## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

GG08 skrev:
Moff skrev:
GG08 skrev:
Jag vet inte om dom har slutat för dagen..

Jag har ingen möjlighet att kolla detta nu, men kommer att kolla upp detta tidigt imorgon.

Har du kollat din ISP ? Vad du har i linan? Har du gjort det jag skrev tidigare idag?
Inget problem med linan. 100mbit wi-fi och samma i linan. Övriga devices hemma funkar klockrent! IP-TV funkade fram till ungefär kl 18, sen blev det svart. När jag startar om Mag så kommer jag knappt förbi den 'blåa skärmen'. Väntar man ca 10-15 minuter så kommer den förbi den blåa skärmen och kommer till 'loading portal'. Efter det händer ingenting. Jag får felmeddelande men kan ej logga in på portalen eller den där clients.etcetc.
Det fungerade perfekt igår, och hade inte gjort några ändringar för att orsaka detta själv.

Vet inte vad du menar med 'försökt det jag skrev tidigare idag? Menar du att dra ut strömmen en stund? Ja, gjorde det i drygt en timme - ingen skillnad. Mycket tveksam till att problemet ligger i min lina eller mina inställningar då den helt plötsligt slutade att fungera.

Tack för ditt svar, ser fram emot support/ svar på mail imorgon.
Johan
Go kväll Moff

Har du kopplat till routern så ska du dra ur strömmen i den också ca 10 min samt boxens ström i 15 min starta boxen också låt den köra igång därefter strömmen i kabeln. Detta är provat 4 av 5 så funkar det för. Jag kollar upp imorgon angående ditt mail
PS har du Mag 256? DS
Moff
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jan 15, 2017 9:34 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Moff »

GG08 skrev:
GG08 skrev:
Moff skrev:
Inget problem med linan. 100mbit wi-fi och samma i linan. Övriga devices hemma funkar klockrent! IP-TV funkade fram till ungefär kl 18, sen blev det svart. När jag startar om Mag så kommer jag knappt förbi den 'blåa skärmen'. Väntar man ca 10-15 minuter så kommer den förbi den blåa skärmen och kommer till 'loading portal'. Efter det händer ingenting. Jag får felmeddelande men kan ej logga in på portalen eller den där clients.etcetc.
Det fungerade perfekt igår, och hade inte gjort några ändringar för att orsaka detta själv.

Vet inte vad du menar med 'försökt det jag skrev tidigare idag? Menar du att dra ut strömmen en stund? Ja, gjorde det i drygt en timme - ingen skillnad. Mycket tveksam till att problemet ligger i min lina eller mina inställningar då den helt plötsligt slutade att fungera.

Tack för ditt svar, ser fram emot support/ svar på mail imorgon.
Johan
Go kväll Moff

Har du kopplat till routern så ska du dra ur strömmen i den också ca 10 min samt boxens ström i 15 min starta boxen också låt den köra igång därefter strömmen i kabeln. Detta är provat 4 av 5 så funkar det för. Jag kollar upp imorgon angående ditt mail
PS har du Mag 256? DS
Har testat det. Nope, kör mag250
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

labalele skrev:
FreddyK skrev:Teletext är texttv textning och att textningen i VLC inte är den vackraste är förstås inte IPTVKING's fel.
I vissa program och t.ex. Enigma2 boxar så finns det många onställningar man kan göra hur texten ska se ut.
DVB textning som dom nyare HD kanalerna använder är däremot grafikbaserad textning där kanalerna själva styr hur texten kan se ut och blir kanske ett mindre problem t.ex. i VLC.
Däremot föredrar jag personligen Teletext då jag tycker den ofta är snyggare än vad DVB textningen brukar vara.
Men då ser jag på Kodi/TVheadend och Enigma2 där det ser bättre ut.
Okej! aa jag förstår att det inte är iptvkings fel :P Jag använder Progdvb på android box för att se tv, och där ser texten bättre ut än i vlc, undrade mest om texten var för snabb/seg för andra med eller om problemet är hos mig. Hur uppelever du den? Jag körde kodi innan och då kunde jag inte äns få text på dessa kanaler, antagligen för att kodi inte stödjer det i guess :P[/quote]
Precis Kodi direkt stöder det inte trots att folk försökt få Kodi gänget att lägga lite energi på stöd för det i många år nu.
Du kan iofs trycka på Teletext knappen eller 'v' på tangentbordet och manuellt välja sida och få text men en viss osynk.
Kombinationen med TVheadend däremot gör att Kodi kan visa texttv texterna med sitt eget HTSP protokoll.
Ska försöka ta mig tid och göra en liten guide för det nån dag för det är viktigt och göra en del inställningar så inte IP blir bannat.
Att texten är ur synk har lite med vad man spelar upp på. På Enigma2 boxarna har man ju inställningen att automatiskt fördröja textningen med X antal sekunder. I Kodi brukar jag få gå ställa in på 1s fördröjning på en del kanaler.
DVB textningen brukar vara synkad rätt däremot.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

