## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Thordjovi
Inlägg: 13
Blev medlem: fre feb 03, 2017 11:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Thordjovi »

MaxDan skrev:Samma här. Jag har IP tv främst för fotbollen.

Hade velat se både Blåvitt och Bajen idag, verkar inte bli ngt av det. Man betalar trots allt pengar för tjänsten, funkar den så här är det nästan så man skulle få en återbetalning.

Hoppas det blir bättre snarast, annars kan jag lika gärna köpa av Cmore direkt.
Visst, tjänsten kostar pengar. Som allt annat. Men ska du köpa C More eller Canal Digital blir det betydligt dyrare. Det är irriterande när det inte funkar, men nånstans är det så att man får räkna med det i en sån här tjänst ändå.
Sharreman
Inlägg: 5
Blev medlem: tis jun 26, 2018 11:40 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Sharreman »

Blir så trött på denna tjänst. Hade inga problem 2018. Men senaste månaderna har det bara varit problem varje dag. Kommer se över en framtida förnyat abonnemang. Kommer som det ser ut inte bli fortsatt användning av eran tjänst.

Tack för mig.
Sharreman
Inlägg: 5
Blev medlem: tis jun 26, 2018 11:40 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Sharreman »

Thordjovi skrev:
MaxDan skrev:Samma här. Jag har IP tv främst för fotbollen.

Hade velat se både Blåvitt och Bajen idag, verkar inte bli ngt av det. Man betalar trots allt pengar för tjänsten, funkar den så här är det nästan så man skulle få en återbetalning.

Hoppas det blir bättre snarast, annars kan jag lika gärna köpa av Cmore direkt.
Visst, tjänsten kostar pengar. Som allt annat. Men ska du köpa C More eller Canal Digital blir det betydligt dyrare. Det är irriterande när det inte funkar, men nånstans är det så att man får räkna med det i en sån här tjänst ändå.
Det där är den sämsta ursäkten. Man får höra den ständigt. Spelar ingen roll att det är pirat-tv. Det är en tjänst du betalar pengar för och jag kan förstå att det ibland inte funkar. Men det finns en balans och vidare måste en gräns dras. Ska man varje helg försöka fulstreama via datorn pga att samma kanaler ständigt inte funkar?

Det argumentet håller inte att man får det man betalar för. Sänk priset då om kvalitén inte håller?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det är redan lågt pris även om CMore inte fungerar alltid.
Ett fullt utbud på enbart alla svenska kanaler kostar ca 1500:-/mån och räknar man alla utländska kanaler får man minst 10 dubbla det.
Och som jag redan nämnt många gånger tidigare så är det källan som är problemet och dom flesta IPTV leverantörer har problem just nu.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Bruno1
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jan 24, 2019 4:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bruno1 »

FreddyK skrev:Det är redan lågt pris även om CMore inte fungerar alltid.
Ett fullt utbud på enbart alla svenska kanaler kostar ca 1500:-/mån och räknar man alla utländska kanaler får man minst 10 dubbla det.
Och som jag redan nämnt många gånger tidigare så är det källan som är problemet och dom flesta IPTV leverantörer har problem just nu.
Så med andra ord ska vi tycka att det är helt ok att det är väldigt mycket problem?
Bremner
Inlägg: 64
Blev medlem: mån apr 01, 2019 11:16 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bremner »

FreddyK skrev:Det är redan lågt pris även om CMore inte fungerar alltid.
Ett fullt utbud på enbart alla svenska kanaler kostar ca 1500:-/mån och räknar man alla utländska kanaler får man minst 10 dubbla det.
Och som jag redan nämnt många gånger tidigare så är det källan som är problemet och dom flesta IPTV leverantörer har problem just nu.
Pågår det något arbete att byta källan till Cmore t.ex? Eller hur går det till?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det gör det säkert hos alla IPTV leverantörer men just nu är tyvärr nog alternativet den källa som finns eller ingenting alls.
Pratat med några av andra jag känner med andra leverantörer och sett på ett par forum hos andra leverantörer och överallt har man problem med bla CMore.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Hej ...
Det är samma här,har 2 veckor att bestämma mig om överhuvudtaget iptv är nånting att satsa på längre för mig.. (Det gäller alla ip tv leverantörer)
Kan lika gärna försöka streama på datorn när det ändå ska strula..
Att skylla på priset köper inte jag heller längre...Höj priset och gör det bättre i så fall...
Eller koncentrera sig på lite mindre utbud av kanaler?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Det blir inga bättre källor för att man har mindre kanaler eller höjer priset.
Har inget med antal kanaler och pris att göra.
Då det finns bättre källa så löser det sig och fram till dess finns mycket på andra kanaler.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
zamboni
Inlägg: 79
Blev medlem: fre okt 26, 2018 6:51 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av zamboni »

Personligen tycker jag lite av grejen är att man hittar så stort utbud från andra länder USA/Canade/UK tex.
Inte visste jag att Schweiz visade SHL...
Skriv svar