## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Postat: ons sep 28, 2016 10:10 am
Det har blivit så många inlägg nu att folk inte kan hitta rätt i forumet när det gäller att lösa problem. Jag tänkte vi samlar alla problem som berör de skandinaviska kanalerna i en och samma tråd, så kan vi hålla detta uppdaterat och lösa det på enkelt sätt.
20160923 utsatte antipiratbyrån oss för en ny typ ddos attack som fick våra servrar att gå ner i ca 20 minuter, och sedan efter det ligga överbelastade fram till idag 20160928. Vi är strax klara med att flytta våra skandinaviska kanaler till en ny host i Ryssland som har lovat att kunna hantera dessa problem på ett bättre sätt och inatt bör det vara klart.
Våra servrar har överbelastningsskydd som förhindrar denna typen av händelser ganska bra, men tyvärr så är det endast MAG enheter som kan dra nytta av dessa. Därav har de som upplevt problem med sina kanaler till majoritet varit SmartTV användare.
Just nu ska ingen uppleva problem då vi använder gamla routing tables för SmartTV/Kodi användare. Detta medför lite stabilare tittande men kan öka tiden det tar att göra ett kanalbyte med 0,2 sekunder.
Många av er som upplever problem med SmartTV är faktiskt routingen i ert egna hem. Detta kan bevisas oftast väldigt snabbt genom att ansluta ert abonnemang/länk till en 4G uppkoppling t.ex. mobiltelefon för att bevisa detta.
Vi får många mail om att SmartTV laggar, fastän de egentligen inte bör göra de om nätverksmiljön hemma är optimal. SmartTV är känslig och kräver en fin router men optimala inställningar för att fungera. Vidare så är varken Samsung, LG, Sony, Philips, SmartIPTV, Siptv.eu några varumärken som på något sätt är associerade med oss och då kan vi ej heller lämna någon support på dessa. Alla har olika tv apparater, alla har olika nätverkslösningar, alla har olika modem , alla har olika bredbandsuppkopplingar osv osv. Laggar de på SmartTV (bortsett från 20160923 - 20160928) så är det 99% routingen i ert hem det är fel, testa ert abonnemang med en 4g uppkoppling så ser ni vad jag menar.
I övrigt så vänligen samla alla problem med kanaler på en och samma tråd, och detta är här är ni snälla
20160923 utsatte antipiratbyrån oss för en ny typ ddos attack som fick våra servrar att gå ner i ca 20 minuter, och sedan efter det ligga överbelastade fram till idag 20160928. Vi är strax klara med att flytta våra skandinaviska kanaler till en ny host i Ryssland som har lovat att kunna hantera dessa problem på ett bättre sätt och inatt bör det vara klart.
Våra servrar har överbelastningsskydd som förhindrar denna typen av händelser ganska bra, men tyvärr så är det endast MAG enheter som kan dra nytta av dessa. Därav har de som upplevt problem med sina kanaler till majoritet varit SmartTV användare.
Just nu ska ingen uppleva problem då vi använder gamla routing tables för SmartTV/Kodi användare. Detta medför lite stabilare tittande men kan öka tiden det tar att göra ett kanalbyte med 0,2 sekunder.
Många av er som upplever problem med SmartTV är faktiskt routingen i ert egna hem. Detta kan bevisas oftast väldigt snabbt genom att ansluta ert abonnemang/länk till en 4G uppkoppling t.ex. mobiltelefon för att bevisa detta.
Vi får många mail om att SmartTV laggar, fastän de egentligen inte bör göra de om nätverksmiljön hemma är optimal. SmartTV är känslig och kräver en fin router men optimala inställningar för att fungera. Vidare så är varken Samsung, LG, Sony, Philips, SmartIPTV, Siptv.eu några varumärken som på något sätt är associerade med oss och då kan vi ej heller lämna någon support på dessa. Alla har olika tv apparater, alla har olika nätverkslösningar, alla har olika modem , alla har olika bredbandsuppkopplingar osv osv. Laggar de på SmartTV (bortsett från 20160923 - 20160928) så är det 99% routingen i ert hem det är fel, testa ert abonnemang med en 4g uppkoppling så ser ni vad jag menar.
I övrigt så vänligen samla alla problem med kanaler på en och samma tråd, och detta är här är ni snälla