## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Oleplol skrev:Har haft problem med att se serier och filmer på Smart IP-TV appen på TVn sedan servrarna låg nere.om jag startar en fil i KODI så blinkar det till och händer ingeting. Har testat om installera apparna och kollat efter uppdateringar. Någon som vet vad jag kan göra för att lösa problemet?
ja du, jag undrar hur många gånger vi har svarat på denna fråga.. sök och du hittar..
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
Bremner
Inlägg: 64
Blev medlem: mån apr 01, 2019 11:16 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bremner »

Nu är CMore Fotboll HD-kanalen inte HD igen... synd.
Zen
Inlägg: 83
Blev medlem: tor dec 07, 2017 11:37 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Zen »

Jag har fortfarande problem med min EPG, och för att vara lite elak ESP SE1 har inte haft EPG på hur länge som helst...
Trots jag anmält det som ett problem i GUI't massvis med ggr.
Jag saknar verkligen En komplett EPG.
De senaste 2 veckorna har jag nog kanske haft en EPG 3-4 dagar..
Hoppas det går att ordna så snart som möjligt.


/Zen
Formuler Z7+ Smart ipTV
Formuler 7+ och Smart IPtv Appen hos IPTV King
Duckface21
Inlägg: 49
Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Duckface21 »

Inte direkt nått större fel anser jag men va e det för mening o köra Viasat Ultra HD i bara 720P? det ska ju va 4k upplösning på det!!!! med tanke på att de finns andra kanaler ni har som är 4K så bör ju den va 4K med!!!
jockas
Inlägg: 56
Blev medlem: tor nov 03, 2016 11:12 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jockas »

Hej
Viasat golf är på danska
Nicko35
Inlägg: 64
Blev medlem: tor maj 17, 2018 10:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nicko35 »

Börjar bli sjuuuuukt jävla trött på att cmore livekanalerna alltid strularhade hoppats kunna se Malmö Frölunda idag men det skiter sig tydligen!!
Hade varit bättre att ta bort kanalerna från kanallistan efterson dom i princip aldrig funkar
butterman12000
Inlägg: 1
Blev medlem: tis mar 07, 2017 6:23 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av butterman12000 »

Trött på alla problem med C More live kanalerna, idag funkar inte live 3 och Live 3 Hd bara hoppar. Köper detta för att kunna följa Redhawks men missade förra matchen då live kanalen inte funkade och idag bara en massa störningar :oops:
Nicko35
Inlägg: 64
Blev medlem: tor maj 17, 2018 10:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nicko35 »

butterman12000 skrev:Trött på alla problem med C More live kanalerna, idag funkar inte live 3 och Live 3 Hd bara hoppar. Köper detta för att kunna följa Redhawks men missade förra matchen då live kanalen inte funkade och idag bara en massa störningar :oops:
Precis så!!!
Man vill se MIF och MFF men ytterst sällan det funkar
Tetris
Inlägg: 15
Blev medlem: sön okt 06, 2019 8:10 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tetris »

Fungerar EPG för er? Det finns 12 kanaler som visas i tvguiden, länken som vissa har klistrat in i tråden ett antal gånger fungerar ju inte.

Sen undrar jag om VOD fungerar hos er? Jag får felmeddelande ”some problem happend while playing” använder apple tv och iplay
veinge
Inlägg: 10
Blev medlem: tor aug 09, 2018 3:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av veinge »

Tetris skrev:Fungerar EPG för er? Det finns 12 kanaler som visas i tvguiden, länken som vissa har klistrat in i tråden ett antal gånger fungerar ju inte.

Sen undrar jag om VOD fungerar hos er? Jag får felmeddelande ”some problem happend while playing” använder apple tv och iplay

Nej vod funkar inte, ingen epg heller samt inget ljud på svt1 och svt2. Använder en mag 256.
Skriv svar