## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av labalele »

FreddyK skrev:Teletext är texttv textning och att textningen i VLC inte är den vackraste är förstås inte IPTVKING's fel.
I vissa program och t.ex. Enigma2 boxar så finns det många onställningar man kan göra hur texten ska se ut.
DVB textning som dom nyare HD kanalerna använder är däremot grafikbaserad textning där kanalerna själva styr hur texten kan se ut och blir kanske ett mindre problem t.ex. i VLC.
Däremot föredrar jag personligen Teletext då jag tycker den ofta är snyggare än vad DVB textningen brukar vara.
Men då ser jag på Kodi/TVheadend och Enigma2 där det ser bättre ut.
[/quote]
Okej! aa jag förstår att det inte är iptvkings fel :P Jag använder Progdvb på android box för att se tv, och där ser texten bättre ut än i vlc, undrade mest om texten var för snabb/seg för andra med eller om problemet är hos mig. Hur uppelever du den? Jag körde kodi innan och då kunde jag inte äns få text på dessa kanaler, antagligen för att kodi inte stödjer det i guess :P
Moff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jan 15, 2017 9:34 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Moff »

GG08 skrev:
daikini skrev:Är det bara för mig Viasat Sport Premium krånglar ? :/ :/
Vad har du problem med?

Rapporter säger att Mag och TVIP fungerar utan anmärkningar.

Jag har själv ingen möjlighet att kolla nu. Har du fel fortfarande ? Så länge vi inte idenfiera felet så ligger problemet hos dig/ISP

Hoppas att det fixar sig för dig
Hej
Låter konstigt att Mag fungerar utan anmärkningar när vi är ett flertal personer som skriver om problem med just Mag i en annan tråd (Mag problem). Dessutom är vi ett par stycken som har mailat supporten om detta...

Har supporten slutat för dagen? Har inte fått svar på mailen på en dryg timme...
Tacksam för svar
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Moff skrev:
GG08 skrev:
Moff skrev:God kväll
Någon annan som har problem med mag nu? Helt svart för mig... går inte heller att komma in på Clients.clientlist osv.


Jag tar tacksamt emot tips - vill ej missa kvällens Champions league :(

Tack
Starta om din box och ev dra din router i 10 min och samma med din box i 15 min.

Svært är det inte ligger och tittar på nyheter och fotboll sedan igår så felet ligger hos dig.

Fungerar fortfarande inte. Har mailat er support men kan inte påstå att jag får någon direkt hjälp.
Hade router o MAG250 urkopplad i drygt en timme, samma sak när jag startade igen.
Inget fel på nätverket hemma. Klockar drygt 100mbit/s på bredbandskollen.

Ngn annan som har problem?

Tack
Märkligt supporten brukar ge relevant upplysning, jag kan tyvärr inte hjälpa dig nu.

BEKLAGAR ATT DU HAR FÅTT NÅGOT PROBLEM. Och inte kan se något
Skickar ett ett mail ang detta, mer kan jag inte göra ikväll.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

macki_b skrev:Det är endast någon enstaka kanal på det svenska utbudet som fungerar. När räknar man att detta ska vara löst? Svårt att leva utan tv ;) .
Nu kommer jag stick ut hakan lite och säkert få skit MEN borde det inte ske någon form av kompensation när det blir så här stora avbrott?
Du får inte skit, men läs nedanstående, detta är ingen diss men detta är Pirat TV

Disclaimer
- Detta är PiratTV. Våra kanaler fungerar perfekt 98% av tiden men då och då händer det att vissa kanaler slocknar eller råkar ut för problem. Vi fixar dessa väldigt fort oftast.
- Om du tror att alla kanaler ska vara i HD eller 4K och att undertexter och EPG ska fixas just för att du har betalt för det har du fel. Vi utlovar INGET av dessa, utan att det finns är för att vi vill utvecklas och sprida vår tjänst på ett fungerande sätt och att vi ser nöje i det vi gör.
magicmike
Inlägg: 3
Blev medlem: ons feb 15, 2017 9:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av magicmike »

Hej!

Vill bara nämna att några av de finska kanalerna under "scandinavian" är nere. Mtv3 Mtv3 HD, Mtv Max HD, Mtv Fakta, Yle Tv1 HD. På Yle tv2 är det någon arabisk kanal.

Kan detta fixas?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Moff skrev:
GG08 skrev:
daikini skrev:Är det bara för mig Viasat Sport Premium krånglar ? :/ :/
Vad har du problem med?

Rapporter säger att Mag och TVIP fungerar utan anmärkningar.

Jag har själv ingen möjlighet att kolla nu. Har du fel fortfarande ? Så länge vi inte idenfiera felet så ligger problemet hos dig/ISP

Hoppas att det fixar sig för dig
Hej
Låter konstigt att Mag fungerar utan anmärkningar när vi är ett flertal personer som skriver om problem med just Mag i en annan tråd (Mag problem). Dessutom är vi ett par stycken som har mailat supporten om detta...

Har supporten slutat för dagen? Har inte fått svar på mailen på en dryg timme...
Tacksam för svar
Jag vet inte om dom har slutat för dagen..

Jag har ingen möjlighet att kolla detta nu, men kommer att kolla upp detta tidigt imorgon.

Har du kollat din ISP ? Vad du har i linan? Har du gjort det jag skrev tidigare idag?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

labalele skrev:
FreddyK skrev:Teletext är texttv textning och att textningen i VLC inte är den vackraste är förstås inte IPTVKING's fel.
I vissa program och t.ex. Enigma2 boxar så finns det många onställningar man kan göra hur texten ska se ut.
DVB textning som dom nyare HD kanalerna använder är däremot grafikbaserad textning där kanalerna själva styr hur texten kan se ut och blir kanske ett mindre problem t.ex. i VLC.
Däremot föredrar jag personligen Teletext då jag tycker den ofta är snyggare än vad DVB textningen brukar vara.
Men då ser jag på Kodi/TVheadend och Enigma2 där det ser bättre ut.
Okej! aa jag förstår att det inte är iptvkings fel :P Jag använder Progdvb på android box för att se tv, och där ser texten bättre ut än i vlc, undrade mest om texten var för snabb/seg för andra med eller om problemet är hos mig. Hur uppelever du den? Jag körde kodi innan och då kunde jag inte äns få text på dessa kanaler, antagligen för att kodi inte stödjer det i guess :P[/quote]

Tack för någon säger som det var :) stor eloge till dig innan trumman hade gått igång ;)
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

magicmike skrev:Hej!

Vill bara nämna att några av de finska kanalerna under "scandinavian" är nere. Mtv3 Mtv3 HD, Mtv Max HD, Mtv Fakta, Yle Tv1 HD. På Yle tv2 är det någon arabisk kanal.

Kan detta fixas?
Skickar felanmälan imorgon
Moff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jan 15, 2017 9:34 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Moff »

GG08 skrev:
Moff skrev:
GG08 skrev:
Vad har du problem med?

Rapporter säger att Mag och TVIP fungerar utan anmärkningar.

Jag har själv ingen möjlighet att kolla nu. Har du fel fortfarande ? Så länge vi inte idenfiera felet så ligger problemet hos dig/ISP

Hoppas att det fixar sig för dig
Hej
Låter konstigt att Mag fungerar utan anmärkningar när vi är ett flertal personer som skriver om problem med just Mag i en annan tråd (Mag problem). Dessutom är vi ett par stycken som har mailat supporten om detta...

Har supporten slutat för dagen? Har inte fått svar på mailen på en dryg timme...
Tacksam för svar
Jag vet inte om dom har slutat för dagen..

Jag har ingen möjlighet att kolla detta nu, men kommer att kolla upp detta tidigt imorgon.

Har du kollat din ISP ? Vad du har i linan? Har du gjort det jag skrev tidigare idag?
Inget problem med linan. 100mbit wi-fi och samma i linan. Övriga devices hemma funkar klockrent! IP-TV funkade fram till ungefär kl 18, sen blev det svart. När jag startar om Mag så kommer jag knappt förbi den 'blåa skärmen'. Väntar man ca 10-15 minuter så kommer den förbi den blåa skärmen och kommer till 'loading portal'. Efter det händer ingenting. Jag får felmeddelande men kan ej logga in på portalen eller den där clients.etcetc.
Det fungerade perfekt igår, och hade inte gjort några ändringar för att orsaka detta själv.

Vet inte vad du menar med 'försökt det jag skrev tidigare idag? Menar du att dra ut strömmen en stund? Ja, gjorde det i drygt en timme - ingen skillnad. Mycket tveksam till att problemet ligger i min lina eller mina inställningar då den helt plötsligt slutade att fungera.

Tack för ditt svar, ser fram emot support/ svar på mail imorgon.
Johan
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Moff skrev:
GG08 skrev:
Moff skrev:
Hej
Låter konstigt att Mag fungerar utan anmärkningar när vi är ett flertal personer som skriver om problem med just Mag i en annan tråd (Mag problem). Dessutom är vi ett par stycken som har mailat supporten om detta...

Har supporten slutat för dagen? Har inte fått svar på mailen på en dryg timme...
Tacksam för svar
Jag vet inte om dom har slutat för dagen..

Jag har ingen möjlighet att kolla detta nu, men kommer att kolla upp detta tidigt imorgon.

Har du kollat din ISP ? Vad du har i linan? Har du gjort det jag skrev tidigare idag?
Inget problem med linan. 100mbit wi-fi och samma i linan. Övriga devices hemma funkar klockrent! IP-TV funkade fram till ungefär kl 18, sen blev det svart. När jag startar om Mag så kommer jag knappt förbi den 'blåa skärmen'. Väntar man ca 10-15 minuter så kommer den förbi den blåa skärmen och kommer till 'loading portal'. Efter det händer ingenting. Jag får felmeddelande men kan ej logga in på portalen eller den där clients.etcetc.
Det fungerade perfekt igår, och hade inte gjort några ändringar för att orsaka detta själv.

Vet inte vad du menar med 'försökt det jag skrev tidigare idag? Menar du att dra ut strömmen en stund? Ja, gjorde det i drygt en timme - ingen skillnad. Mycket tveksam till att problemet ligger i min lina eller mina inställningar då den helt plötsligt slutade att fungera.

Tack för ditt svar, ser fram emot support/ svar på mail imorgon.
Johan
Go kväll Moff

Har du kopplat till routern så ska du dra ur strömmen i den också ca 10 min samt boxens ström i 15 min starta boxen också låt den köra igång därefter strömmen i kabeln. Detta är provat 4 av 5 så funkar det för. Jag kollar upp imorgon angående ditt mail
Skriv svar