## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Mika skrev:
GG08 skrev:
Mika skrev:
Tyvärr är dom inte så serviceinriktade på supporten. Tycker jag ska betala för 3 månader.
Hej Mika

Jag ska se vad jag kan göra för dig. Men det blir inte förren efter helgen för jag har, annat arbete denna vecka och går inte av förren på måndag morgon. Jag återkommer kommer behöver då ha lite uppgifter vi ser hur vi löser det.

Tack, hoppas du kan lösa det bättre än killen på supporten. Kommer garanterat bli kund ifall jag kan få in kanalerna. Räcker med 1 provtimme så att jag ser att cmore kanalerna funkar på min Apple tv.
Håll ögonen öppna i veckan som kommer. Jag är inte den som ger, jag vill att du ska få en bra upplevelse, detta gäller dig nu och ingen annan! Jag vet vi har haft problem i veckan
Därför gör jag ett försök att hjälpa dig.

See you soon
martinholmberg
Inlägg: 10
Blev medlem: ons feb 15, 2017 9:00 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av martinholmberg »

Hej,

Texten på Viasat kanalerna fungerar inte på min s-box 412.. Cmore kanalerna fungerar det utmärkt på.

på cmore så visar den Subtitle #1 Sweden (dvb_teletext) etc... på Viasat kanalerna så visar den Subtitle #1 Swe/dan/no/fin (dvb_teletext). men där kommer inte texten fram.


tacksam för support.
lagal
Inlägg: 37
Blev medlem: mån feb 06, 2017 6:58 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av lagal »

GG08 skrev:
kaffeberoende skrev:Den här nya hårdvaran som ni pratar om, när är den på plats? Kommer problemen då att försvinna helt?

Sist ni gjorde en dramatisk förändring var när ni flyttade era servrar till Sverige. Då blev det verkligen en rejäl förbättring.
En förbättring som höll i sig tills för några dagar sen då nya problem började dyka upp.

Jag vet att detta är Pirat TV och att man får stå ut med lite "sämre" kvalitet än main stream TV men det börjar bli lite irriterande när det händer så ofta.

All hårdvara är på plats, alla XXX kanaler är åtgärdade och alla svenska kanaler är fixade.

Det finns aldrig garantier som jag hoppas att du förstår

Får önska en trevlig helg
kommer texten på viasat och discovery kanalerna att fixas också?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

martinholmberg skrev:Hej,

Texten på Viasat kanalerna fungerar inte på min s-box 412.. Cmore kanalerna fungerar det utmärkt på.

på cmore så visar den Subtitle #1 Sweden (dvb_teletext) etc... på Viasat kanalerna så visar den Subtitle #1 Swe/dan/no/fin (dvb_teletext). men där kommer inte texten fram.


tacksam för support.
Hej

Vet om det, jag de har jobbat med texten, någon dag var den där sen försvann.
Jag tar upp detta på måndag
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

lagal skrev:
GG08 skrev:
kaffeberoende skrev:Den här nya hårdvaran som ni pratar om, när är den på plats? Kommer problemen då att försvinna helt?

Sist ni gjorde en dramatisk förändring var när ni flyttade era servrar till Sverige. Då blev det verkligen en rejäl förbättring.
En förbättring som höll i sig tills för några dagar sen då nya problem började dyka upp.

Jag vet att detta är Pirat TV och att man får stå ut med lite "sämre" kvalitet än main stream TV men det börjar bli lite irriterande när det händer så ofta.

All hårdvara är på plats, alla XXX kanaler är åtgärdade och alla svenska kanaler är fixade.

Det finns aldrig garantier som jag hoppas att du förstår

Får önska en trevlig helg
kommer texten på viasat och discovery kanalerna att fixas också?
Hej

Vet om det, ja de har jobbat med det, någon dag var den där sen försvann.
Jag tar upp detta på måndag.

Trevlig helg
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Calle438 »

Hej! Viasat film action fungerar inte. Det sker rätt ofta att just den kanalen inte funkar. Vet ni om att det är så? Mvh

Måste säga att det var grymt jobbat att fixa tillbaka alla kanaler :D
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

lagal skrev:kommer texten på viasat och discovery kanalerna att fixas också?
Den funkar utmärkt här.
Om det inte funkar så beror det på mjukvaran i det du använder.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
KiddzoR
Inlägg: 21
Blev medlem: tis jan 31, 2017 2:49 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av KiddzoR »

Calle438 skrev:Hej! Viasat film action fungerar inte. Det sker rätt ofta att just den kanalen inte funkar. Vet ni om att det är så? Mvh

Måste säga att det var grymt jobbat att fixa tillbaka alla kanaler :D
Börjar väl inte sända förens kl 18.00
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Före 18 så visas Nat Geo Wild på den kanalen så ska vara bild iaf.
Men det där ändras i April då dom blir 24/7 och porren försvinner under natten.
Viasat Film Family och Viasat Film Komedi slås också ihop till 1 kanal.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Pac skrev:
martinholmberg skrev:Hej,

Texten på Viasat kanalerna fungerar inte på min s-box 412.. Cmore kanalerna fungerar det utmärkt på.

på cmore så visar den Subtitle #1 Sweden (dvb_teletext) etc... på Viasat kanalerna så visar den Subtitle #1 Swe/dan/no/fin (dvb_teletext). men där kommer inte texten fram.


tacksam för support.
Tja

En fråga om texten på Cmore kanalerna, fungerar det bra för dig? för min text på Cmore kanalerna hamnar snett till höger om bilden och är stor, men på Viasat kanalerna fungerar den bra! (MAG256)
Tja

Ja tyvärr är det något med 256 som gör att texten är enorm och mitt i rutan, väntar på ny mjukvara från Infomir och när den är på plats så ska den testas och funkar den då så läggs den ut.

Trevlig helg
Skriv svar