Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Moderator: otto

armin_MrZ
Inlägg: 5
Blev medlem: tis okt 31, 2017 5:20 pm

Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av armin_MrZ »

Hej

Är ny gällande TVIP, men det är något konstigt med TVIP 410. När jag ska slå på boxen så händer det ingeting när jag trycker på den röda knappen för att slå på. Trycker allt möjligt och den startar efter ett tag eller så kör jag att jag tar ut kontakten från uttaget och sätter in den igen och då går den på. Sedan kan man använda fjärrkontrollen helt vanligt.
Är det något som ska göras, eller e det jag som inte gör något rätt?
Fogfighter
Inlägg: 15
Blev medlem: tor jun 29, 2017 10:02 am

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av Fogfighter »

Min box kräver att man trycker på start två gånger, och så är min kompisars boxar också. Lika när man stänger av....
jiva7004
Inlägg: 7
Blev medlem: sön apr 23, 2017 8:07 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av jiva7004 »

Hej!

Jag har precis samma problem. Mailade och fick rådet att köpa ny fjärrkontroll vilket jag gjorde. Det har inte hjälpt. Det fungerar om jag har fjärrkontrollen inom en halv meter från boxen. Har mailat ytterligare tre gånger om problemet men får inget svar. Kan någon härinne kanske vara behjälplig eller ha någon idé på lösning?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av FreddyK »

Vet inte om det beror på det men vet att vissa boxar kan störas ut av TVn och det har då hjälpt om man flyttat på boxen en bit från TVn.
Det har hänt på en del Dreamboxar bla.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av otto »

Hejsan
Har du testat att ta av IR ögat på den 1 meter långa sladden och se om det funkar bättre att bara nyttja TVIP Boxen
Jag har både en tvip box och en mag box, på tvipen har jag ibland haft problem med fjärren men har ändrat läget på IR ögat så har det funkat bättre för mig. Ska fråga Admin om de har mail till tillverkaren, innan så snackade jag med de som gör mag boxarna infomir direkt men nu säljer vi inte mag längre.
Har du köpt din box genom IPTVKING?
Vet att vissa har köpt billiga kopior från Kina
OttO moderator IPTVKING
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av otto »

Hej igen
Snackat med admin
TVIP boxarna har 3 månaders garanti från det man får dem.
Under den tiden så skriver man till admin.
Admin skriver precis som jag skrev innan ta av förlängnings kabeln till Ir sensorn
och se om det funkar
OttO
jiva7004
Inlägg: 7
Blev medlem: sön apr 23, 2017 8:07 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av jiva7004 »

Har kopplat ur IR och då fungerar det finfint. Fick svar från supporten på mitt fjärde försök men missade att skriva det här. Tack för hjälpen!
Danne83
Inlägg: 4
Blev medlem: sön maj 13, 2018 4:43 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av Danne83 »

Hej,
Har nyligen köpt en mag250. Har samma problem som ovan att jag inte kan sätta på boxen med fjärrkontrollen? Har läst runt lite här och provat ta på ignore på hdmi settings men det verkar inte funka?e helt ny på det här med iptv så hjälp mottages gärna :)
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av otto »

Danne83 skrev:Hej,
Har nyligen köpt en mag250. Har samma problem som ovan att jag inte kan sätta på boxen med fjärrkontrollen? Har läst runt lite här och provat ta på ignore på hdmi settings men det verkar inte funka?e helt ny på det här med iptv så hjälp mottages gärna :)
Hejsan
Omdu har en Mag box så skriver du ej under TVip boxar. Tvip är ett märke på boxar.
Antingen så har dina batterier tagit slut, fjärren är kass.
Skriv under mag boxar i fortsättningen och ge oss lite mera kött på benen vad som händer.
OttO Moderator IPTVKING
Peppat
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 20, 2018 6:14 pm

Re: Problem att starta/stänga av TVIP med fjärrkontrollen

Inlägg av Peppat »

Hej Otto hur kommer man i kontakt med admin strul med alla mina grejer
Skriv svar