## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Nej det är fortfarande nordiska Eurosport 1.
Svenska Eurosport 1 har bara 2 kanals ljud och enbart svenskt ljudspår och inga andra språk.
Den nordiska Eurosport 1 som finns nu har svenskt ljudspår det stämmer däremot men den visar inte alltid samma program.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Pontusk82
Inlägg: 98
Blev medlem: sön okt 30, 2016 11:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Pontusk82 »

Angående Videocluben, vet iptvking inte ha med det o göra.. MEN.. tänkte ba om nån mer har problem att boxern ”klickar” stänger av sig själv när man typ precis satt igång en film.. i detta fall, avengers infinity War, deadpool 2, scyscraper ....?:/ gäller MAG256 väääldigt störande när detta händer! Tror inte boxern är paj, då den funkar felfritt annars.
rammeo
Inlägg: 5
Blev medlem: tor aug 16, 2018 9:04 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av rammeo »

Nån som vet vrf min box visar min routers inloggningsida. Kommer inte in i boxen. Inga kanaler tillgängliga ???
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

rammeo skrev:Nån som vet vrf min box visar min routers inloggningsida. Kommer inte in i boxen. Inga kanaler tillgängliga ???
Hejsan
Har ej varit med om att en box visar din routers inloggnings sida
Vad har du för box?
Kör du trådlöst?
OttO
Escobaro
Inlägg: 1
Blev medlem: tor aug 16, 2018 8:20 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Escobaro »

Hej, har smart tv lg. Har haft iptv ett par månader utan problem. Idag får jag ingen bild, står bara och 'connectar'. Jag har Universal telecom som bredbandsleverantör. Någon som har samma leverantör?

Provade att koppla upp tvn med mobilen där jag har Comviq, och då får jag bild.
atrix
Inlägg: 806
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Pontusk82 skrev:Angående Videocluben, vet iptvking inte ha med det o göra.. MEN.. tänkte ba om nån mer har problem att boxern ”klickar” stänger av sig själv när man typ precis satt igång en film.. i detta fall, avengers infinity War, deadpool 2, scyscraper ....?:/ gäller MAG256 väääldigt störande när detta händer! Tror inte boxern är paj, då den funkar felfritt annars.
Var väl uppe i något annan tråd har jag för mig, tror att tillverkarna av MAG har en ny uppdatering som löste detta. Du får söka i MAG-tråden. Här själv samma MAG och min kan inte spela någon film alls, så jag har installerat KODI till min XBOX One och kör film genom den, det fungerar klockrent.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
maolino
Inlägg: 5
Blev medlem: lör aug 18, 2018 7:45 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av maolino »

Kör Smart IPTV och haft abonnemang här sedan i måndags. Många kanaler som inte funkar. Buffrar väldigt fort och står Live längst ned till höger men bilden är bara svart. Detta gäller nästan enbart svenska kanaler. De flesta HD kanalerna och alla SVT, skulle uppskatta att hälften av kanalerna uppför sig såhär.
tjatja
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jan 13, 2017 5:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tjatja »

Hej

Har en tvip box där bilden blir svart ibland både när man är inne i kanal menyn med det lilla tv fönstret och när man tittar vanligt.
Ända sättet jag har lyckas fixa det är att dra ut strömsladden varje gång det händer och vänta ett par minuter sen fungerar det igen.

Finns det något sätta man kan göra för att bilden inte ska bli svart?
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Hej tjatja
Se om du har den nyaste mjukvaran installerad.
Har du ir förlängaren på ta av den och se vad som händer
OttO
tjatja
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jan 13, 2017 5:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tjatja »

Verkar vara den senaste programversionen i boxen det händer inget när jag trycker på "Kolla uppdateringar nu"
Har följande programversion i tvip boxen: Linux-qt 4.0.20 från 07.06.2018.
Har ingen ir förlängare inkopplad.
Skriv svar