Sida 540 av 647

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 11:35 am
av novica
ATG Live, MovieTime Kids , funkar inte hos mig

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 5:03 pm
av Iskalla
Jag hittar inga kanaler i min Lista
kommer upp " check playlist nr 1" I Smart IPTV appen

Ny LG Tv och har fungerat smärtfritt i 3 månader.
Någon som vet mer om ev problem eller om Smart IPTV appen inte fungerar längre?

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 5:27 pm
av Kiclov
Jag har ochså tappat kanalerna står " check playlist nr 1" I Smart IPTV appen.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 7:51 pm
av FreddyK
Om det inte fungerar så ska man nog kolla sina inställningar om man kör med m3u8 i sin m3u länk så kan man testa ändra till mpegts i sin m3u länk.
Annars det vanliga testa Google DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller Cloudflare DNS 1.1.1.1, 1.0.0.1 då det ibland kan vara problem med leverantörernas DNS. Man kan också testa utan router för att se om det är den som ställer till det isf bör man kolla inställningarna där.
Vid problem med kanaler så rekommenderar jag att felanmäla i eran Dashboard.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 8:13 pm
av Jonna70
Inget funkat! Det här skiten börjar bli så ostabilt! Dags att kolla efter något annat!

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 8:15 pm
av FreddyK
Läs vad jag skrev ovanför.
Det är inga problem just nu vad jag kan se bortsett från vissa enstaka kanaler här och där.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 8:23 pm
av Jonna70
Man ska alltså behöva vara datatekniker för att kunna se på era kanaler! Har man beställt en tjänst så ska man inte behöva göra så mycket tycker jag.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 8:46 pm
av Kruppski
Jag kör med Apple TV, och GSE IPTV samt MrMc. Allt blev svart för två dagar sedan, och inget har ändrats. MrMc laddar inga kanaler, och GSE IPTV fastnar på "laddar kanaler".. Har provat att byta DNS, men det är ingen skillnad än så länge..

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: fre nov 15, 2019 9:20 pm
av FreddyK
Jonna70 skrev:Man ska alltså behöva vara datatekniker för att kunna se på era kanaler! Har man beställt en tjänst så ska man inte behöva göra så mycket tycker jag.
Nej man behöver inte vara mer tekniker än med andra tjänster och jag är bara en vanlig användare precis som er.
Däremot har jag hållt på med datorer och nätverk under lång tid.
Testa koppla TV/Box eller vad ni nu kör med direkt i väggen utan router.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: lör nov 16, 2019 8:36 am
av Zen
FreddyK skrev:Om det inte fungerar så ska man nog kolla sina inställningar om man kör med m3u8 i sin m3u länk så kan man testa ändra till mpegts i sin m3u länk.
Annars det vanliga testa Google DNS 8.8.8.8, 8.8.4.4 eller Cloudflare DNS 1.1.1.1, 1.0.0.1 då det ibland kan vara problem med leverantörernas DNS. Man kan också testa utan router för att se om det är den som ställer till det isf bör man kolla inställningarna där.
Vid problem med kanaler så rekommenderar jag att felanmäla i eran Dashboard.
Hej FreddyK,
Så jag kan bara lite om data, men ska jag förstå så att jag skall editera min URL som jag fått mig tillskickad på något sätt?
Alltså byta ut m3u till mpegts ?
Och gå in i set-upen på routern och ändra DNS till google eller Cloudflare?

Mvh
/Zen