## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nicko35 skrev: Jag har inte haft ljud på någon svt-kanal på över en månad nu,men men
Det är inga problem med ljudet utan det beror på inställningar, mjukvara, dina grejer om ljudet inte fungerar.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

jonarin skrev:
FreddyK skrev:Dom finns längre ner efter alla kanaler i början.
Det är inte så xml fungerar. Det har inte funnits någon EPG-data i ca två veckor. Nu när jag kollar på morgonen har det dock börjat ramla in data, så någon kanske har sett denna diskussion och fixat.
Ja det är så xmltv fungerar men som jag också nämnde så kanske det var problem just nu med EPG på svenska kanalerna.
Själva länken är rätt.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
MrMagoo
Inlägg: 5
Blev medlem: sön aug 20, 2017 10:52 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av MrMagoo »

Det måste ha hänt något idag eller inatt. Just nu är det 32 st kanaler i den svenska mappen som inte fungerar alls, inte någon av dess varianter heller. Jag hoppas att det är kortvarigt. Är det någon som vet vad som har hänt? Nytt tillslag igen?
tevesoffan
Inlägg: 22
Blev medlem: sön nov 26, 2017 11:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tevesoffan »

Jag har testat 10 kanaler i svenska mappen nu, Eurosport, SvT, TV4 mm fungerar iaf för mig.
MrMagoo
Inlägg: 5
Blev medlem: sön aug 20, 2017 10:52 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av MrMagoo »

tevesoffan skrev:Jag har testat 10 kanaler i svenska mappen nu, Eurosport, SvT, TV4 mm fungerar iaf för mig.
Några av de som inte funkar för mig och andra är bl.a. TV6, Sjuan, Boomerang, Cartoon Network, SF-kanalen, C More Fotboll, C More Golf, C More Live 2-4
Hooch
Inlägg: 31
Blev medlem: tor nov 02, 2017 8:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Hooch »

MrMagoo skrev:
tevesoffan skrev:Jag har testat 10 kanaler i svenska mappen nu, Eurosport, SvT, TV4 mm fungerar iaf för mig.
Några av de som inte funkar för mig och andra är bl.a. TV6, Sjuan, Boomerang, Cartoon Network, SF-kanalen, C More Fotboll, C More Golf, C More Live 2-4
Exakt samma här. Du är inte ensam....
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

MrMagoo skrev:Det måste ha hänt något idag eller inatt. Just nu är det 32 st kanaler i den svenska mappen som inte fungerar alls, inte någon av dess varianter heller. Jag hoppas att det är kortvarigt. Är det någon som vet vad som har hänt? Nytt tillslag igen?
Kommer nog vara instabilt för en tid framöver då IPTVKING påverkas av att andra leverantörer och källor måste gå igenom samma sak som man fått göra här. Dessutom får vi nog räkna med att källor tas ner i större omfattning än tidigare.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
tevesoffan
Inlägg: 22
Blev medlem: sön nov 26, 2017 11:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tevesoffan »

Tv6 och SF fungerar för mig på 4G i mobilen just nu.
Magnusf
Inlägg: 12
Blev medlem: mån nov 06, 2017 6:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Magnusf »

Jag kör Smart IPTV-appen på Samsung och GSE IPTV-appen på min iPad. GSE IPTV fungerar bra men Smart IPTV får connection timeout när den försöker ladda spellistan. Jag kan titta på de kanaler som ligger i favoriter.

Är det någon annan som upplever samma fenomen just nu?
Oleplol
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 12, 2019 6:34 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Oleplol »

Har haft problem med att se serier och filmer på Smart IP-TV appen på TVn sedan servrarna låg nere.om jag startar en fil i KODI så blinkar det till och händer ingeting. Har testat om installera apparna och kollat efter uppdateringar. Någon som vet vad jag kan göra för att lösa problemet?
Skriv svar