GG08 skrev:
macki_b skrev:Det är endast någon enstaka kanal på det svenska utbudet som fungerar. När räknar man att detta ska vara löst? Svårt att leva utan tv ;) .
Nu kommer jag stick ut hakan lite och säkert få skit MEN borde det inte ske någon form av kompensation när det blir så här stora avbrott?
Du får inte skit, men läs nedanstående, detta är ingen diss men detta är Pirat TV

Disclaimer
- Detta är PiratTV. Våra kanaler fungerar perfekt 98% av tiden men då och då händer det att vissa kanaler slocknar eller råkar ut för problem. Vi fixar dessa väldigt fort oftast.
- Om du tror att alla kanaler ska vara i HD eller 4K och att undertexter och EPG ska fixas just för att du har betalt för det har du fel. Vi utlovar INGET av dessa, utan att det finns är för att vi vill utvecklas och sprida vår tjänst på ett fungerande sätt och att vi ser nöje i det vi gör.
Jag hade förväntat mig det här i kompensation

http://www.expressen.se/leva-och-bo/hem ... till-salu/
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Calle438 »

Konstigt. Det hackade som sagt på Viasat premium. Samma som igår kväll på matchen. Och tv 3 HD fastnade bilden plötsligt. Hände flera ggr. Mvh
daikini
Inlägg: 15
Blev medlem: sön aug 21, 2016 6:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av daikini »

GG08 skrev:
daikini skrev:Är det bara för mig Viasat Sport Premium krånglar ? :/ :/
Vad har du problem med?

Rapporter säger att Mag och TVIP fungerar utan anmärkningar.

Jag har själv ingen möjlighet att kolla nu. Har du fel fortfarande ? Så länge vi inte idenfiera felet så ligger problemet hos dig/ISP

Hoppas att det fixar sig för dig
Det buffrar hela massa, typ varanan minut.. jag har typ aldrig haft problem med den kanalen sen ni hade brand i era lokaler :/ så inget fel hos mig.. jag har smart iptv appen
Henke
Inlägg: 13
Blev medlem: mån jan 30, 2017 5:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Henke »

Tv 10, Kunskapskanalen, tlc, travel Chanel,SF kanalen ,BBC earth HD,Eurosport 1,Eurosport 2,Nick jr,c more fotboll, Buffrar som fan. Idag är det helt rötet.
macki_b
Inlägg: 102
Blev medlem: mån jan 30, 2017 9:27 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av macki_b »

FreddyK skrev:
GG08 skrev:
macki_b skrev:Det är endast någon enstaka kanal på det svenska utbudet som fungerar. När räknar man att detta ska vara löst? Svårt att leva utan tv ;) .
Nu kommer jag stick ut hakan lite och säkert få skit MEN borde det inte ske någon form av kompensation när det blir så här stora avbrott?
Du får inte skit, men läs nedanstående, detta är ingen diss men detta är Pirat TV

Disclaimer
- Detta är PiratTV. Våra kanaler fungerar perfekt 98% av tiden men då och då händer det att vissa kanaler slocknar eller råkar ut för problem. Vi fixar dessa väldigt fort oftast.
- Om du tror att alla kanaler ska vara i HD eller 4K och att undertexter och EPG ska fixas just för att du har betalt för det har du fel. Vi utlovar INGET av dessa, utan att det finns är för att vi vill utvecklas och sprida vår tjänst på ett fungerande sätt och att vi ser nöje i det vi gör.
Jag hade förväntat mig det här i kompensation

http://www.expressen.se/leva-och-bo/hem ... till-salu/
Va fän! Har du varit och smygfotat hemma hos mig :D
swehub
Inlägg: 103
Blev medlem: tis jan 31, 2017 11:29 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av swehub »

Det är många kanaler som krånglar =) saknar cmore hits och cmore first hd. Lägg in fler film kanaler - Tack
Tack för den här tiden =)
GG08
Inlägg: 640
Blev medlem: mån okt 10, 2016 8:52 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av GG08 »

swehub skrev:Det är många kanaler som krånglar =) saknar cmore hits och cmore first hd. Lägg in fler film kanaler - Tack

Vi har fortfarande stor problem sedan allt som inträffade i Söndags. Det ser ut som att vi måste investera i ny hårdvara och de kan dröja lite längre innan vi får pli på alla problem.
Vi löser alla problem men de kan dröja lite längre än vad vi trodde.
Hemskt ledsen för detta.
Skriv svar