## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

Nu fungerar det, jättebra
Tack så mycket
:D
Jonas
Inlägg: 3
Blev medlem: mån feb 20, 2017 8:09 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jonas »

För mig också
sydiva
Inlägg: 8
Blev medlem: fre okt 20, 2017 8:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av sydiva »

Hej!
Nu är det väl ändå dax att hitta en mera långsiktig lösning på alla fel med svart ruta, laggande, fel undertitlar, fel tablåer mm mm.
Det slår sällan fel... i stort sett varje torsdag när golftävlingarna börjar på torsdagarna så börjar det svaja och lagga, många användare kanske men alla betalar ju för en fungerande leverans.
Förra veckan blev det dessutom helt svart under söndagens finalrunda på Eurpopatouren. Detta är inte bra!
Antingen tar IPTVKing problemet på allvar annars kommer man att bli passerade av andra operatörer.
Kan säkert finnas en hel massa förklaringar men jag hoppas på en radikal förbättring.
/Thomas
Zwietz
Inlägg: 5
Blev medlem: lör dec 07, 2019 3:00 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zwietz »

Varje helg runt kl. 5.00 är det svart bild. Börjar bli riktigt jävla jobbigt. Detta är något som ni måste fixa. . Jag har inte Telia som internetleverantör. Har bra uppkoppling eftersom jag har kollat med länk som ni sagt ang Holland. Lös detta bara snälla
MaxDan
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 17, 2017 2:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av MaxDan »

Jag har varit kund i åratal, och tycker det har fungerat bättre än någonsin tidigare sista kvartalet. Ombyggnaden efter Italien-razziorna tycker jag har funkat alldeles utmärkt. Kör app i Android Smart-TV, tidigare MAG254.

Men: just idag ligger det nere för mig. Laddar 0 kanaler. Någon med info om detta?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Inga problem här.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Nilleosk
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 06, 2019 5:06 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nilleosk »

Har strul med min s box 410 gick ej igång försökte reseta då jag kommer till välj språk går det ej att komma vidare. Försökt att stanna av box dra ur sladd flera gånger. Går ej att stänga av boxen går ej att komma vidare o välja språk.....
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Nilleosk skrev:Har strul med min s box 410 gick ej igång försökte reseta då jag kommer till välj språk går det ej att komma vidare. Försökt att stanna av box dra ur sladd flera gånger. Går ej att stänga av boxen går ej att komma vidare o välja språk.....
Detta är tråden för kanalpaket inte hårdvara, skriv i rätt tråd, då hittar man lättare om alla skrev i korrekt tråd.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
veinge
Inlägg: 10
Blev medlem: tor aug 09, 2018 3:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av veinge »

Är det någon mer som har problem med att bilden med hänger sig/försvinner ibland?
Gäller både när man kollar tv och Vod. Har haft detta problem den senaste veckan, men tycker det händer oftare nu.
Använder formuler z8 och mytvonline.
DoktorC
Inlägg: 9
Blev medlem: lör maj 12, 2018 1:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av DoktorC »

Godmiddag vänner!
Inget kommer upp för mig då jag försöker använda min lista i GSE. Det står ”gäller ej M3u innehåll”
Och jag kan inte logga in på dashboard heller.

Ber om ursäkt om detta är en vanlig frågeställning. Har dock inte sett det i forumet.


Vänligen
Dr.C
Skriv svar