## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

metro skrev:hur ändrar man länken i kodi?

när jag går in där jag la in den första gången händer inget...
om det inte funkar så har den förra länken fastnat i cachen de du får göra är att installera om kodi och lägga in din länk fast med =rtmp i slutet
tram12
Inlägg: 11
Blev medlem: sön aug 28, 2016 11:00 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tram12 »

Stort tack för info. Rtmp funkar fint.

Är detta också anledningen till att så många kanaler är offline? Typ alla cmore live, eurosport osv.
essemH
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 9:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av essemH »

Är ganska många kanaler som inte funkar för mig idag under sverige fliken, kör Tvip boxen direkt inkopplat i fibern, ingen router i mellan
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

essemH skrev:Är ganska många kanaler som inte funkar för mig idag under sverige fliken, kör Tvip boxen direkt inkopplat i fibern, ingen router i mellan
detta beror på att många av våra hosts inte har dubbelprotokoll hls och rtmp som backup, men det bör va fixat till imorgon. ursäkta besväret. ni kan fortfarande se UFC ikväll på BT SPORT 2 Unied Kingdom om det tröstar =)
hijacker
Inlägg: 48
Blev medlem: lör sep 03, 2016 12:30 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av hijacker »

Status admin?
SuperMario84
Inlägg: 31
Blev medlem: tor okt 27, 2016 4:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SuperMario84 »

Jag har några kanaler som inte fungera och som har fungerat innan

FOX
TLC

hur går det med Eurosport 1 och c more stars HD.. ni sa att den var felanmäld .. för det är samma problem

jag skrev till dej innan om dem kanaler som försvann från yu.listan och det fattas OBN som var med innan på lista och fungerat utmärkt

´TREVLIG HELG
metro
Inlägg: 6
Blev medlem: fre nov 11, 2016 7:57 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av metro »

Hej. När börjar kodi fungera igen?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Kodi fungerar det var bara nere en timma, ni får läsa lite längre upp ni måste ändra i er länk
Patsie
Inlägg: 26
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Patsie »

Hej!

Jag vet inte om det går att åtgärda, men Animal Planet HD Sverige är fortfarande Italienska Animal Planet. Är det möjligt att åtgärda detta så vi får tillbaka Svenska versionen?
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Patsie skrev:Hej!

Jag vet inte om det går att åtgärda, men Animal Planet HD Sverige är fortfarande Italienska Animal Planet. Är det möjligt att åtgärda detta så vi får tillbaka Svenska versionen?
hemskt ledsen för detta, men vi kommer ta itu med kanal problemen när vår flytt av server och nya noder är helt fulländad. Vi tänkte vi prioriterar att det fungerar ordentligt innan vi går vidare att fixa enstaka kanaler
Skriv svar