## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ampa69 »

KiddzoR skrev:
Ampa69 skrev:
KiddzoR skrev: Beror nog på din peering till servern
bara för att du har bra resultat på tptest så betyder det inte att du har bra uppkoppling till servern
har samma problem tror man får leva med det är som sagt "piratTV"


Som jag sagt tidigare, nu har jag suttit o tittat på Brynäs matchen som gick på C More sport HD utan ett enda problem, bytte till ID Investigation Discovery SE efter matchen o det tar inte lång tid innan det börjar med frysningar o pixlingar som syns på länken jag tidigare lagt upp. Borde det inte frysa o pixla på alla andra kanaler omdet skulle vara som du skriver att jag har en dålig peering mot serven. Så uppfattar jag det iaf att det borde vara, tror liksom inte att c more kanalerna sänds via nån annan server än ID Investigation Discovery SE kanalen. :evil:
Tittat på ID nu i 10 min har pixlat till 2ggr i ca 1 sekund
Men den har aldrig fryst fast kör med tvip boxen

Min har ju inte heller fryst fast om man säger så, snarare att den fryser till och pixlar och ljudet fastnar till nån sekund. Inte att hela bilden fryser till
xilefj
Inlägg: 11
Blev medlem: tis feb 07, 2017 2:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av xilefj »

Något skumt har hänt med mina kanaler.
Funkar på datorn via Kodi när jag är uppkopplad med VPN mot jobbet men inte annars (varken på SmartTvn eller datorn). Kan mitt IP ha blivit spärrat eller nåt? Har testat att byta ut länken man får till både med clients. och ip-adressen (185.147.12.147) utan resultat.

Någon som vet vad problemet kan bero på och hur jag fixar det?

Tack!
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

xilefj skrev:Något skumt har hänt med mina kanaler.
Funkar på datorn via Kodi när jag är uppkopplad med VPN mot jobbet men inte annars (varken på SmartTvn eller datorn). Kan mitt IP ha blivit spärrat eller nåt? Har testat att byta ut länken man får till både med clients. och ip-adressen (185.147.12.147) utan resultat.

Någon som vet vad problemet kan bero på och hur jag fixar det?

Tack!
Skriv till [email protected] skriv vad som är problemet, samt din Mac adress och IP

Så får dom titta på det
xilefj
Inlägg: 11
Blev medlem: tis feb 07, 2017 2:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av xilefj »

GG08 skrev:
xilefj skrev:Något skumt har hänt med mina kanaler.
Funkar på datorn via Kodi när jag är uppkopplad med VPN mot jobbet men inte annars (varken på SmartTvn eller datorn). Kan mitt IP ha blivit spärrat eller nåt? Har testat att byta ut länken man får till både med clients. och ip-adressen (185.147.12.147) utan resultat.

Någon som vet vad problemet kan bero på och hur jag fixar det?

Tack!
Skriv till [email protected] skriv vad som är problemet, samt din Mac adress och IP

Så får dom titta på det
Problem solved :)

Tack för snabb respons och hjälp...
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

Buffring och frysning på samtliga visatfilm kanaler. Uppstår inte direkt
martinholmberg
Inlägg: 10
Blev medlem: ons feb 15, 2017 9:00 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av martinholmberg »

GG08 skrev:
Pac skrev:
martinholmberg skrev:Hej,

Texten på Viasat kanalerna fungerar inte på min s-box 412.. Cmore kanalerna fungerar det utmärkt på.

på cmore så visar den Subtitle #1 Sweden (dvb_teletext) etc... på Viasat kanalerna så visar den Subtitle #1 Swe/dan/no/fin (dvb_teletext). men där kommer inte texten fram.


tacksam för support.
Tja

En fråga om texten på Cmore kanalerna, fungerar det bra för dig? för min text på Cmore kanalerna hamnar snett till höger om bilden och är stor, men på Viasat kanalerna fungerar den bra! (MAG256)
Tja

Ja tyvärr är det något med 256 som gör att texten är enorm och mitt i rutan, väntar på ny mjukvara från Infomir och när den är på plats så ska den testas och funkar den då så läggs den ut.

Trevlig helg

Hej,

nej den fungerar inte alls på min S-box 412 :( den visas inte alls! kör M3u länk. vet inte hur det är med portalkopplingen.


/ Martin
martinholmberg
Inlägg: 10
Blev medlem: ons feb 15, 2017 9:00 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av martinholmberg »

Thunder80 skrev:
GG08 skrev:
Pac skrev:
Tja

En fråga om texten på Cmore kanalerna, fungerar det bra för dig? för min text på Cmore kanalerna hamnar snett till höger om bilden och är stor, men på Viasat kanalerna fungerar den bra! (MAG256)
Tja

Ja tyvärr är det något med 256 som gör att texten är enorm och mitt i rutan, väntar på ny mjukvara från Infomir och när den är på plats så ska den testas och funkar den då så läggs den ut.

Trevlig helg
Men mjukvaran kommer inte att finnas direkt på vår Mag256?? Så bara trycka på uppdateringen?

Hej igen såg nu att det var Cmore du pratade om, ja dom fungerar, det är Viasat kanalerna som inte fungerar för mig. texten dyker inte upp alls! :(
KiddzoR
Inlägg: 21
Blev medlem: tis jan 31, 2017 2:49 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av KiddzoR »

Nat Geo Wild är borta
är vanliga national geographic på den igen
antonbruhn
Inlägg: 11
Blev medlem: lör okt 22, 2016 4:42 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av antonbruhn »

macki_b skrev:
antonbruhn skrev:
GG08 skrev:
Hej

Jag tror att det är den trådlösa som är problemet. Koppla en kabel i mellan box och routern och se om du får samma problem.

bredbandskollen.se
Har provat att koppla direkt med kabel ! likadant... hur kommer jag in i bredbandskollen från tvip boxen?
Ladda ner tptest och kör det på en annan dator som finns i samma nätverk. Du behöver inte gör det på exakt samma enhet.
Gjort tptest nu, 50 mbit!
inget annat laggar förutom tvboxen
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Texten funkar utmärkt på Viasat kanalerna på enheter som stöder Teletext subtitles.
Kollade just och dom flesta av filmkanalerna finns i HD och dom kör med DVB textning så det ska fungera där.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar