Data

Allt som inte kan kategoriseras ovan hör hemma här. Ställ frågor, begär hjälp så får du svar fortare än du tror. Akuta frågor bör mailas
Eldino

Data

Inlägg av Eldino »

Hej kan jag ha IP-TV på min data och mobil också i så fall hur gör jag det ?
atrix

Re: Data

Inlägg av atrix »

Hej,

det går utmärkt, du kan använda dig av att ladda hem m3u filen och ladda den i VLC-spelaren på datorn, sedan finns det nog många olika android program som kan köra IPTV. Men du får inte köra bägge samtidigt om du inte har köpt dubbla abonnemang.
Raspberry Pi server med TVHeadend 4.2.4. TCL 4k TV med TiviMate & Kodi, MI Box med TiviMate & Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Eldino

Inlägg av Eldino »

Så om jag vill ha den på datan också hur ska jag göra för att fixa det jag har en Apple data?
tjecken

Inlägg av tjecken »

Eldino skrev:Så om jag vill ha den på datan också hur ska jag göra för att fixa det jag har en Apple data?
Skaffa gse smart iptv appen där kan använda m3u filen.
Eldino

Inlägg av Eldino »

Jag laddade ner appen på mobilen men de finns inga kanaler kan du försöka hjälpa mig och fixa så jag kan ha på datan och mobilen ?
tjecken

Inlägg av tjecken »

Eldino skrev:Jag laddade ner appen på mobilen men de finns inga kanaler kan du försöka hjälpa mig och fixa så jag kan ha på datan och mobilen ?
Här är instruktioner https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... tiptv-pro/
Eldino

Inlägg av Eldino »

Fylla in valfritt namn (iptv king) och klistra in länken du får från IPTV King och välj Lägg till. Vad ska jag fylla i där då ?
tjecken

Inlägg av tjecken »

Eldino skrev:Fylla in valfritt namn (iptv king) och klistra in länken du får från IPTV King och välj Lägg till. Vad ska jag fylla i där då ?
Du klickar på lägg till så är det klart du behöver inte fylla i nått mer.
FreddyK

Inlägg av FreddyK »

När det gäller Mac (det han kallar apple data) så finns ju t.ex. Kodi även för den med och kan följa exakt samma instruktion som om Kodi körs på annan enhet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Eldino

Inlägg av Eldino »

Det går inte att trycka på att lägga till bara det kommer upp en ruta där det står lägg till m3u url
Skriv svar