## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Ampa69
Inlägg: 89
Blev medlem: lör okt 15, 2016 12:01 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ampa69 »

Tjena, är det bara jag som har småfrysningar titt som tätt på ID Investigation Discovery SE som ligger under Sweden kanalerna. Har lite små frysningar o pixeleringar på den kanalen men inga problem om jag byter till tex Animal Planet FHD SE. Om det vore strul med min lina så borde ju alla kanaler i Sweden listan frysa till eller bli lite pixliga titt som tätt. Kan det vara hosten som strular på den kanalen tro :?: har en mag256
Tvkungen
Inlägg: 4
Blev medlem: sön dec 25, 2016 2:56 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tvkungen »

Sitter kollar på viasat sport premium matchen mellan United - Liverpool. Frysningar/lagg konstant. Och jag är inte den enda... alla mina vänner som också har er tjänst upplever detta. Vi är alla väl insatta inom detta vi har inte bahnof eller någon annan skit leverantör. Vi sitter på bra linor 100/100. Vi är lite fundersamma hur det kommer sig att så fort det vanskas stormatcher både inom fotboll och hockey börjar det lagga eller frysningar uppstår?.. förbannat tråkigt.

Vi har iaf lyckas hitta matchen på sky sport 1 HD utan några som helst problem. Men vi föredrar Viasat Sport Premium.
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

Efter flytten till Sverige har jag helt plötsligt fått lagg / frysningar på Viasat (premium sport).
Någon annan som märkt samma?
Använder MAG254 och Bredband2.
fcreds
Inlägg: 8
Blev medlem: tor jan 12, 2017 8:43 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av fcreds »

Tvkungen skrev:Sitter kollar på viasat sport premium matchen mellan United - Liverpool. Frysningar/lagg konstant. Och jag är inte den enda... alla mina vänner som också har er tjänst upplever detta. Vi är alla väl insatta inom detta vi har inte bahnof eller någon annan skit leverantör. Vi sitter på bra linor 100/100. Vi är lite fundersamma hur det kommer sig att så fort det vanskas stormatcher både inom fotboll och hockey börjar det lagga eller frysningar uppstår?.. förbannat tråkigt.

Vi har iaf lyckas hitta matchen på sky sport 1 HD utan några som helst problem. Men vi föredrar Viasat Sport Premium.
Lustigt, upplever själv inga problem alls med den matchen, och sitter ändå bara på Telia 30.
mukki
Inlägg: 50
Blev medlem: tor dec 29, 2016 12:27 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av mukki »

Swennerd skrev:Efter flytten till Sverige har jag helt plötsligt fått lagg / frysningar på Viasat (premium sport).
Någon annan som märkt samma?
Använder MAG254 och Bredband2.
Samma här. frysningar/lagg. Har dock aldrig hänt mig innan.
staffe
Inlägg: 12
Blev medlem: tor jan 05, 2017 3:47 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av staffe »

Tittar på United -Liverpool flyter på helt utan problem.
Swennerd
Inlägg: 104
Blev medlem: ons nov 16, 2016 3:34 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Swennerd »

fcreds skrev:
Tvkungen skrev:Sitter kollar på viasat sport premium matchen mellan United - Liverpool. Frysningar/lagg konstant. Och jag är inte den enda... alla mina vänner som också har er tjänst upplever detta. Vi är alla väl insatta inom detta vi har inte bahnof eller någon annan skit leverantör. Vi sitter på bra linor 100/100. Vi är lite fundersamma hur det kommer sig att så fort det vanskas stormatcher både inom fotboll och hockey börjar det lagga eller frysningar uppstår?.. förbannat tråkigt.

Vi har iaf lyckas hitta matchen på sky sport 1 HD utan några som helst problem. Men vi föredrar Viasat Sport Premium.
Lustigt, upplever själv inga problem alls med den matchen, och sitter ändå bara på Telia 30.
Intressant...vad har du för grejer att kolla med?
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

mukki skrev:
Swennerd skrev:Efter flytten till Sverige har jag helt plötsligt fått lagg / frysningar på Viasat (premium sport).
Någon annan som märkt samma?
Använder MAG254 och Bredband2.
Samma här. frysningar/lagg. Har dock aldrig hänt mig innan.
Hej

Jag har haft 3 enheter igång med Viasat Premium Sport och det har fungerat 99.9% var vid en kvart in i första halvlek att det i 3 sekunder laggade till.

Men som sagt har inte varit några större problem, allting kan inte vara lagg, er router, bredband som kan flippa tillfälligt.

Jag kommer att kolla vidare
profit
Inlägg: 45
Blev medlem: sön dec 04, 2016 5:21 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av profit »

mukki skrev:
Swennerd skrev:Efter flytten till Sverige har jag helt plötsligt fått lagg / frysningar på Viasat (premium sport).
Någon annan som märkt samma?
Använder MAG254 och Bredband2.
Samma här. frysningar/lagg. Har dock aldrig hänt mig innan.
Samma setup här med och har också haft mycket lagg på viasat premium sport i går och idag. Vet inte om det har att göra med flytten till Sverige eller ej, tycker det i övrigt är superstabilt.

Inga andra svenska kanaler laggar och när jag bytte till [UK] Sky sport 1 för att kolla Zlatan så fungerade det också klockrent.

Är den gemensamma nämnaren Bredband2?
Säg till om man kan hjälpa till med något i felsökningen!
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

profit skrev:
mukki skrev:
Swennerd skrev:Efter flytten till Sverige har jag helt plötsligt fått lagg / frysningar på Viasat (premium sport).
Någon annan som märkt samma?
Använder MAG254 och Bredband2.
Samma här. frysningar/lagg. Har dock aldrig hänt mig innan.
Samma setup här med och har också haft mycket lagg på viasat premium sport i går och idag. Vet inte om det har att göra med flytten till Sverige eller ej, tycker det i övrigt är superstabilt.

Inga andra svenska kanaler laggar och när jag bytte till [UK] Sky sport 1 för att kolla Zlatan så fungerade det också klockrent.

Är den gemensamma nämnaren Bredband2?
Säg till om man kan hjälpa till med något i felsökningen!
Kan vara så, eftersom ett fåtal har klagat, själv har jag suttit med 3 enheter igång och som sagt inga problem förutom en kvart in i första på 3-4 sekunder annars felfritt.

Har fått rapporter från andra som inte har haft dessa problemen.

Just nu kör jag Madrid samt Juventus matcherna hitintills inga problem.
Skriv svar