Status på SVT

Moderator: otto

Ternfis
Inlägg: 15
Blev medlem: sön jan 14, 2018 7:15 pm

Status på SVT

Inlägg av Ternfis »

Med anledning av väldigt ofta återkommande problem med just SVT's kanaler undrar jag hur statusen ligger på att åtgärda problemen?

Problemen jag upplever är frysningar i både ljud och bild. Samma sak på både Apple-TV och Smart-IPTV appen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av FreddyK »

Till dom som har problem med SVT kan testa SVT appen där du kan se alla SVT's kanaler med.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
pwntato
Inlägg: 3
Blev medlem: ons apr 11, 2018 4:32 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av pwntato »

Nu är vi troligtvis många som var IPTVKing för att slippa hoppa fram o tillbaka mellan appar. SVT är så pass grundläggande att om det inte funkar, så påverkas ju även helhetsupplevelsen.

Jag använder Tvheadend, har 1000/1000 lina hos BBB med Ubiquiti utrustning. Inget strular förutom SVTs samtliga kanaler. Ser även i Tvheadend att mottagningshastigheten är kraftigt upp och ner på just SVT.

Om support på IPTVKING läser detta så skulle det vara trevligt med ett uttalande från dem ang. SVT. och om det är ett problem som kommer åtgärdas.

Mvh
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av FreddyK »

Självklart ska man inte behöva det men det är ett alternativ om det strular.
Har inte suttit och kollat nån längre period men då jag gått till kanalen under ett par minuter så har jag inte märkt av nåt här.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tjecken
Inlägg: 76
Blev medlem: mån mar 27, 2017 12:25 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av tjecken »

Ternfis skrev:Med anledning av väldigt ofta återkommande problem med just SVT's kanaler undrar jag hur statusen ligger på att åtgärda problemen?

Problemen jag upplever är frysningar i både ljud och bild. Samma sak på både Apple-TV och Smart-IPTV appen.
Är det nån som fortfarande tittar på PK SVT?
kaffeberoende
Inlägg: 124
Blev medlem: tis aug 23, 2016 1:37 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av kaffeberoende »

Nu börjar strulet med SVT kanalerna bli lite påträngande. Det har hackat en hel del de senaste dagarna.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av FreddyK »

tjecken skrev:
Ternfis skrev:Med anledning av väldigt ofta återkommande problem med just SVT's kanaler undrar jag hur statusen ligger på att åtgärda problemen?

Problemen jag upplever är frysningar i både ljud och bild. Samma sak på både Apple-TV och Smart-IPTV appen.
Är det nån som fortfarande tittar på PK SVT?
https://www.dagensmedia.se/medier/rorli ... am-6891473
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av otto »

Hejsan
Har nu kikat på alla svt kanaler till och från några dagar och har ej de problem som ni beskriver.
Har även kikat på FHD
Jag kör med BBB 500/100 och kör med en Mag box
Kommer att kika i morgon med.
Ni som har problem är det bara Svt som krånglar eller andra kanaler med?
Kör ni smart tv eller box? har sett att vissa kör med apple tv och smart tv mm
När ni har strul har ni kopplat upp er mot server i Holland typ Amsterdam med speedtest-net?
OttO Moderator IPTVKING
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av atrix »

Har fungerat bra från igår för mig, dagarna innan var det lite skakigt.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Ternfis
Inlägg: 15
Blev medlem: sön jan 14, 2018 7:15 pm

Re: Status på SVT

Inlägg av Ternfis »

Idag är SVT 1 FHD otroligt dålig.. Konstant lagg..

SVT 1 HD (vad är skillnaden? SVT sänder väl bara 720p?) strular även den, dock inte lika fullt som FHD..

Jag kör Comhem 500 mbit, har kört Speedtest mot Holland flera gånger och visst, har en ping på 70ms men hastigheten ligger på runt 400mbit..

Har tidigare använt mig av Smart IPTV appen i vardagsrummet men har nu gått över till MRMC på Apple TV. I sovrummet kör jag Apple TV och MRMC, men det är samma sak på samtliga enheter..
Skriv svar