## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Har telia och 75 ned och 96 upp men det hackar ändå...
så nåt verkar vara tokigt..
emul87
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 03, 2017 8:17 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av emul87 »

Hej.
Har försökt leta på forumet efter lösningar, men är lite svårt.
Jag har problem med cmore stars HD se, first HD, hits HD etc. har försökt med att nollställa alla inställningar, laddat ner appen i smart teven igen. Kanalerna fungerar hos en polare som också har samsung tv. Har även testet med att köra kanalerna på mobila bredbandet med fungerar inte. Det står bara connecting, sen låser sig teven.
Tack på förhand
FFLife
Inlägg: 14
Blev medlem: tor okt 12, 2017 11:00 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FFLife »

Enbart dom kanalerna ?
Kör du Telia ? Strular med den leverantören just nu.
Bempa
Inlägg: 10
Blev medlem: sön nov 12, 2017 2:53 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bempa »

Första gången som jag kunnat titta på en hel match idag utan frysningar eller buffring (eller var 3 hack som gjorde att ljudet försvann, men bara disabla och välja ljudet igen ) :D Tittade på cmore live 4 HD på en ATV4. Så stort tack för att det jobbats på att hitta lösningar. Satt och zappade runt lite mellan 3 hd, 4 hd och 5 hd i 1h. Inga problem alls. Som sagt första gången sedan jag skaffade abonnemanget. Var riktigt glad för detta + att Brynäs vann :lol:
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pontusk82 »

Hmm.. vad kan felet va om det laggar/fryser på tv.n via MAG.n 256 men INTE om ja kollar i mobilen??? Notera då att MAG.n går via kabel & mobilen på wi-fi. Skumt elle huur:/???
Rickvara
Inlägg: 6
Blev medlem: tis dec 05, 2017 1:27 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Rickvara »

Hej,

Jag har problem med att få in en del Svenska kanalen, får "invalid stream" efter att det har ståt "connecting" en bra tag. Gäller alla SVT kanalen,TV4, kanal5, TV12 och Disney kanalerna. De flesta andra Svenska kanaler fungerar utan problem. Utländska kanaler likaså. Uppkopplingen verkar vara bra, ingen lagging eller något strul på de kanaler som fungerar.
Jag har Telia fiber som internetleverantör och har Smart TV uppkopplad direkt till deras smart router, ingen WIFI. Tyvärr går det inte att gå in i routern eftersom den är managerad av Telia själv. Några tips? eller är det bara att glömma de kanaler för närvarande?
Lekrantz
Inlägg: 5
Blev medlem: tor dec 07, 2017 7:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Lekrantz »

Även jag har jätteproblem med framförallt de svenska kanalerna. Kör också telia med 100/100. Försökte titta på hockeyn igår det gick absolut inte och idag funkar inte bland annat C-more, Eurosport, Amerikanska golfkanalen sen gav jag upp. Tack för att ni försöker lösa detta,
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Verkar vara en del problem för folk med Telia

https://iptvking.me/forum/viewtopic.php?f=9&t=1575
Mayki777
Inlägg: 8
Blev medlem: lör okt 14, 2017 9:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mayki777 »

Är det mer än jag som har problem med Tv6? Tv6 är kanal 5!
Pac
Inlägg: 36
Blev medlem: lör jan 14, 2017 8:56 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pac »

Mayki777 skrev:Är det mer än jag som har problem med Tv6? Tv6 är kanal 5!
hej
nej det är inte bara du, även hos mig visar tv6 kanal 5, men tv6 hd visar rätt
Skriv svar