## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Druvan
Inlägg: 16
Blev medlem: tis feb 20, 2018 7:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Druvan »

Slidermax skrev:
Druvan skrev:Det borde finnas en standard kod som går till en kanal som alltid funkar.
Tänk så mycket tid det hade sparat!
Men ok, om du har en iPhone så kan du testa samma sak som jag gjorde.

Gå till inställningar->Wi-Fi. Du trycker på ”i:et” bredvid den anslutningen du är kopplad till(den brukar vara högst upp). Gå ned till ”ställ in DNS”. Välj manuellt istället för automatiskt. Jag kör med Googles DNS 8.8.8.8. Ta bort den gamla DNS:en 192.168.1.1 som brukar vara standard, men oavsett tar du bort den så att bara 8.8.8.8 är kvar. Gå tillbaka ett steg. Tryck på ”förnya tilldelning”. Testa med GSE och se om det fungerar.
Hej, haft lite dåligt med tid ikväll. Blev jag som fick laga maten, diska osv...
Har provat exakt som du gjort.
Går in i GSE på telefonen och klickar på min lista och får samma felmeddelande,
Vad tusan kan vara fel?
Har t.o.m kopierat länken från dashboard och skickar till min mail på telefonen så det absolut inte ska bli några fel.
Kör iphone 8 om det kan ha betydelse?
Juampi12
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 07, 2017 9:13 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Juampi12 »

Ska det aldrig bli bättre med Cmore när det är hockey? Som vanligt är cmore live 2 fullständig katastrof och bara hackar, men inte de övriga. Varför är det ALLTID strul med hockeyn?
Bremner
Inlägg: 64
Blev medlem: mån apr 01, 2019 11:16 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bremner »

Viasat Sport Premium FHD funkar i några sekunder innan den hackar lite och sedan snabbspolar fram de sekunder den "missat". Rapporterat men tröttsamt...
Juampi12
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 07, 2017 9:13 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Juampi12 »

Bremner skrev:Viasat Sport Premium FHD funkar i några sekunder innan den hackar lite och sedan snabbspolar fram de sekunder den "missat". Rapporterat men tröttsamt...
Samma här men det blir ju aldrig någon skillnad oavsett hur många som rapporterar problemen. Cmore har varit problem evigheter med hockeyn
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Bremner skrev:Viasat Sport Premium FHD funkar i några sekunder innan den hackar lite och sedan snabbspolar fram de sekunder den "missat". Rapporterat men tröttsamt...
Har kollat under ett par minuter här nu utan och inga problem med att det du säger däremot så har kanalen låg bitrate.
Skulle hellre köra med den andra som kör med 720p/50 istället för 1080p/25 som FHD kanalen kör med som ser ut att vara en dåligt konverterat från 1080i/50 som kanalen i normala fall sänds ut som. I vilket fall som helst så blir det enbart 25 bilder per sekund då interlaced signal innebär att 2 bilder slås ihop till 1 hel. Anledning att konvertera om det kan vara att vissa appar eller enheter kan hantera interlaced signal dåligt men om själva konverteringen är dålig så löser det inget.
Nu pratar jag om den källa som skickas ut just nu då jag kollade och man använder sig ju av flera källor så det kan säkert vara en bättre källa ibland och är nån källa nere så använder sig den av backupkällor. Skulle tro att detta är en backupkälla.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Pac
Inlägg: 36
Blev medlem: lör jan 14, 2017 8:56 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pac »

Hej

Har ett problem, sätter igång min mag256 box loading portal kommer upp, efter det så blir det bara svart o inget händer, nån som vet vad det kan va?
Mercedesboy
Inlägg: 30
Blev medlem: lör okt 21, 2017 11:53 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mercedesboy »

Samma problem här :(
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Pac skrev:Hej

Har ett problem, sätter igång min mag256 box loading portal kommer upp, efter det så blir det bara svart o inget händer, nån som vet vad det kan va?
Som tidigare sagts är detta en tråd för KANALER, inte HÅRDVARA, ta din fråga i den korrekt tråden under korrekt hårdvara..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
UtdQom
Inlägg: 5
Blev medlem: tor aug 09, 2018 10:47 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av UtdQom »

Jag har problem...

1. Hemma har jag enorma problem att ladda playlist både på AppleTV (GSE Smart IPTV), iPad/iPhone (GSE Smart IPTV) och Samsung TV (Smart IPTV). Laddande bara står och tuggar ("Downloading Playlist. Please wait...") och 8 gånger av 10 slutar det med "Message. No data found, please check if your playlist link is correct?". Det gemensamma för alla dessa enheter är att de ansluter till internet genom min Huawei-router. Ansluter jag dem till internet på annat sätt (t.ex. 4G samma ISP) så fungerar det blixtsnabbt 10 gånger av 10. Nått strul med routern tänker jag då givetvis. Men min MacBook (GSE Smart IPTV Lite eller VLC) laddar ner playlist helt smärtfritt 10 gånger av 10. Den ansluter också till internet genom min router, samma wifi och allt. Och dessutom: När jag istället väljer att ladda endast m3u playlist (utan options) så funkar det helt perfekt på alla enheter oavsett hur de ansluter till internet. :shock: Jag har landat i att det kanske beror på att playlist (m3u with options) är en för stor fil som vissa av mina enheter inte klarar av 10 gånger av 10 när de är kopplade til wifi. Känns helt orimligt eftersom filen är 5 MB men jag kan inte dra någon annan slutsats. Det leder mig till problem nr. 2.

2. P.g.a. ovanstående försöker jag minska ner storleken på min playlist genom att i dashboard ta bort kategorier som jag ändå inte är intresserad av. Jag är inne och ändrar i min Bouquet List men hur jag än gör så blir jag inte av med Live: Austria, Live: Germany, Live: NFL, Live: PL & EFL, Movie: 4K m.fl. Finns det något att göra åt detta? :?
nickcamel
Inlägg: 18
Blev medlem: mån jan 15, 2018 7:27 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av nickcamel »

7min innan matchstart och hackandet börjar.. :D För träffsäkert! Provar byta från C More till Bein Sport (arabiska haha)
Skriv svar