## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Fredde71
Inlägg: 12
Blev medlem: fre okt 26, 2018 5:39 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Fredde71 »

Ingen bild på sportkanalen, bara ljud. :oops:
Hooch
Inlägg: 31
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hooch »

Samma här med sportkanalen. Kolsvart men dock med ljud. Får tyvärr gå till sportradion i stället.
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Ligger allt nere?
Chicken Walk
Inlägg: 7
Blev medlem: fre okt 04, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Chicken Walk »

Verkar så för det är svart i rutan och man kommer inte in på dashboarden heller?
Skrev till supporten , men de svarade att allt ska funka, men det gör det inte.
Gamlin
Inlägg: 25
Blev medlem: sön okt 06, 2019 4:19 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Gamlin »

nu fick tillbaka tv jippie :)
Chicken Walk
Inlägg: 7
Blev medlem: fre okt 04, 2019 6:44 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Chicken Walk »

Jepp nu verkar det vara igång igen :-)
Bulan
Inlägg: 2
Blev medlem: sön sep 10, 2017 5:19 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bulan »

I över en vecka nu så buffrar samtliga kanaler varje sekund...! Det konstiga är att den dagen allt började strula så fungerade kanalerna som vanligt på morgonen, men på kvällen uppstod problemet att ladda in dashboarden...

Flera dagar gick, samma problem. Gick sedan in på hemsidan för att radera och ladda upp en ny playlist, då började allt jäkla buffrandet...Fick upp "low memory" på tvn, som bad mig att ta bort kanaler, vilket jag gjorde. Tog bort ca 80% av kanalerna, fortfarande inget...testade att ta bort alla kanalgrupper förutom en på 125 kanaler, fortfarande samma...Har även tagit bort onödiga appar för att frigöra utrymme på tvn. Har försökt med allt och nu börjar det bli frustrerat! Tittar jag på serier/filmer så fungerar det felfritt.

Tycker det är väldigt märkligt att allt fungerade med tusentals kanaler ena dagen, för att i nästa, med så lågt som 125 kanaler, buffra sönder...Är det någon annan som har samma problem, eller haft, och vad var lösningen?
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Har en Android TV och köper SIPTV, har inga problem, kör även Kodi på några saker och har inte haft några problem.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
11433
Inlägg: 23
Blev medlem: sön nov 06, 2016 11:52 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av 11433 »

Jag har problem sedan två dagar tillbaka. Har mailat till support men inte fått något svar än.
Jag förlängde mitt abonnemang ytterligare 1 år genom dashboard. När var där inne så stod det en text att jag skulle "Secure MAG" jag tryckte såklart på den att jag skulle säkra. Sedan dess har jag inga kanaler, portalen är borta och allt är svart. Jag provade att fabriksåterställa min box, matade in uppgifterna enligt IPTV Kings guide, manuellt. Men inget fungerar ändå. Någon som har tips på hur jag ska göra för att få svar från support eller få igång kanalerna igen?
Jag har en tvip s-box 410.
Tacksam för hjälp!
Gasolina
Inlägg: 3
Blev medlem: lör sep 08, 2018 5:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Gasolina »

Du skulle inte ha säkrat den.
Skicka till supporten att de tar bort den och du får en ny adress att lägga in, hade samma problem i veckan.
Skriv svar