## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

jontas7
Inlägg: 17
Blev medlem: tis jul 25, 2017 6:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jontas7 »

MagicHippo skrev:Är det bara jag som inte kommer in just nu, eller ligger allt nere? :?
Nope ligger tyvärr nere här också. Tradigt men jag tror säkert att man jobbar på att lösa det.

Och till Mayki777, vad är det för problem du har alla dessa dagar?
Du betalar för en tjänst som kostar dig cirka en tjugondel av vad det egentligen skulle kosta dig att ha alla dessa kanaler..
Även större leverantörer har problem så vi kan OCH BÖR ha större tålamod med IPTV King.
jontas7
Inlägg: 17
Blev medlem: tis jul 25, 2017 6:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jontas7 »

Engelska TV-kanaler verkar fungera fint dock! Även amerikanska.
Mfm
Inlägg: 1
Blev medlem: tor nov 09, 2017 9:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mfm »

Lite fel forum kanske men:
Vi är ett antal personer med IP-TV konton hos en annan
Distributör som senaste dagarna upplever exakt samma sak som här, letade svar på varför och hittade denna tråd.
Svenska kanaler laggar medans utländska kanaler fungerar hur bra som helst. Blandade bredbandsleverantörer med.
Mange
Inlägg: 37
Blev medlem: tor nov 09, 2017 9:26 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange »

Ännu en kväll med svart skärm o när det funkar så är hjälpligt o ständigt gäckande. Tacksam för övrigt, men något måste ju gå att få bättre ordning på?
Mange
Inlägg: 37
Blev medlem: tor nov 09, 2017 9:26 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange »

Har en mag, vad ska buffert stå på för bäst resultat o vad mer kan jag göra för att slippa frysningar o lagg? Har problem varje dag. Kör med fiber som har Max fart o kabel direkt från uttag till boxen.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

jontas7 skrev:Engelska TV-kanaler verkar fungera fint dock! Även amerikanska.
Nej amerikanska funkar inte bra då många av dom visar fel kanal ofta, byter kanal mitt under ett program eller tom kanaler i listan som inte ens finns i USA. Därför kör jag en US/CAN leverantör för dom kanalerna istället.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Mange skrev:Har en mag, vad ska buffert stå på för bäst resultat o vad mer kan jag göra för att slippa frysningar o lagg? Har problem varje dag. Kör med fiber som har Max fart o kabel direkt från uttag till boxen.
15 det står i instruktionerna för MAG boxen

https://www.iptvking.me/instruktioner/i ... r-for-mag/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
gnuttisch
Inlägg: 3
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gnuttisch »

landskamp ikväll, hur många tror att det inte kommer att lägga? man kan ju hoppas att admin har köpt in mer bandbredd så vi kan se när Sverige får stryk...
Mange
Inlägg: 37
Blev medlem: tor nov 09, 2017 9:26 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange »

Jag har den på 15
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

gnuttisch skrev:landskamp ikväll, hur många tror att det inte kommer att lägga? man kan ju hoppas att admin har köpt in mer bandbredd så vi kan se när Sverige får stryk...
Vi köper aldrig mer bandbredd. Vår bandbredd levereras dynamiskt av Worldstream, dvs när många tittar betalar vi för mer och när få tittar betalar vi mindre. Vi har alltid en buffert på 30-40%

Igår hade en av Worldstreams datacenter stora problem i 45-50 minuter, så därför var det en del problem som upplevdes igår
Skriv svar