Sida 511 av 647

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: ons okt 09, 2019 9:00 pm
av FreddyK
Duckface21 skrev:som kompensation tycker jag de kan öppna så man kan se på minst 2 boxar samtidigt tråkigt att man bara kan se på en tv i taget hade vart smidigt att låta grabben kolla på sin egen tv
Det kostar mycket med bandbredd och det blir enorma mängder totalt sett.
Jag har ju kanalerna över satellit och det är samma där det kostar extra om man vill ha ett till kort.
Man har ju gått ut med att man ger lite kompensation och det är mer än vad många andra gör ska man komma ihåg.
Har sett fall där folk krävt kompensation och fått som svar ett finger och blivit helt avstängd trots att man betalt för många månader framåt.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 7:18 am
av HBS
Sorry men jag måste säga mitt angående er som kräver kompensation.
Mtp alla kanaler ni har haft i X antal månader för i runda slängar 125kr/mån så kan ni ta mellanskillnaden till de riktiga paketen och unna er något fint, där har ni kompensationen.

Eller så så kan ni försöka med allmänna reklamationsnämnden, posta gärna deras svar här så vi andra kan skratta lite.

Nej! Jag har inget med iptvking att göra, jag är en vanlig kund och är lika drabbade som er dvs fungerar/fungerar ej/fungerar/fungerar ej osv.

Ja, det är trist att missa några matcher men det finns andra bra sätt att följa dvs försöka hitta en fulstream, lyssna på radion eller helt enkelt köpa läget och kolla på highlights efteråt.
Är man uppväxt med att sitta och glo på Text tv 377 och väntar tills det blinkar till så är allt ovan ett fall framåt ;)

Gå ut och ta en nypa frisk höstluft och chilla, det fixar sig.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 9:36 am
av ErikEriksson
HBS skrev:Sorry men jag måste säga mitt angående er som kräver kompensation.
Mtp alla kanaler ni har haft i X antal månader för i runda slängar 125kr/mån så kan ni ta mellanskillnaden till de riktiga paketen och unna er något fint, där har ni kompensationen.

Eller så så kan ni försöka med allmänna reklamationsnämnden, posta gärna deras svar här så vi andra kan skratta lite.

Nej! Jag har inget med iptvking att göra, jag är en vanlig kund och är lika drabbade som er dvs fungerar/fungerar ej/fungerar/fungerar ej osv.

Ja, det är trist att missa några matcher men det finns andra bra sätt att följa dvs försöka hitta en fulstream, lyssna på radion eller helt enkelt köpa läget och kolla på highlights efteråt.
Är man uppväxt med att sitta och glo på Text tv 377 och väntar tills det blinkar till så är allt ovan ett fall framåt ;)

Gå ut och ta en nypa frisk höstluft och chilla, det fixar sig.
Håller med till 100% bara för folk att inse att dom betalar en bråkdel av vad det egentligen kostar. Nu får vi extra dagar för det vi förlorat. Hade det varit telia eller någon annan operatör hade man inte fått en skit. Va glad för det lilla och kräv ingen mer kompensation.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 10:09 am
av brckodc79
Bra jobbat alla tekniker!
Det ju alltid bra med kompensation, köper man IPTV som vi har gjort så borde man ha lite förståelse för leverantören.
I en sådan situation så kunde de lika gärna skita i allt och lämna alla kunder, men det gjorde de inte, så visa lite uppskattning.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 11:06 am
av hispervisperalf
Jag vill INTE ha kompensation!
Hatten av för IPTVKING spm har löst detta så jävla bra

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 12:50 pm
av JakkieEast
Någonstans tror jag att det är Hans-Jörgen, 67 år gammal som fått en länk och tänkt ungefär, det här måste ju vara världens bästa deal och knappt suttit framför en dator än mindre förstår hur nätverk, digital utrustning (förutom den digitala väckarklockan ifrån Denver Electronics) fungerar som skriker efter kompensation. De har ju ändå missat sina hockey matcher, och alltså är helgen med Anna-Britt förstörd. Det kräver ju kompensation!

Så till alla Hans-Jörgen. Som inte får det att fungera, eller skriver om hur orättvist det är med det ena eller andra. Det ni har köpt är en tjänst som egentligen inte är helt okey. Du stjäl Viasats och CMore gruppens egendom när du tittar på det hela. Att IPTVKing kompenserar dig med extra dagar borde ju vara mer än tillräckligt.
Du har faktiskt bara missat en hockeymatch, eventuellt en fotbollsmatch. Och du får indirekt pengar. Varsågod.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 1:09 pm
av Bappen41
Tack för ert arbete.

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 1:09 pm
av DoktorC
svedupellet1 skrev:Bästa kund,

Som det ser ut just nu så börjar stormen lugna sig och teknikerna närmar sig en permanent lösning, vi kan ännu inte skapa nya lines och behandla era ordrar, och därmed har vi fortsatt pausade support ärenden tills allting är helt klart.

Dashboarden är också igång till viss mån, det går dock inte att att lägga nya köp och förlängningar ännu, men inom 1-3 dagar så beräknas allt vara igång.

Detta gäller som sagt alla IPTV leverantörer, innan nya load balancers är klara så kan inte sätta igång att skicka ut ordrar.

Tänk på att det fungerar på att streama via de flesta enheter redan, exempelvis Smart TV och boxar är igång igen, snart kommer även alla "övriga enheter" d.v.s m3u8 lines att fungera också.

(Vi vill även meddela våra kunder som redan har abonnemang hos oss och har gått miste om dagar p.g.a problemen kommer att kompenseras med dubbla mängden dagar förlorade till era nuvarande abonnemang)



Tack återigen för ert samarbete och förståelse..
Hatten av!

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 2:43 pm
av Juampi12
Funkar det för folk nu eller vad är det frågan om? Min box hittar inte ens en ip adress längre och är bara svart efter den snurrande ringen när det försöker ladda. (410)

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Postat: tor okt 10, 2019 2:56 pm
av violett
Bra jobbat alla tekniker!
Det ju alltid bra med kompensation, köper man IPTV som vi har gjort så borde man ha lite förståelse för leverantören.
I en sådan situation så kunde de lika gärna skita i allt och lämna alla kunder,
Hatten av för IPTVKING spm har löst detta så väldigt bra.
Tack för ert arbete.
Väldigt nöjd kund :)