## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

farao
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jan 12, 2017 3:43 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av farao »

GG08 skrev:
farao skrev:
GG08 skrev:
Cmore Tennis har utgått och ska ersättas av CMore Hockey live 5, det är endast HD kanaler på Cmore
Ok, så då gäller felanmälan Cmore Tennis HD...
CMore Tennis är nerlagd från årsskiftet tyvärr.

Eurosport sänder Tennis nu
Tack för snabba svar. Uppskattas!
labalele
Inlägg: 48
Blev medlem: mån dec 26, 2016 11:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av labalele »

kaffeberoende skrev:Några nyheter om när ni updaterar stalker till senaste version som infomir har släppt?
Vad är det om man får fråga?
Förändrar det något för mig som kodi användare ? :)
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

labalele skrev:
kaffeberoende skrev:Några nyheter om när ni updaterar stalker till senaste version som infomir har släppt?
Vad är det om man får fråga?
Förändrar det något för mig som kodi användare ? :)
Gäller Mag boxarna, förändra inget hos dig
gabbe222
Inlägg: 5
Blev medlem: fre jan 13, 2017 8:54 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gabbe222 »

Tjena, jag testar eran 24timmars nu och jävlar va bra grejjer. har dock ett problem.
Om jag kör linux distar på kodi som openelec, librelec så Grupperas inte kanalerna i Olika Länder i Kodi, har heller inga ikoner.
Men installerar jag Kodi på PC:n Så funkar det kanon och ikonerna funkar å allt är som det ska.

För att förtydliga så när jag går in i tv och väljer grupper så kan jag bara välja mellan alla kanaler och inte Länder som det borde vara.
Har kört Jarvis 16.1 när jag testat på allt.
Måste jag ändra nått i länken eller vad är det som strular då?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

Pac skrev:Är det någon mer än mig som upplever att C More First HD, C More Hits HD, C More Series HD, C More Stars FHD, att alla dessa kanaler har svagt ljud? Man måste höja rejält på tvn för att höra på dom kanalerna, samma sak gäller på Tv4-HD där Tv4-HD har svagt ljud jämfört med vanliga Tv4. Dock har C More sportkanaler bra ljud som tex C More live 1-4, CM-Fotboll och CM-Hockey osv.
Hej

Jag har skickat detta vidare.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Kanaler med 5.1 ljud har ofta lägre ljud än stereo ljud så därför blir det så.
Sen kan det bli skillnader då det downmixar 5.1 ljud till stereo.
Kodi har en funktion att behålla volym vid downmixing t.ex.
Det är så även om man har ett riktigt abonnemang.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Johanjosef
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jan 07, 2017 2:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Johanjosef »

Hej! haft Iptvking nu i dryga veckan. kör via MAG 256 + USB Wi-fi stick. jag har problem med att tv4 samt tv4 HD laggar. jag sitter på 100mbit fiber så där borde det inte vara problem. discovery kanal 5 kanal 3 och alla amerikanska kanaler fungerar helt suveränt! tänkte bara se ifall någon vet vad problemet med dessa 2 kanaler kan vara. jag är ju som sagt ny på detta så kan kanske vara nån inställning i min mag?
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

Johanjosef skrev:Hej! haft Iptvking nu i dryga veckan. kör via MAG 256 + USB Wi-fi stick. jag har problem med att tv4 samt tv4 HD laggar. jag sitter på 100mbit fiber så där borde det inte vara problem. discovery kanal 5 kanal 3 och alla amerikanska kanaler fungerar helt suveränt! tänkte bara se ifall någon vet vad problemet med dessa 2 kanaler kan vara. jag är ju som sagt ny på detta så kan kanske vara nån inställning i min mag?
Wifi:n är garanterat problemet. Testa med kabel istället eller trådlösa sändare/mottagare som är anpassad för IP Tv...
Johanjosef
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jan 07, 2017 2:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Johanjosef »

tack det funkar bara mycket bättre med kabel! :)
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Pac skrev:
FreddyK skrev:Kanaler med 5.1 ljud har ofta lägre ljud än stereo ljud så därför blir det så.
Sen kan det bli skillnader då det downmixar 5.1 ljud till stereo.
Kodi har en funktion att behålla volym vid downmixing t.ex.
Det är så även om man har ett riktigt abonnemang.

Hej

Ok men går det att göra något åt det? märkligt tycker ja ändå då tex C More Sport HD har bra ljud medan C More Series HD har väldigt svagt ljud att man knappt hör nått och måste höja hur mycket som helst på tvn, menar du då att det kan vara skillnad på dom 2 kanalerna när det gäller 5.1 ljud och downmixning osv? Att tex C More Fotboll kan ha bättre ljud än tex C more Series, fast båda är i HD och båda är C Mores kanaler?
Nu kan ju säkert skillnaderna variera beroende på hårdvara och utrustning har väl inte så stora skillnader att jag inte hör nåt men nog är det skillnad och det har jag haft med orgnalbox med riktigt C More abb med. Det gäller även andra kanaler med 5.1 ljud med och speciellt film och serier. Kolla inställningarna om det går ändra nåt då det gäller nivåerna för jag upplever inte sån skillnad att det är nästan tyst hos mig varken genom IPTVKING eller med vanlig orginalbox tidigare. Men då skickar jag ut ljudet passthrough till förstärkare och inte till TV med downmix.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar