Viasat HD-Kanaler

Moderator: otto

dopef1sh
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jan 04, 2018 5:16 am

Viasat HD-Kanaler

Inlägg av dopef1sh »

Hej

Rätt så ny med IPTV och kör ff min trial och utvärderar. I stort en mkt bra tjänst och iptvking håller hög klass. Kommer med största sannolikhet köra på detta.

Det jag funderar kring är Viasats HD-kanaler. Verkar inte som jag får speciellt bra bild från dessa, framförallt om man inte jämför med C more.

Av dessa verkar jag endast få Viasat Action, Viasat Sport & Viasat Motor i HD och då i 720p och inte 1080.

- Viasat Film Hits (ingen hd)
- Viasat Film Premiere (ingen hd)
- Viasat Series (ingen hd - verkar även ha blandat ihop sig med Viasat fotboll, ngn som känner igen detta? Visar alltså en fotbollsmatchen i informationen men spelar alltså amerikanska serier - verkar alltså som tv-guiden strular?)
- Viasat Family (ingen hd)
- Viasat Golf (ingen hd)
- Viasat Hockey (ingen hd)
- Viasat Sport Premium (ingen hd)
- Viasat Fotboll (ingen hd - på denna kanal verkar det sändas den information som stod i texten på kanalen Viasat Series. Det står även (Backup) efter kanalen i min lista, någon som vet varför?)

Om jag förstår det rätt ska man kunna få HD på alla dessa kanaler i Viasats soritment och vissa även i Ultra HD, dvs 4k - vad är status på detta i övrigt, inget som finns tillgängligt i närtid? För de som har en vass TV vill man så klart få ut så mkt som möjligt från prestandan.

Tack!
Hablaho
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jan 20, 2018 2:10 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av Hablaho »

Hejsan, är med helt ny på detta men so far är jag supernöjd, dock efterfrågar även jag HD sändningarna då sd blir lite väl grynigt för min smak men bättre än inget.

Någon som har en lösning och när kan vi få njuta av Viasat HD sändningar?

Hablaho
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av FreddyK »

Det kommer i HD då dom snart släcks i SD version.
Möjligen finns dom kvar i SD hos en del kabelnät men sändningarna tas normalt ner från satellit.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
rivaldo77
Inlägg: 58
Blev medlem: tis aug 08, 2017 2:28 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av rivaldo77 »

Är HD kanalerna på gång? Action HD funkar bra även med texten. Precis förlängt abb med 1år så jag är nöjd, saknar bara HD :D
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av otto »

Hejsan rivaldo77
HD kanaler kan dröja och jag vet ej hur länge.
Vi får nöja oss med sd kanaler så länge.
OttO
Hablaho
Inlägg: 11
Blev medlem: lör jan 20, 2018 2:10 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av Hablaho »

Hejsan det finns ju andra IP-TV leverantörer som har HD kanaler som inte ni har hur kommer det sig? Tänker inte byta men är jäkligt sugen på Viasat hockey HD bara :)
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av otto »

Hablaho skrev:Hejsan det finns ju andra IP-TV leverantörer som har HD kanaler som inte ni har hur kommer det sig? Tänker inte byta men är jäkligt sugen på Viasat hockey HD bara :)
Hejsan
Vilka har Viasat HD just nu?
OttO
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: Viasat HD-Kanaler

Inlägg av FreddyK »

Kommer snart bara finnas HD versioner kvar då SD kommer vara nersläckta då övergången hos Viasat är klar i slutet av April 2018 i Sverige och Danmark. I samband med det kommer bla Sjuan i HD med.
För dom med eget abb och kort så har Viasat Sport/Film redan slockat om man inte kör med godkänd Viasat box eller modul.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar