## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Darjusha
Inlägg: 20
Blev medlem: ons sep 14, 2016 7:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Darjusha »

Är det bara för mig SVT1 FHD laggar? Provat även SVT1 HD kanalen dock saknar den ljud. Kör jag utan HD kanalen på SVT1 så e de så hackig bild att man ej vill titta på fotbollen :roll:
Mange
Inlägg: 37
Blev medlem: tor nov 09, 2017 9:26 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange »

Samma skit här som vanligt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Darjusha skrev:Är det bara för mig SVT1 FHD laggar? Provat även SVT1 HD kanalen dock saknar den ljud. Kör jag utan HD kanalen på SVT1 så e de så hackig bild att man ej vill titta på fotbollen :roll:
Ljudet funkar då för mig på SVT1 HD och då det gäller FHD så finns det ingen SVT kanal i FHD någoonstans då SVT endast skickar ut dom i 720p.
Det är alltså samma upplösning på båda men olika källor.
720p/50 är faktiskt bättre för sport än 1080i/50 eftersom det senare endast ger 25 bilder i sekunder då det är interlaced.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Kalle33
Inlägg: 1
Blev medlem: tor jul 12, 2018 4:51 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kalle33 »

Hej!
Eurosport 1 verkar inte visa den svenska visningen. Är det något som kan åtgärdas?
Ska visa fotbollsmatchen Liepaja - Häcken men istället är det en MLS match. Samma MLS match verkar visas bland de andra Eurosport 1 kanalerna (andra länders kanaler)
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Hejsan
Kontaktar Admin angående eurosport
OttO
trident69
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jul 12, 2018 6:23 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av trident69 »

Blir så trött på detta. Har gått och väntat hela dagen på dagens match mellan AIK och Shamrock. Så visar IPTVking en sändning från Eurosport som inte är den Svenska. Fy fan säger jag
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Den går på Eir Sport 2 UK under United Kingdom ifall man vill se den.
Den Eurosport som finns här är den nordiska versionen som det varit hela tiden.
Det fanns en svensk version ett tag men togs bort då det inte fanns nån källa för den längre.
Har iaf rapporterat om problemet ännu en gång så får se om det fixas till snart.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

trident69 skrev:Blir så trött på detta. Har gått och väntat hela dagen på dagens match mellan AIK och Shamrock. Så visar IPTVking en sändning från Eurosport som inte är den Svenska. Fy fan säger jag
Vill ej ha en massa svärande, kritik är ok
Läste du ej ovanför att jag skrivit till Admin om felet
OttO Moderator IPTVKING
trident69
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jul 12, 2018 6:23 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av trident69 »

otto skrev:
trident69 skrev:Blir så trött på detta. Har gått och väntat hela dagen på dagens match mellan AIK och Shamrock. Så visar IPTVking en sändning från Eurosport som inte är den Svenska. Fy fan säger jag
Vill ej ha en massa svärande, kritik är ok
Läste du ej ovanför att jag skrivit till Admin om felet
OttO Moderator IPTVKING

Massa svärande? Är du seriös? Jag avslutade med frasen "Fy fan" vilket var väldigt befogat i och med att jag inte kunde se min match. Jag ser inte det som "en massa svärande"
Att du har rapporterat felet till Admin hjälpte ingenting. AIK matchen kunde inte ses via den kanalen som skulle visat den. Detta trots att felet blev rapporterat redan under Häckens match som gick innan AIKs match
trident69
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jul 12, 2018 6:23 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av trident69 »

FreddyK kom däremot med ett bra svar och en lösning på problemet. Dock läste jag det efter matchen. All heder och kudos till Freddy för det.
Jag gick faktiskt in på många länders olika Eurosportkanaler i hopp om att någon annan skulle visa matchen. Dock missade jag tyvärr denna kanal
Skriv svar