## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Säger inte att allt fungerar till 100% men bortser man från dom dåliga källorna på vissa kanaler så är problemen inte så stora.
Skulle tro att alla dom där det påstås fungera kör med samma leverantör men olika resellers bara och nästa gång kan det vara dom som har problem.
Har kompisar med andra leverantörer och det är samma problem där och med samma kanaler.
Kan väl tillägga att en bidragande orsak till att jag har egna bra nätverksgrejer hemma, använder QOS för att paket för IPTV ska få förtur före all annan trafik, har ställt in högre buffert är några av sakerna och rekommenderar andra att göra med.
Senast redigerad av 1 FreddyK, redigerad totalt 0 gånger.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Number7
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jun 02, 2019 3:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Number7 »

Håller inte alls med. Tycker problemen är stora och pga att man förminskar dom som du gör så tar man inte tag i det. Skyller ifrån sig eller försöker säga att det är små problem...

Bättre att erkänna och försöka göra nåt åt det än att ha lassa ursäkter eller inte alls säga nåt
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Tror nog dom försöker så gott det går men då man inte har tillgång till bättre källor för tillfället så är alternativet att ta ner dom helt.
Igen problemet med kanalerna är källproblem och inget annat.
Sen när man pratar om problem så är det lynchstämning på CD just nu med pga alla problemen med deras EPG och boxar med bla.
Inte ens CD som kostar 10 ggr mer för fullt utbud är perfekta.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Number7
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jun 02, 2019 3:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Number7 »

Vad har CD med detta att göra?! Jag har inte köpt deras paket... sluta skylla ifrån och jämför med andra. Om man inte kan leverera det man lovat får man ju ge pengarna tillbaka, för mig får dom ta ner det och ge pengarna tillbaka...finns bättre tjänster idag!
Nygga
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 21, 2018 7:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nygga »

FreddyK skrev:
Nygga skrev:Ja man kanske ska se CL finalen..LAGG..men då kanske man ska se ufc på nån kanal..typ bt sport eller ufc fight pass..LAGG
Kollade runt lite på flera kanaler som sände både CL och UFC och det var inget lagg här.
Kanske var problem med nån av källorna möjligen men inte alla.
Kollar du på det som skrevs ovanför är det ett exempel på att lagg kan orsakas av grejerna man har hemma eller inställningar t.ex. för buffer.
Mm mycket möjligt. Förslag på ändringar. Har ökat buffert till 5000 utan framgång. Laggar på alla kanaler både igår och fortfarande går inte se någon kanal för mig..
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Number7 skrev:Vad har CD med detta att göra?! Jag har inte köpt deras paket... sluta skylla ifrån och jämför med andra. Om man inte kan leverera det man lovat får man ju ge pengarna tillbaka, för mig får dom ta ner det och ge pengarna tillbaka...finns bättre tjänster idag!
Menar bara att inte ens dom är felfria. Jag vet att man håller på försöker att hitta bättre källor och då man har det så kommer man köra med det.
Faktum är att det mesta fungerar som det ska och det går att hitta fungerande streams om man kollar utanför Sverige.
Personligen skaffade jag mest för utländska kanalerna och inte dom svenska.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nygga skrev:
FreddyK skrev:
Nygga skrev:Ja man kanske ska se CL finalen..LAGG..men då kanske man ska se ufc på nån kanal..typ bt sport eller ufc fight pass..LAGG
Kollade runt lite på flera kanaler som sände både CL och UFC och det var inget lagg här.
Kanske var problem med nån av källorna möjligen men inte alla.
Kollar du på det som skrevs ovanför är det ett exempel på att lagg kan orsakas av grejerna man har hemma eller inställningar t.ex. för buffer.
Mm mycket möjligt. Förslag på ändringar. Har ökat buffert till 5000 utan framgång. Laggar på alla kanaler både igår och fortfarande går inte se någon kanal för mig..
Testa starta om allt igen och se om det hjälper och låt det vara urkopplat en stund.
Om inte det hjälper testa direkt köra direkt i väggen utan router för att felsöka.
Många routrar som ISP skickar ut är skit och kan vara en orsak till lagg.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zinned
Inlägg: 8
Blev medlem: ons jul 18, 2018 2:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zinned »

FreddyK skrev:Menar bara att inte ens dom är felfria. Jag vet att man håller på försöker att hitta bättre källor och då man har det så kommer man köra med det.
Faktum är att det mesta fungerar som det ska och det går att hitta fungerande streams om man kollar utanför Sverige.
Personligen skaffade jag mest för utländska kanalerna och inte dom svenska.
Sluta.

Minst 90% av alla kunder här har köpt det för sportens skull, då det är den som kostar ordentligt. Kan man inte leverera det så är tjänsten meningslös. Att säga ”jaja men det är ändå billigare här” är bara ett korkat statement för det är inte sant. Här får man betala massor av pengar men inte få ett skit som funkar tillbaka, pengarna rakt i sjön. Normal väg får man betala mycket mer men får då något som fungerar. Jag garanterar dig att alla här som vill se sporten kommer gå över till den vanliga vägen som kostar mer men där får man iaf se den, till skillnad från här.

Och du, lägg ner med det där ”de jobbar på det”...detta problemet har existerat i över ett år och det är inte löst, istället värre.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det finns 100 tals sportkanaler som fungerar alldeles utmärkt även om en del av dom strular.
Utländsk sport går oftast att se på andra kanaler så finns fortfarande möjlighet att se mycket.
SHL slutspelet gick alldeles utmärkt att se på Schweiziska MySports och dom kanalerna fungerade alldeles utmärkt så även det gick att följa.
Man slipper CMore's störande kommentatorer då med som man bara blir irriterad på.
Ett baspaket med 13 kanaler hos CMore helt utan sportkanaler däremot kostar 229:-/mån. https://www.canaldigital.se/kanalpaket/baspaketet/
Skulle säga att det är värt att skaffa IPTVKING enbart för att komplettera med utländska kanaler och supporta den sport man gillar genom köpa vanligt eller gå på matcherna.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Hej...
Nu har man följt den här diskussionen ett tag så tänkte säga vad jagv ycker..

Nej Freddy håller tyvärr med de andra nu..det går inte hela tiden hänvisa till priset speciellt när de andra verkar jobba på problem som uppstår och man får en kontakt med supporten..Vilket det funkar så där här..
Har själv förlängt i ett år i hopp att det bli bättre men än så länge besviken..(Måste vara ärlig)
Och angående din ekonomi aspekt får du liten uträkning vad jag har investerat..

Ny box 2000kr
Abbonemang 1500kr
Ca 200kr/månad mer i bredbandskostnad för att få ordentligt hastighet, så dra det ut helt på ett år så kommer du inse vissa saker för du verkar vara en klipsk kille...
Skriv svar