## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

pennywise10
Inlägg: 6
Blev medlem: sön jan 21, 2018 9:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av pennywise10 »

FreddyK skrev:
pennywise10 skrev:Är det någon fördel att ha formatet m3u8 istället för ts sen när allt kommit igång?
Vad är skillnaden?

Tack,
PW
Skillnaden mellan dessa är att TS är en hel ström medans hls/m3u8 är uppdelat i mindre segment och kan även anpassas efter bandbredd genom och ha strömmar för olika upplösningar och ljud bla men det det senare används inte här.
Genom att det är uppdelat i mindre segment så kan vissa appar läsa in strömmen snabbare så det är en fördel också med hls/m3u8.
Ok, tack!
Vestman1
Inlägg: 16
Blev medlem: lör dec 23, 2017 11:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Vestman1 »

Bra jobbat hatten av till er nu funkar de svin bra
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Mouad skrev:Hej
Undrar om videoklub funkar hos er ?
Nej, VOD har inte kommit igång ännu, men det tar nog inte så lång tid.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Kanallistan hänger sig(loading) någon minut ibland när man byter sida. USA kanalerna verkar inte funka än heller( iaf inte familj Guy 24/7 :D ) Gissar på att det kommer bli bättre men vill bara kolla om andra har samma problem. Alt om det går att göra något åt det?
Jek
Inlägg: 11
Blev medlem: tor okt 10, 2019 10:09 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jek »

Hej folks! Hade problem innan serverflytten med att bilden frös, tappade subtitle. Kan felet ligga i min router som jag har från Boxer, haft den i ca 3 år? Har iallafall beställt en ny, en asus RT-AC 85 P, hoppas jag slipper lagg mm sen, vad tror ni som kan? Tacksam för svar :shock: Hoppas allt snart är löst o vi kan se på det man vill, det börjar ju likna nått :D
Jek
Inlägg: 11
Blev medlem: tor okt 10, 2019 10:09 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jek »

Benson skrev:Kanallistan hänger sig(loading) någon minut ibland när man byter sida. USA kanalerna verkar inte funka än heller( iaf inte familj Guy 24/7 :D ) Gissar på att det kommer bli bättre men vill bara kolla om andra har samma problem. Alt om det går att göra något åt det?
Har samma problem med flera, lagg, undertexten kommer o går som den känner för, fryst bild mm!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Benson skrev:Kanallistan hänger sig(loading) någon minut ibland när man byter sida. USA kanalerna verkar inte funka än heller( iaf inte familj Guy 24/7 :D ) Gissar på att det kommer bli bättre men vill bara kolla om andra har samma problem. Alt om det går att göra något åt det?
Egentligen förstår jag inte varför 24/7 kanalerna ligger under USA då det inte är riktiga kanaler utan det är en Playlist variant av VOD som rullar kan man säga. Får hoppas det flyttas till egen grupp. 24/7 är vanligt bland nordamerikanska leverantörerna istället för VOD.
Senast jag kollade så fungerade det mesta av vanliga USA kanalerna iaf men en del är nere fortfarande.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

FreddyK skrev:
Duckface21 skrev:som kompensation tycker jag de kan öppna så man kan se på minst 2 boxar samtidigt tråkigt att man bara kan se på en tv i taget hade vart smidigt att låta grabben kolla på sin egen tv
Det kostar mycket med bandbredd och det blir enorma mängder totalt sett.
Jag har ju kanalerna över satellit och det är samma där det kostar extra om man vill ha ett till kort.
Man har ju gått ut med att man ger lite kompensation och det är mer än vad många andra gör ska man komma ihåg.
Har sett fall där folk krävt kompensation och fått som svar ett finger och blivit helt avstängd trots att man betalt för många månader framåt.
Nja jag har comhem på sidan av ... de slopade extra avgift på tvillingkort för en tid sen
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Iaf så kostar bandbredd och servrar mycket och om man erbjöd 2 connections så skulle man vara tvungen höja priset för alla.
Det fungerar inte som legala leverantörer som har sitt eget nät och kan skicka ut allt i multicast.
I det fallet så behöver man bara skicka ut strömmen 1 gång per kanal.
Men som internet är uppbyggt idag så är inte det möjligt utanför det egna nätet.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
HBS
Inlägg: 7
Blev medlem: ons aug 30, 2017 12:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av HBS »

ErikEriksson skrev:Hej!
Jag får det inte att fungera på min samsung tv. Kör med smart iptv. Fungerar det för någon? Blir bara connection failed.
Jag har också Samsung TV med smart iptv och det fungerar i stort sett bra även om det ibland hakar upp sig och att vissa kanaler inte är tillgängliga.

Du kan först prova med att komma in på settings (röd eller blå knapp på din fjärrkontroll beroende på modell) och sedan trycka på "0" för en reload

Annars kan du alltid ladda upp din playlist igen dvs det du gjorde första gången, ändra din playlist till det berömda TS på slutet om det inte redan är gjort
https://siptv.app/mylist/

Detta har jag gjort för mig själv och en familjemedlem med gott resultat. Kom dock ihåg att det fortfarande är lite svajigt så du kan ju ha otur att testa precis är nere igen.

Lycka till.
Skriv svar