## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

palmerand skrev:jag tror inte att problemet ligger i min utrustning då jag inte har några begränsningar alls i min router. i börjar så fungerade allt klockrent men nu det sista så har det börjat bråka, jag har inte bytt eller ändrat någonting i min utrustning under denna tiden så jag vet inte varför det är såhär. det du skriver sen gör mig lite besviken då jag tycker att jag har varit positivt inställd i alla mina inlägg, nöjd med er kundservice och dessutom rekryterat nya kunder till er men om jag sitter och kollar på ett program eller en match som jag flera gånger i samma sändning tappar 5-10 minuter av så är jag väl inte 100% nöjd och det hoppas jag att du har förståelse för. all respekt och all heder åt allt bra ni gör men låt mig berätta för er om jag har problem.
Inlägget var ej riktat mot dig personligen och absolut ingen kritik mot dig. Självklart ska ni berätta om problemen, det är endast så vi kan utvecklas och bli bättre. Ber om ursäkt om du kände dig träffad. Vi blir besvikna om ni inte berättar om problemen vi har.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

20:19 Hittat en till bugg i vår codec, kanaler avstängda tills denna del är ordnad. Avvakta 5 minuter
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

20:21 Tar längre tid än förväntat, avakta ca 15 minuter. Ursäkta röran, men detta är för att eliminera lagg problem för er som upplever detta (eller ett försök iaf)
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Vi kommer att börja implementera den nya kompileringen på den skandinaviska servern först, och går sen vidare till nästa och nästa, så ni inte undrar varför några fungerar och några inte fungerar.
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Fel som kommer att åtgärdas

1. FFMPEG - Kompileras om och ändras version. De klienter som kräver hög prioritet upplever lagg
2. AC3 Codec - Vissa upplever höjd och sänkt volym
3. SQL Uppdatering - Vet ej om denna har problem, men vi provar en nyare version
4. Möjlighet att ändra tema i portal kommer vi även försöka färdigställa nu
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

20:27 Nu är vi ca 40% klara, borde vara uppe snart igen om allt går som det ska :)

EDIT: 20:42 Stött på ett mindre problem, men det bör snart vara klart
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Channel 5 HD SE på kanalplats 111 är öppnad för att ni ska se matchen, hela den skandinaviska servern måste genomgå en felsökning. vi ber hemskt om ursäkt för detta. det kommer att ta längre tid än vad vi trott. Hemskt ledsna för detta. Vi försöker att se till att detta blir sista gången denna server råkar ut för detta. De flesta andra kanalpaket som inte ligger på denna server (förutom ex-yu osv) skall fungera problemfritt. Vi jobbar på detta stenhårt och beklagar de inträffade
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Nu börjar allt rulla tillbaka igen sakta men säkert. Vi hoppas att servern ska vara laggfri nu om vi identifierade problemet rätt :D all feedback här uppskattas för att kunna pinpointa eventuella fel som skulle ligga kvar
Jimhak
Inlägg: 9
Blev medlem: sön sep 18, 2016 7:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Jimhak »

Mitt flyter på bra nu :D
admin
Site Admin
Inlägg: 592
Blev medlem: tor aug 04, 2016 8:29 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av admin »

Jimhak skrev:Mitt flyter på bra nu :D
Det ska de göra :D

vi har identifierat en del problem och buggar som är fixade för nu. Problemet är den att det är endast banditer som hyr ut servrar till våra ändamål =) och då blir de buggigt.

Men vi hoppas detta problem inte dyker upp igen
Skriv svar