## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Koppomsbo
Inlägg: 9
Blev medlem: fre aug 25, 2017 10:02 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Koppomsbo »

Mitt är igång igen. :)
Koppomsbo
Inlägg: 9
Blev medlem: fre aug 25, 2017 10:02 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Koppomsbo »

Eller skit i det. Dog igen.
Crille
Inlägg: 7
Blev medlem: mån sep 03, 2018 12:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Crille »

Så här behandlar IPTV King sina kunder när dom inte lyckas lösa problemet...

Nedan skrivet till otto.

En fråga otto..

Är det brukligt att ni på iptv king behandlar era kunder på ett riktigt dåligt sätt?...

Så fort ni får motstånd när nått är fel så stänger ni av medlemmar och avslutar deras konton m.m...

Jag hade problem med min line och dom lyckades inte lösa problemet så då raderar dom mitt MAC nr i dashboarden så jag kan inte få ner min kanal lista eller nått, jag har över 6månader kvar på mitt abonnemang.

Detta är helt jävla otroligt dåligt gjort av er så ni borde fan skämmas, och inte kan ni svara på supportmail heller...

Jag har print screen på allt så ni kan inte säga att fallet inte är så här.

Ärligt talat är jag så jävla skogs tokig på er, man behandlar fan inte kunder på detta sätt.

Och detta inlägg kommer också försvinna men tur det finns andra kanaler att sprida infon om hur IPTV King behandlar kunder m.m.

Ni kommer förlora på detta, tro mig....
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Hejsan Crille
Har i många fall fört fram frågan till Admin angående folk som blivit kickade.
Har även skrivit lite fint när folk frågar hur ska jag göra.
Ta det lugnt med Admin och börja ej hota.
De flesta fall så får jag till svars att kunden uppförde sig dåligt och hotade på flera sätt.
Jag sitter i Sverige och gör detta för att folk ska ha lite support och trevligt att snacka med alla kunniga här på sidan.
Jag har ingen fysisk kontakt med någon utan bara mailbaserat så om Admin sitter i Ystad eller Haparanda så vet jag ej detta
Men vet att Admin får typ 1500-2000 mail om dagen.
Många av frågorna är från folk som ej orkar läsa trådar utan som vill ha svar direkt och när de säger jag betalar för en tjänst fixa alla kanaler och text och epg..så vet jag att Admin är inte lika snäll som jag.
Sedan hjälper det ej att man hotar med flashback och andra sidor.
Synd Crille att det gått så långt, kör du med köpt box från IPTVKING eller smart tv? eller pc?
OttO
Crille
Inlägg: 7
Blev medlem: mån sep 03, 2018 12:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Crille »

Hej otto

Ska sanningen fram har jag inget ont att säga om dig otto i detta fall, du har inte sagt ett ont ord om någon *Tummen upp*

Och några hot har inte delats ut trots att jag skulle kunna göra det i mängder till just admin.

Jag köpte enbart abb från dom hade egen IPTV 412 box liggandes som jag använde mig av.

Det började med att en kväll så frös bilden sen startade jag om boxen och vips så var alla kanaler väck, skrev till supporten och frågade vad felet var och väntade och väntade på svar, sen kommer svaret det är inget fel på din line, kollade av loggen i routern och det var fel på linen, min box skickade info men fick inget i retur, resettat och gjort om boxen otaliga gånger (10ggr) men samma problem återstår.

Bad dom fixa min line så jag kan använda mina 6 mån jag har kvar men dom kvarstår att inget fel finns, och idag fick jag en länk som jag skulle använda istället i min smart tv och strunta i boxen, och till min stora förvåning så har dom tagit bort mitt mac nr från dashboarden så någon kanal lista eller nått får jag inte fram, så när dom inte kunde lösa problemet så raderade dom mig som kund.

Mailat och frågat varför dom gjort så men svaret lyser igen i sin frånvaro, blir ju knappast förvånad av deras agerande.

Jag har testat både boxen och smart tv med prov abb från en annan grupp och det roliga är att det är från den gruppen just IPTV King köper sina lines ifrån, samtliga 2 prov jag fick fungerade utan några som helst problem trots att supporten hos er säger annat till mig.

Som du förstår så är jag allt annat är glad på dessa personer som har gjort detta och som totalt struntar i kunder, det är lätt att sitta bakom en skärm och massa olika skydd och dölja sin identitet för då kan man kasta ut folk hur som helst och strunta i att svara på support mail och göra rätt för sig. Och även denna gång vet jag att jag har pirat tv men support kan man väl vänta sig samt att dom löser problemet. iptv king betalar ju inga fantasi summor för sina lines, vet vad dom betalar så dom gör grova pengar...

Och tas mina saker som hot att jag ska publicera print screen m.m så är det helt upp till dom hur dom vill ta det, jag lägger bara ut ren skär fakta hur iptv king behandlar sina kunder m.m.... Och för att strö mera salt i såren ska jag även lägga ut var folk kan köpa precis samma lines som iptv king har till betydligt mycket billigare pris, dvs 75Euro per år med precis samma utbud m.m och för ett litet pris tillägg kan man få 2 lines på samma konto utan att bli bannad.

Jag ska låta supporten få chansen att lösa detta och vägrar dom så kommer jag lägga ut all info om dom hänvisa folk till källan var dom köper samma abb för mindre pengar med svensk support och även engelsk support, har fått massa nya kontakter idag och direkt från källorna.

Jag har inte så mycket mera att tillägga i detta nu, jag hoppas bara det löser sig till det bästa.

Over and out.

Och du otto, ha det bästa :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Har man problem så kan man testa byta DNS server t.ex. 1.1.1.1, 1.0.0.1 då jag många gånger upplever t.ex. Google DNS ha problem.
Har sett problem både hos mig och andra där det funkat utan problem efter byte av DNS så testa detta först innan ni hoppas på admin.
Kan inte DNS slå upp namnet så kommer den inte heller att kunna connecta och då IP addresser ofta byta ut så kan vissa DNS server ha gamla IP addresser cachade och förnyas inte förrän det försvunnit ur cachen.
Det andra är att man börjat spärra VPN så om man har en sån aktiverad så kan man behöva avaktivera den.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Crille
Inlägg: 7
Blev medlem: mån sep 03, 2018 12:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Crille »

FreddyK

Detta du skriver har testats om och om igen utan något som helst resultat.

Det roliga är att från samma "kran" som iptv king köper sina liner fick jag 2st prov av snälla säljare för att testa...

Ändrade tillbaka allt till original och testade båda abb som jag fått och vips, båda fungerade som en dröm.

Så faktum kvarstår att IPTV King har problem och när dom inte kunde lösa problemet så plockar dom bort kundens MAC i dashboarden
m.m utan tillstymmelse till att försöka lösa problemet.

Det finns en uppsjö med länkar gällande IPTV King och hur dom gör och har gjort mot andra kunder.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Dom tog antagligen bort MAC addressen och gav dig en länk för att köra i SmartTV då inget annat verkade fungera.
Om det fortfarande inte fungerar då så är antagligen problemet hos dig.
I boxens fall så kan det ju faktiskt vara nåt i själva boxen som strular.
Jag vet några kompisar som nyligt hade problem men det hjälpte att byta DNS server i deras fall.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mange
Inlägg: 37
Blev medlem: tor nov 09, 2017 9:26 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange »

Svårt bild o noll kanaler. Fler med samma problem?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Funkar utan problem här.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar