## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Foten26
Inlägg: 11
Blev medlem: tis aug 01, 2017 9:58 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Foten26 »

Kan skriva under på att det varit ovanligt mycket problem den här hösten. Framförallt med alla Cmore kanaler. Går nästan inte att se en match utan att det stora delar buffrar sönder. Finns det någon lösning i sikte? Tröttsamt med så mycket buffrande när man kollar match :(
Devv
Inlägg: 24
Blev medlem: lör okt 05, 2019 5:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Devv »

Båda TV4-kanalerna har buffrat och flimrat i mer än en vecka nu, hackar dessutom till i bild och ljud löpande. Har försökt att nolla/reboota kanalerna i IPTV-appen.

Någon mer med samma problem?
Northkingdom
Inlägg: 9
Blev medlem: tis okt 30, 2018 1:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Northkingdom »

Allt nere för mig nu.. Samma för andra?
StefanN5577
Inlägg: 25
Blev medlem: tor apr 20, 2017 8:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av StefanN5577 »

Verkar som alla som har Telia ligger nere helt.
Själv kör jag Boxer och här går allt perfekt.
Vore bra om man får veta om dom löser det eller om dom som har Telia måste byta internet leverantör?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Har Tele2(tidigare comhem), testade lite nu precis med IPTV Smarters Pro på ena datorn, fungerade perfekt. Kollade lite på olika Cmore Live, det var perfekt. Konstigt, men försök att testa med lika olika hårdvara, typ PC, testa VLC eller andra programvaror.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
StefanN5577
Inlägg: 25
Blev medlem: tor apr 20, 2017 8:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av StefanN5577 »

Igår kväll var allt svart och idag verkar det vara bara Telia som är nere igen.

Är det ingen som vet något? Och konstigt inte mera skriver här så är det bara lokalt här det är problem?

/Stefan
Northkingdom
Inlägg: 9
Blev medlem: tis okt 30, 2018 1:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Northkingdom »

Instämmer med föregående. väldigt märkligt att inte fler med Telia verkar vara drabbade och skriver här..
Itnic
Inlägg: 9
Blev medlem: tor dec 07, 2017 6:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Itnic »

Har Telia å det är nere för mig med, men onödigt tusen spammar inlägg när det folk konstaterat redan att det är ”Telia” problem ;-)
bobby604
Inlägg: 3
Blev medlem: tis aug 28, 2018 3:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av bobby604 »

Jag har inte telia,(Telenor men det kanske är samma skit) men det fungerar inte för det, igår stod det "kontrollera nätverksanslutningen och portaladress" och idag möts jag bara av en svart skärm med ett vitt streck upptill, jag tror tyvärr inte det är så mycket man kan göra mer än att vänta och koppla ur/in boxen lite då och då :|
9999
Inlägg: 5
Blev medlem: ons aug 11, 2021 1:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av 9999 »

Jag har Ownit och det ligger nere för mig med. Kommer nog tyvärr byta leverantör om de inte steppar upp för det har varit riktigt mycket problem senaste månaderna.
Skriv svar