## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Juampi12
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 07, 2017 9:13 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Juampi12 »

Svart i rutan här hemma igen...
ardian
Inlägg: 19
Blev medlem: tor aug 17, 2017 3:02 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ardian »

Hej alla positiva människor , mitt problem är att varje gång jag startar Iptv på min Samsung är det är no connection på url 1. Trycker på ok och då kommer jag på min favorit lista som jag har sparat. Där funkar alla kanaler felfritt . Vad gör jag för fel ?
snobben2017
Inlägg: 24
Blev medlem: tis feb 21, 2017 12:48 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av snobben2017 »

ardian skrev:Hej alla positiva människor , mitt problem är att varje gång jag startar Iptv på min Samsung är det är no connection på url 1. Trycker på ok och då kommer jag på min favorit lista som jag har sparat. Där funkar alla kanaler felfritt . Vad gör jag för fel ?
Samma hos mig.
pean92
Inlägg: 6
Blev medlem: sön aug 25, 2019 12:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av pean92 »

Inget ljud på C more live 3, Luleå - Brynäs, någon med samma fel?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Kan bekräfta att det inte är nåt ljud på HD versionen men om du byter till SD versionen så fungerar ljudet.
Anmäl det i din Dashboard så går det nog snabbare till det blir fixat.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Muskelmannen
Inlägg: 35
Blev medlem: lör mar 04, 2017 8:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Muskelmannen »

Har haft samma problem med lagg, svart i rutan och att det tar 1 minut att få fram kanallistan och till slut är det bara favoritlistan jag kan se.

Men efter att ha ändrat min URL, den man fick första gången har allt släppt. Kanallistan kommer direkt och varenda kanal jag testat har funkat utan lagg. Även Amerikanska där jag också hade problem. Allt jag gjorde var vad folk redan skrivit LÄNGE nu, ändrade 8080 till 80.i övrigt är länken densamma. Detta gäller LG tv och smart Iptv app.

Dessutom efter tips la jag in samma länk i SS IPTV app och i den ska tydligen viasat motor funka även de dagar det är F1 på. Inte testat än dock.

Men en annan bra grej i SS IPTV appen är att jag kommer åt texterna i VOD filmer! Inte säkert svenska finns men hittills har nån nordisk text funnits iaf. Om inte annat funkar engelsk lika bra. I smart Iptv app fanns bara on off för mig.

Så in och ändra er länk nu så kommer allt funka för er.
Zen
Inlägg: 83
Blev medlem: tor dec 07, 2017 11:37 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zen »

Samma här, check URL....

Förslag på åtgärder emottages tacksamt....
Den sista fixen med uppdaterad URL fungerade ju fint.

Tips??

/Zen
Formuler 7+ och Smart IPtv Appen hos IPTV King
Zen
Inlägg: 83
Blev medlem: tor dec 07, 2017 11:37 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zen »

ardian skrev:Hej alla positiva människor , mitt problem är att varje gång jag startar Iptv på min Samsung är det är no connection på url 1. Trycker på ok och då kommer jag på min favorit lista som jag har sparat. Där funkar alla kanaler felfritt . Vad gör jag för fel ?

har ni provat den här??

Nu fick jag det att funka.
Verkar som att IPTV King uppdaterat URL utan att meddela, schysst!

Jag gjorde så här:
Loggade in i dashboarden
I "Manage Lines" klickade jag på de tre punkterna till höger och valde download.
Sen på översta raden "m3u with options" klickade jag på MPEGTS.
Fick då upp en URL och jämförde den med vad jag matat in tidigare i GSE IPTV samt Smart IPTV, och det stämde inte. Som sagt, verkar som att URL uppdaterats utan att informera om det.
Hursomhelst, jag uppdaterade URL och nu funkar det.
Upp

Tips från tidigare i tråden...
/zen
Formuler 7+ och Smart IPtv Appen hos IPTV King
Gondul
Inlägg: 1
Blev medlem: lör nov 23, 2019 3:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Gondul »

Menar du att du kopierar länken du får fram på dashboard och laddar upp den på http://siptv.eu/mylist/ till din TV?
MVH
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nej länken är samma den varit sen säkert 2 år tillbaka åtminstone.
Även den gamla länken fungerar fortfarande med som användes före det med undantag att man bör köra med port 80 som jag nämnt ett antal gånger senaste året. Man har kört med dubbla portar så därför har det inte märkts förrän nu. Ifall 8080 kommer igång igen låter jag vara osagt men det är bäst att köra på den porten som är rätt så slipper man problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar