## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Greveq
Inlägg: 9
Blev medlem: lör sep 17, 2016 2:22 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Greveq »

Eurosport 1 i skandinaviska listan är en engelsk kanal och inte svensk..

laddat för CHL ikväll.. visade sig vara biljard istället :cry:
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Greveq skrev:Eurosport 1 i skandinaviska listan är en engelsk kanal och inte svensk..

laddat för CHL ikväll.. visade sig vara biljard istället :cry:
Felanmäler detta. Sport evenemang brukar oftast finnas på olika kanaler världen runt, så ni inte missar det. Kanske inte roligt utan svenska kommentatorer dock
palmerand
Inlägg: 21
Blev medlem: lör sep 03, 2016 3:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av palmerand »

sitter och försöker kolla på hockey på cmore hockey eller live 4 men det blev totalstopp efter 5 minuter. jag har haft iptv ett tag nu och jag tyckte det fungerade bra i början men nu sista 2 veckorna så har det nästan inte gått att se ett helt program utan att det stannar och sluter fungera en liten stund någon gång under programmet. behöver ni uppgradera eran kapacitet eller vad kan detta bero på?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

palmerand skrev:sitter och försöker kolla på hockey på cmore hockey eller live 4 men det blev totalstopp efter 5 minuter. jag har haft iptv ett tag nu och jag tyckte det fungerade bra i början men nu sista 2 veckorna så har det nästan inte gått att se ett helt program utan att det stannar och sluter fungera en liten stund någon gång under programmet. behöver ni uppgradera eran kapacitet eller vad kan detta bero på?
Det är märkligt, det finns ett par personer som rapporterar dessa problem, men det är fortfarande en bråkdel av alla kunder vi har. Oftast är det så att folk klagar väldigt enkelt när något är fel, men berömmer väldigt sällan när saker och ting står rätt till. De som upplever frekventa problem har oftast fel på routingen någonstans mellan bredbandsleverantör och hemmet. Vi håller på att experimentera med nya protokoll som teoretiskt ska lösa problem som är routing relaterade.
hijacker
Inlägg: 48
Blev medlem: lör sep 03, 2016 12:30 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av hijacker »

Nu är alla kanaler döda. .Youtube funkar på mag
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Nu har vi ÄNTLIGEN listat ut vad som orsakar lagg och frysningar hos vissa. Problemet beror faktiskt varken på oss eller er. Det är nämligen en codec vi använder, FFMPEG, som är extremt buggig. Vi har för tillfället inte hittat en ersättare för detta och håller just nu (2016-10-07 19:50) på att lägga in en annan version av denna i hopp om att kunna åtgärda detta. Ber om ursäkt för er som blir drabbade denna korta period

Allt handlar om klientens krav på decoden. Vi återkommer med fler nyheter inom detta, men just nu har vi ingen konkret lösning och vi håller på att leta efter något som kan ersätta ffmpeg.
jkarjala
Inlägg: 23
Blev medlem: sön aug 28, 2016 6:41 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jkarjala »

hijacker skrev:Nu är alla kanaler döda. .Youtube funkar på mag
Kanske hackerattack igen
palmerand
Inlägg: 21
Blev medlem: lör sep 03, 2016 3:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av palmerand »

jag tror inte att problemet ligger i min utrustning då jag inte har några begränsningar alls i min router. i börjar så fungerade allt klockrent men nu det sista så har det börjat bråka, jag har inte bytt eller ändrat någonting i min utrustning under denna tiden så jag vet inte varför det är såhär. det du skriver sen gör mig lite besviken då jag tycker att jag har varit positivt inställd i alla mina inlägg, nöjd med er kundservice och dessutom rekryterat nya kunder till er men om jag sitter och kollar på ett program eller en match som jag flera gånger i samma sändning tappar 5-10 minuter av så är jag väl inte 100% nöjd och det hoppas jag att du har förståelse för. all respekt och all heder åt allt bra ni gör men låt mig berätta för er om jag har problem.
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jimhak »

Jag upplever det som hela skandinaviska paket börjar nästan alltid att lagga vid halv åtta på kvällen till ca 23 på kvällen varje dag. Min lillebror har samma problem och vi har testat att uppdatera boxen och kör utan någon brandvägg på routern.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Det ska inte lagga för NÅGON just nu. Läs ovanstående inlägg, ffmpeg är kompilerad på nytt med annan version. Vi testar för fullt just nu och det borde inte lagga för någon. kanalerna stängde vi ner i tio minuter endast för att kunna lägga in den nya ffmpeg versionen
Skriv svar