## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

bjerrod
Inlägg: 2
Blev medlem: lör apr 06, 2019 7:44 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bjerrod »

Här kan ni se när det ligger nere: https://stats.uptimerobot.com/83JQOcJzn
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

bjerrod skrev:Här kan ni se när det ligger nere: https://stats.uptimerobot.com/83JQOcJzn
Tack, så bra :)
Hooch
Inlägg: 31
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hooch »

Sen i helgen är bilden svart med ett vitt streck i ovankant. Har startat om boxen (S 410) flera gånger men problemet kvarstår. Även bekanta har samma problem. Vad händer och vad kan jag försöka göra?
Ubbe69
Inlägg: 8
Blev medlem: tis okt 24, 2017 6:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ubbe69 »

disodium skrev:
Benson skrev:Kan portalen ha något med att mina kanalsidor hela tiden står loading...
Att hela tiden få trycka hemknappen och försöka flera gånger innan det går att bläddra är väldigt irriterande.

Har vi olika portaladresser som funkar till en specifik box?
Min portal ser lite annorlunda ut mot din.
Det är samma sak här i två olika hushåll...är definitivt något fel hos iptvking.

Samma problem här nu hösten 2020..värdelös support...Har nu länge haft problem med TVIP-410 boxen när jag ska gå med piltangenterna mellan respektive sida med kanaler,,,då står det LOADING och jag måste starta om o ibland fabriksåterställning. Har sett att flera har detta problem utan att bli hjälpta...kasst. Bara att beställa abb från AliExpress för 160 kr/år istället för samma utbud och samma support (dvs ingen support)
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Du får kontakt med supporten genom att skapa en ticket i dashboarden, det står klart och tydligt på hemsidan. Sedan att för många fortsätter att skicka mejl det förstår jag inte.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Hooch
Inlägg: 31
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hooch »

Vilket jävla skämt. Full omgång i SHL och på C More Live där det ska vara Leksand-Örebro och vad visas där? Speedway. Ridå...
violett
Inlägg: 215
Blev medlem: lör aug 18, 2018 5:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av violett »

Ubbe69 skrev:
disodium skrev:
Benson skrev:Kan portalen ha något med att mina kanalsidor hela tiden står loading...
Att hela tiden få trycka hemknappen och försöka flera gånger innan det går att bläddra är väldigt irriterande.

Har vi olika portaladresser som funkar till en specifik box?
Min portal ser lite annorlunda ut mot din.
Det är samma sak här i två olika hushåll...är definitivt något fel hos iptvking.

Samma problem här nu hösten 2020..värdelös support...Har nu länge haft problem med TVIP-410 boxen när jag ska gå med piltangenterna mellan respektive sida med kanaler,,,då står det LOADING och jag måste starta om o ibland fabriksåterställning. Har sett att flera har detta problem utan att bli hjälpta...kasst. Bara att beställa abb från AliExpress för 160 kr/år istället för samma utbud och samma support (dvs ingen support)
Hade också en tvip-410 box, men nu har jag bytt till en formuler z8, 100 gånger bättre :D
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Hooch skrev:Vilket jävla skämt. Full omgång i SHL och på C More Live där det ska vara Leksand-Örebro och vad visas där? Speedway. Ridå...
Detta är inte IPTVKING's fel utan CMore ändrade tablån även matchen på Sportkanalen ändrades så 2 av matcherna gick bara att se för den som har tillgång till Play utbudet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ubbe69 skrev:
disodium skrev:
Benson skrev:Kan portalen ha något med att mina kanalsidor hela tiden står loading...
Att hela tiden få trycka hemknappen och försöka flera gånger innan det går att bläddra är väldigt irriterande.

Har vi olika portaladresser som funkar till en specifik box?
Min portal ser lite annorlunda ut mot din.
Det är samma sak här i två olika hushåll...är definitivt något fel hos iptvking.

Samma problem här nu hösten 2020..värdelös support...Har nu länge haft problem med TVIP-410 boxen när jag ska gå med piltangenterna mellan respektive sida med kanaler,,,då står det LOADING och jag måste starta om o ibland fabriksåterställning. Har sett att flera har detta problem utan att bli hjälpta...kasst. Bara att beställa abb från AliExpress för 160 kr/år istället för samma utbud och samma support (dvs ingen support)
Detta låter som nåt problem med boxen och IPTVKING är inte ansvarig för mjukvaran till boxarna ifall den har problem med nya portalmjukvaran som används. Rekommenderar att använda M3U fil och/eller testa ändra OS till Android istället.
Kanske det finns en ny uppdatering för TVIP som går att testa först?
Men detta är en fråga som hör hemma i Hårdvaru delen av forumet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
brckodc79
Inlägg: 22
Blev medlem: tis okt 08, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av brckodc79 »

Ligger servern ner eller kan det vara nogåt annat problem, men skärmen är helt svart?!
Boxen fungerade bra fram tills förmiddag
Skriv svar