## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Breadshop
Inlägg: 16
Blev medlem: sön jun 25, 2017 7:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Breadshop »

FreddyK skrev:Läs någon sida bak så hittar du information hur du kan fixa det problemet.
Thanks Freddyk! Hittat och fixat!
Kruppski
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 15, 2019 5:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kruppski »

Kruppski skrev:Jag kör med Apple TV, och GSE IPTV samt MrMc. Allt blev svart för två dagar sedan, och inget har ändrats. MrMc laddar inga kanaler, och GSE IPTV fastnar på "laddar kanaler".. Har provat att byta DNS, men det är ingen skillnad än så länge..
Citerar mig själv då supporten lallade om att samtliga tre appar skulla vara buggiga, men problemet bestod av att jag var tvungen att uppdatera min line. Har uppdaterat min line - och nu funkar det.. men hur ofta ska man göra det? Får man inga förvarningar om när linjerna förändras/måste bytas?
Senast redigerad av 1 Kruppski, redigerad totalt 0 gånger.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Linen har inte uppdaterats på flera år.
Däremot så har man förut kört med port 8080 som många fortfarande kör med medans man för länge sen rekommenderar att köra med port 80 som jag redan nämnt många gånger. När man visar line i Dashboard så står den utan port och det betyder port 80 det med.
Port 8080 har fungerat under lång tid men har varit nere ibland så därför rekommenderar jag port 80.
Vet inte om port 8080 är nere för all framtid eller om det är tillfälligt av nån anledning.
Det andra problemet är att ifall HLS strular är att man behöver använda sig av MPEGTS istället.
Det har antagligen och göra med den nya mjukvaran som man bytt till.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Kruppski
Inlägg: 7
Blev medlem: tis jan 15, 2019 5:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kruppski »

FreddyK skrev:Linen har inte uppdaterats på flera år.
Däremot så har man förut kört med port 8080 som många fortfarande kör med medans man för länge sen rekommenderar att köra med port 80 som jag redan nämnt många gånger. När man visar line i Dashboard så står den utan port och det betyder port 80 det med.
Port 8080 har fungerat under lång tid men har varit nere ibland så därför rekommenderar jag port 80.
Vet inte om port 8080 är nere för all framtid eller om det är tillfälligt av nån anledning.
Det andra problemet är att ifall HLS strular är att man behöver använda sig av MPEGTS istället.
Det har antagligen och göra med den nya mjukvaran som man bytt till.
Tack för svaret, du har bevisligen koll på det här. Då kör jag med port 80 och HLS då det verkar mer stabilt:
TS is a straight stream, you get what you get.

HLS is a wrapper that connects to multiple streams of varying quality, so it can stream better without buffering.

So hypothetically, what you would see is -

TS - One stream, running at 2 Mb

HLS - Three streams, 1, 2, and 3 Mb.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Precis det är en av fördelarna med HLS att den kan dela upp streamen i flera segment.
Andra fördelar är att det stöder flera ljud och videospår av olika kvalité med bla men det är inget som används här.
Vissa har haft problem med HLS men det beror nog på vad man kör med för appar eller program.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Dallas
Inlägg: 5
Blev medlem: mån jan 21, 2019 4:11 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Dallas »

Tja, ändrar man bara i URLen där det står 8080 till enbart 80?

Mitt har inte fungerat på jättelänge och jag är inte så haj på detta.
Nossfolo
Inlägg: 2
Blev medlem: tis nov 19, 2019 7:09 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nossfolo »

Tänkte se CHL, Skellefteå- Djurgården men TV3sport visar vad som är på vanliga kanal 3? Står att det är CHL men visar fel program, dvs samma som vanliga TV3.

Någon med samma problem? Fixa PLiz

Edit: ser nu på polska kanalen ”polsat sport fight” tills vidare.
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Nossfolo skrev:Tänkte se CHL, Skellefteå- Djurgården men TV3sport visar vad som är på vanliga kanal 3? Står att det är CHL men visar fel program, dvs samma som vanliga TV3.

Någon med samma problem? Fixa PLiz

Edit: ser nu på polska kanalen ”polsat sport fight” tills vidare.
Att be någon att fixa något här och nu, kommer tyvärr inte ske. Utan man får gå in till portalen och felanmäla kanalen.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Nossfolo
Inlägg: 2
Blev medlem: tis nov 19, 2019 7:09 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nossfolo »

atrix skrev:
Nossfolo skrev:Tänkte se CHL, Skellefteå- Djurgården men TV3sport visar vad som är på vanliga kanal 3? Står att det är CHL men visar fel program, dvs samma som vanliga TV3.

Någon med samma problem? Fixa PLiz

Edit: ser nu på polska kanalen ”polsat sport fight” tills vidare.
Att be någon att fixa något här och nu, kommer tyvärr inte ske. Utan man får gå in till portalen och felanmäla kanalen.
Förstår! Felanmält kanalen nu :)
SWEeD
Inlägg: 31
Blev medlem: lör jan 28, 2017 12:21 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SWEeD »

Nossfolo skrev:
atrix skrev:
Nossfolo skrev:Tänkte se CHL, Skellefteå- Djurgården men TV3sport visar vad som är på vanliga kanal 3? Står att det är CHL men visar fel program, dvs samma som vanliga TV3.

Någon med samma problem? Fixa PLiz

Edit: ser nu på polska kanalen ”polsat sport fight” tills vidare.
Att be någon att fixa något här och nu, kommer tyvärr inte ske. Utan man får gå in till portalen och felanmäla kanalen.
Förstår! Felanmält kanalen nu :)

TV3 Sport är tillbaka! =)
Skriv svar