om att locka någon som kan sända dessa kanaler, samt en backup, utan problem. Vi har fått en del intresseanmälningar som vi ser över just nu och förhoppningsvis kan vi få igång dessa kanaler igen då de släcktes av C More. Ni ska inte tro att vi struntar i dessa kanaler, detta är på vår högsta prio just nu då ca 25% av vår kundkrets och omsättning kretsar kring dessa
För er som upplever lite mer lagg än vanligt
Detta beror på att när C More bytte kodning så släcktes de flesta av våra kort. De som vi kör nu är endast 2 stabila kort och resten är backups som hyrs in på löpande band. När servern hoppar mellan dessa för att kunna sprida ut loaden så mycket som möjligt så hänger de tyvärr inte alltid med och ca 10-15% av tittarna påverkas av detta och upplever lite mer lagg än vanligt. Varför påverkas inte alla frågar ni? Ja, det är algoritmen bakom som delar ut lasten som bestämmer detta, det är svårt för oss att svara. Den prioriterar alltid de stabilaste först men när någon klient inte hänger med så skiftar den till backup.
Detta är också även snart löst då vi aktivt beställer och kommer trycka in mer kort i servern. Vi hoppas att detta är löst till helgen men kan dröja så långt in som på nästa vecka.
Vi vill be om ursäkt till alla som har påverkats negativt av detta. Ni ska veta att vi gör vårt bästa för att ordna upp detta så fort som möjligt och det är även därför vi varit lite mer frånvarande från forumet de senaste dagarna samt att mailsvaren blivit korta eller att vi kanske missat något mail. C Mores nedsläckning kom som en chock för oss alla och vi trodde de skulle endast vara någon form av pairing men det var det inte så enkelt som vi trodde.
Tack för Info Admin Men glöm inte att lägga upp Norska Viasat Fotboll och alla andra Viasat Sport Kanaler på Norska listan!! Jag saknar så mycket Viasat Fotboll på Norska Trevligt helg!!
men jag har fått problem med visat kanalerna. och även andra kanaler.. dem har börjat lagga .. som expmel svt1- barnkanalen. och alla visat kanaler
och jag hoppas att blir mera stabilare med eran nya saker..
mvh
Vi har fler C More kort än Viasat så de kanaler du nämner låg alla på C More korten förutom Viasat kanalerna. Både Viasat och C More sänds från samma host även backuperna är kopplade till samma nod så deräv påverkan på dessa med. Men generellt ska de knappt påverkas, det är mest de som ligger på C More korten som är besvärliga för en del
På den sidan kan man se att kanalerna skulle släckas ner.
Dessutom så stod det ett par veckor innan på CD's hemsida med.
Som ni ser på sidan där kan det vara läge att förbereda Disney kanalerna för MPEG4/DVB-S2.
Några av dom övriga nordiska kanalerna flyttade den 29 nov till ny frekvens och släcks ner snart på den gamla frekvensen.
Hej. Det är så att i princip alla kanaler från Viasat och C-More laggar hos mig, ganska kraftigt dessutom. Många kanaler från USA, Storbritannien flyter på utan något problem överhuvudtaget. Vad är det som är fel? Igår tittade jag på golfen på C-More golf och sen när jag byter till en annan C-More kanal eller i princip valfri kanal från Viasat så laggar det. Idag, ganska nyligen så laggade tom SVT1 men igår var det inga som helst problem att titta på SVT1. Kör med Kodi.
Detta har jag gjort utan resultat:
Testat direkt med nätverkskabel från väggen.
Konfigurerat Kinkins Repo enligt instruktioner.
Stängt av NAT i routern.
Vet inte hur detta fungerar men det känns inte alls som något är fel med Internetanslutningen då många kanaler flyter på helt utan anmärkning men sedan är det stora problem med främst C-More och Viasat kanalerna. Inte exakt alla utan de flesta.
Frågan är då vad man mer kan göra åt detta och jobbar ni på att lösa detta? C-More golf fungerade helt utan anmäkrning hela kvällen igår men sedan när jag typ byter till en annan C-More kanal eller Viasat, exempelvis TV3 och TV5 så var det fruktansvärd lagg på dessa under gårdagen.
Tycker ni har ett mycket bra utbud av kanaler och jag vill gärna fortsätta med denna lösning men då måste ovanstående problem lösas. Så vad mer går att göra för att få bort all denna lagg? Det är mängder av kanaler som buffrar medan vissa inte buffrar alls.