## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av labalele »

Jag tycker undertexterna på viasat kanalerna samt Geo kanalerna är väldigt konstiga.
Ibland känns det som de visas för snabbt och ibland lite efter, och tycker översättningen är konstigt om man lyssnar på vad dom säger.
Testat spela in och sedan spelat upp i vlc, då när man väljer undertext ser jag att dom heter Teletex (vet inte vad teletext är :D ), Är jag ensam om att tycka detta?
är det fel eller ska det vara så?
bild :
Bild
Moff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jan 15, 2017 9:34 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Moff »

God kväll
Någon annan som har problem med mag nu? Helt svart för mig... går inte heller att komma in på Clients.clientlist osv.


Jag tar tacksamt emot tips - vill ej missa kvällens Champions league :(

Tack
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Moff skrev:God kväll
Någon annan som har problem med mag nu? Helt svart för mig... går inte heller att komma in på Clients.clientlist osv.


Jag tar tacksamt emot tips - vill ej missa kvällens Champions league :(

Tack
Starta om din box och ev dra din router i 10 min och samma med din box i 15 min.

Svært är det inte ligger och tittar på nyheter och fotboll sedan igår så felet ligger hos dig.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

labalele skrev:Jag tycker undertexterna på viasat kanalerna samt Geo kanalerna är väldigt konstiga.
Ibland känns det som de visas för snabbt och ibland lite efter, och tycker översättningen är konstigt om man lyssnar på vad dom säger.
Testat spela in och sedan spelat upp i vlc, då när man väljer undertext ser jag att dom heter Teletex (vet inte vad teletext är :D ), Är jag ensam om att tycka detta?
är det fel eller ska det vara så?
bild :
Bild
Vi är inte bäst vi försöker få text möjligheter och val, vi är inte i mål ännu men hoppas att vi kommer dit. Just nu är det mycket som alla vill att vi ska fixa, men det är svårt det är inte bara att trycka på knappen så är det klart. Vi försöker att fixa det som ligger som var sedan innan samt efter söndagen. Vi gör vad vi kan.

Beklagar att du har en dålig upplevelse just nu
Moff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jan 15, 2017 9:34 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Moff »

GG08 skrev:
Moff skrev:God kväll
Någon annan som har problem med mag nu? Helt svart för mig... går inte heller att komma in på Clients.clientlist osv.


Jag tar tacksamt emot tips - vill ej missa kvällens Champions league :(

Tack
Starta om din box och ev dra din router i 10 min och samma med din box i 15 min.

Svært är det inte ligger och tittar på nyheter och fotboll sedan igår så felet ligger hos dig.

Fungerar fortfarande inte. Har mailat er support men kan inte påstå att jag får någon direkt hjälp.
Hade router o MAG250 urkopplad i drygt en timme, samma sak när jag startade igen.
Inget fel på nätverket hemma. Klockar drygt 100mbit/s på bredbandskollen.

Ngn annan som har problem?

Tack
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

labalele skrev:Jag tycker undertexterna på viasat kanalerna samt Geo kanalerna är väldigt konstiga.
Ibland känns det som de visas för snabbt och ibland lite efter, och tycker översättningen är konstigt om man lyssnar på vad dom säger.
Testat spela in och sedan spelat upp i vlc, då när man väljer undertext ser jag att dom heter Teletex (vet inte vad teletext är :D ), Är jag ensam om att tycka detta?
är det fel eller ska det vara så?
bild :
Bild
Teletext är texttv textning och att textningen i VLC inte är den vackraste är förstås inte IPTVKING's fel.
I vissa program och t.ex. Enigma2 boxar så finns det många onställningar man kan göra hur texten ska se ut.
DVB textning som dom nyare HD kanalerna använder är däremot grafikbaserad textning där kanalerna själva styr hur texten kan se ut och blir kanske ett mindre problem t.ex. i VLC.
Däremot föredrar jag personligen Teletext då jag tycker den ofta är snyggare än vad DVB textningen brukar vara.
Men då ser jag på Kodi/TVheadend och Enigma2 där det ser bättre ut.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
daikini
Inlägg: 15
Blev medlem: sön aug 21, 2016 6:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av daikini »

Är det bara för mig Viasat Sport Premium krånglar ? :/ :/
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Calle438 »

TV3 HD strular också. Viasat premium hackar. Funkar bra i ca 5-10 minuter. Sen fastnar kanalen. Kort därefter funkar den igen. Har varit så hela matchen. Vad beror det på? Tvip Box har jag.
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

daikini skrev:Är det bara för mig Viasat Sport Premium krånglar ? :/ :/
Vad har du problem med?

Rapporter säger att Mag och TVIP fungerar utan anmärkningar.

Jag har själv ingen möjlighet att kolla nu. Har du fel fortfarande ? Så länge vi inte idenfiera felet så ligger problemet hos dig/ISP

Hoppas att det fixar sig för dig
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Calle438 skrev:TV3 HD strular också. Viasat premium hackar. Funkar bra i ca 5-10 minuter. Sen fastnar kanalen. Kort därefter funkar den igen. Har varit så hela matchen. Vad beror det på? Tvip Box har jag.
Challe438

Är inget fel på din enhet, jag har ingen möjlighet att se nu, men har kollat av med några som sitter och tittar på Mag 254/TVIP S-410 och dom har inte haft Problem.
Skriv svar