## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Hej..

Står att mitt konto är spärrad..
Funkade imorse innan man drog hemifrån...
Poke668
Inlägg: 57
Blev medlem: lör nov 25, 2017 9:08 am
Ort: Gävle

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Poke668 »

Patrik_Lindkvist skrev:Tja,
Jag har sedan ett par dagar ingen EPG IGEN!!!
Jag kör med länk/användarnamn/lösenord som FreddyK rekomenderar men det lirar ändå inte.
http://tv.iptvking.iptv.uno/xmltv.php?

Tänkte kolla här innan jag testar annan EPG eller felsöker.
Samma här har också varit utan några dagar nu.
Sony Bravia KD-55XG8096 /Tivimate.
jonarin
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jan 03, 2018 9:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jonarin »

Om man laddar ner EPGn manuellt via en browser och öppnar så ser man att den avlutas tvärt, det gör att den inte går att läsas in.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Webbläsaren är inte gjord för att öppna XML filer utan det gör man i nån texteditor eller speciell editor för XML filer.
Men just nu verkar det som att svenska EPG inte är uppdaterad igen men fungerar för många av dom andra länderna så själva EPG'n fungerar som det ska bara att den inte grabbat för dom svenska kanalerna. Som jag nämnt tidigare så kommer en ny version av Dashboard med mer möjligheter att skapa ena kanallistor och EPG som man vill ha det.
Då den väl är igång så kommer det att bli bättre. Den borde redan varit igång men den är försenad.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jonarin
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jan 03, 2018 9:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jonarin »

FreddyK skrev:Webbläsaren är inte gjord för att öppna XML filer utan det gör man i nån texteditor eller speciell editor för XML filer.
En webbläsare klarar i högsta grad att läsa xml-filer. Jag körde dock xml:en genom xmllint och den gick inte igenom pga ovannämnda.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

jonarin skrev:
FreddyK skrev:Webbläsaren är inte gjord för att öppna XML filer utan det gör man i nån texteditor eller speciell editor för XML filer.
En webbläsare klarar i högsta grad att läsa xml-filer. Jag körde dock xml:en genom xmllint och den gick inte igenom pga ovannämnda.
Ja en webläsare klarar av att öppna XML filer men den är inte gjord för att öppna XML filer som kan ha flera 10000 tals rader (därav krash eller annat liknande). Absolut inga problem att öppna filerna hemma i valfri texteditor här. Jag hittar EPGID länkarna länkarna till kanalerna men det har inte grabbats nåt för just dom svenska kanalerna och därför visar det inget.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jonarin
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jan 03, 2018 9:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jonarin »

Jag öppnar den utan problem i både firefox och chrome, utan crash. Idag är filen dock hel. Vilken den inte har varit med jämna mellanrum de senaste veckorna.

edit: såhär ser det ut i Kodi när den försöker läsa in en trasig epg-xml:

Kod: Markera allt

2019-03-23 20:25:28.607 T:1560261488   ERROR: AddOnLog: PVR IPTV Simple Client: Unable parse EPG XML: unexpected end of data
2019-03-24 20:50:32.676 T:1560261488   ERROR: AddOnLog: PVR IPTV Simple Client: Unable parse EPG XML: unexpected end of data
2019-03-25 20:50:50.872 T:1560261488   ERROR: AddOnLog: PVR IPTV Simple Client: Unable parse EPG XML: unexpected end of data
2019-03-26 20:51:10.380 T:1560261488   ERROR: AddOnLog: PVR IPTV Simple Client: Unable parse EPG XML: unexpected end of data
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Kanske är IPTV SimpleClient som har problem då.
Tvheadend har inte haft några problem vad jag sett däremot kör jag med TVZon / xmltv.se för dom nordiska kanalerna. Däremot kör jag med den för diverse andra länder.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
jonarin
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jan 03, 2018 9:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jonarin »

Hur ofta uppdaterar du? Jag har testat lite mer nu och det verkar som jag får ut korrekt xml ung en gång av 5, resten på blir den korrupt. Oavsett om jag laddar ner via iptv simple client, en browser eller wget.

Såhär ser det ut nu för mig, nerladdad via browser:

Kod: Markera allt

$ xmllint xmltv3.xml 
xmltv3.xml:540003: parser error : Premature end of data in tag desc line 540003
g a guy named Russ, Rachel can't see his uncanny resemblance to Ross. Meanw
                                                                               ^
xmltv3.xml:540003: parser error : Premature end of data in tag programme line 540003
g a guy named Russ, Rachel can't see his uncanny resemblance to Ross. Meanw
                                                                               ^
xmltv3.xml:540003: parser error : Premature end of data in tag tv line 1
g a guy named Russ, Rachel can't see his uncanny resemblance to Ross. Meanw
Testar jag 10 sekunder senare så är den okej, svenska kanaler fungerar också. Kan det vara fel på mitt konto?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Den uppdaterar sig flera gånger per dag.
Har inte kollat med xmllint eller liknande men EPG fungerar på dom länder jag använder den för och det är vad jag går efter.
Då det gäller EPG så är det ju nåt som Xtream-Codes mjukvaran skapar som dom flesta IPTV leverantörer använder sig av.
Möjligt att det beror på begränsningen i mjukvaran som gör att den inte kan hantera EPG för alla kanaler som ställer till det.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar