## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

ILikeIPTV
Inlägg: 9
Blev medlem: tor jun 15, 2017 11:44 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ILikeIPTV »

Boullboull skrev:
admin skrev:Nu har vi routrat om de svenska kanalerna för att se om de har någon effekt
Funkar, om möjligt, ännu sämre för min del... :cry:
Jag skulle faktiskt vilja säga tvärt om. Upplever att det har fungerat mycket bra sedan i fredags. Färre hängningar och ombuffringar på kanaler som har strulat tidigare.
tuffy
Inlägg: 148
Blev medlem: ons nov 09, 2016 6:03 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tuffy »

Kollade fotboll en stor del av dagen igår och håller med om att det verkar fungera mycket bättre. Ingen buffring eller andra problem överhuvudtaget.
Bra jobb Admin!
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av issue »

Cmore live 2 hd fungerar fortfarande fruktansvärt dåligt. Buffrar/laggar hela tiden.. men vanliga skräpkanaler (5an/6an osv osv) fungerar felfritt.. så det är ju inte min isp eller shield det är fel på.
issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av issue »

issue skrev:Cmore live 2 hd fungerar fortfarande fruktansvärt dåligt. Buffrar/laggar hela tiden.. men vanliga skräpkanaler (5an/6an osv osv) fungerar felfritt.. så det är ju inte min isp eller shield det är fel på.
Gick över till kanal 12 hd då matchen visas där med.. inga problem.. gick tillbaka till cmore, lagg direkt... gick över till 12 hd, fungerar perfekt..
mhulten
Inlägg: 9
Blev medlem: sön nov 05, 2017 11:56 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av mhulten »

Helt oanvändbart nu. Hackar, laggar, laddar om kanalen, blir svart bild... inte kul alls. Som andra skrivit verkar min Mag254w2 bara komma upp i en väldigt begränsad hastighet när man kör Speed test. Från under 1 mbit/s och upp till 5-6 som mest. Trodde först att det bara gällde wi-fi, men får ungefär samma resultat när jag ansluter via kabel. Kanske är självklart att det funkar så dåligt när inte boxen klarar att kommunicera på högre fart?
Pac
Inlägg: 36
Blev medlem: lör jan 14, 2017 8:56 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pac »

mhulten skrev:Helt oanvändbart nu. Hackar, laggar, laddar om kanalen, blir svart bild... inte kul alls. Som andra skrivit verkar min Mag254w2 bara komma upp i en väldigt begränsad hastighet när man kör Speed test. Från under 1 mbit/s och upp till 5-6 som mest. Trodde först att det bara gällde wi-fi, men får ungefär samma resultat när jag ansluter via kabel. Kanske är självklart att det funkar så dåligt när inte boxen klarar att kommunicera på högre fart?



Har en MAG256 w1 och har precis samma problem som du beskriver ovan, tror knappast d boxen ;)
Tomsan
Inlägg: 20
Blev medlem: tor sep 07, 2017 8:55 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tomsan »

Va fasen är det som jag har köpt, ett abonnemang som bara laggar och krånglar. Tre kvällar förra veckan när det var omöjligt att kolla på TV, nu är det dax för samma elände igen. Det laggar, sändningen hackar och hoppar tillbaka och nu totalt svart i rutan.
SKÄRPNING FÖR TUSAN!!!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Tomsan skrev:Va fasen är det som jag har köpt, ett abonnemang som bara laggar och krånglar. Tre kvällar förra veckan när det var omöjligt att kolla på TV, nu är det dax för samma elände igen. Det laggar, sändningen hackar och hoppar tillbaka och nu totalt svart i rutan.
SKÄRPNING FÖR TUSAN!!!!
På vilken kanal?
Kollar runt på lite olika kanaler och inget lagg här.
Testa MPEGTS istället för HLS/M3U8 och öka bufferinställning om det går.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Tomsan
Inlägg: 20
Blev medlem: tor sep 07, 2017 8:55 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tomsan »

Är inte nå förvånad att FreddyK inte har några problem, det verkar du aldrig ha. Läs tidigare inlägg från kvällen så får du svar på vilka problem jag också har.
Tomsan
Inlägg: 20
Blev medlem: tor sep 07, 2017 8:55 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tomsan »

FreddyK skrev:
Tomsan skrev:Va fasen är det som jag har köpt, ett abonnemang som bara laggar och krånglar. Tre kvällar förra veckan när det var omöjligt att kolla på TV, nu är det dax för samma elände igen. Det laggar, sändningen hackar och hoppar tillbaka och nu totalt svart i rutan.
SKÄRPNING FÖR TUSAN!!!!
På vilken kanal?
Kollar runt på lite olika kanaler och inget lagg här.
Testa MPEGTS istället för HLS/M3U8 och öka bufferinställning om det går.
Hur ändrar jag det på en TVIP-S 410 Box FreddyK?
Skriv svar