## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

NilsHult
Inlägg: 4
Blev medlem: ons nov 14, 2018 7:13 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av NilsHult »

Lite intressant info om vad som egentligen har hänt:
https://www.reddit.com/r/IPTV/comments/ ... t_raiding/

Verkar som att de raidade en italiensk leverantör av IPTV och "på köpet" raidade och kom över Xtream Codes databaser eftersom den italienska leverantören använde deras system.
Korkat av Xtream Codes att ha allt samlat på ett ställe.
Tveksamt om Xtream Codes verkligen gjort något olagligt eftersom de bara tillhandahållit själva systemet. Isåfall borde ju även t.ex. leverantörer av serverhårdvara och routrar åka dit eftersom dessa kan användas för olaglig verksamhet.

Det borde tas fram ett bättre system där man inte förlitar sig på centrala databaser utan sprider ut informationen mer á la Torrent-systemet så att det blir omöjligt att komma åt samtlig information enbart genom att plocka in en enda server så som man råkade göra här...

/Nils
SWEeD
Inlägg: 31
Blev medlem: lör jan 28, 2017 12:21 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av SWEeD »

Dags för nedsläpp 15.15

Då försvinner kontakten på klockslaget. Så tråkigt, har detta för hockeyn. Nu funkar det aldrig riktigt.
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Hejsan alla som tittar på IPTV
Förstår frustrationen när det ej funkar.
Kan själv säga att jag vant mig med att ha alla kanaler och kunna titta på vilken fotboll/hockey match som sänts under dessa mer än 3 år jag varit med på IPTVKING. Man blir väldigt van att ha alla kanaler och glömmer att man har med Pirat tv att göra. Men jag förstår att de som är kunder vill ha reda på information på vad som händer.(ej bara en länk från tillslag förra veckan)
Typ prognos för att få bort den långa buffertiden på kanalerna och när fel på de kanaler är åtgärdade.
Är själv återförsäljare och många kunder vill ej förnya sina abonnemang just nu, när andra IPTV leverantörer kan leverera alla kanaler.
Hoppas på en lösning inom snar framtid
OttO
pean92
Inlägg: 6
Blev medlem: sön aug 25, 2019 12:46 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av pean92 »

Enda jag har problem med är C more live 2 vilken givetvis är den kanalen jag vill se på, alla andra funkar utmärkt.

Vet att jag vid något tillfälle har sett shl på utländska kanaler men minns inte vart, nån som vet av någon bra tv guide för man kan se vilka kanaler som visar shl? Inte hittat någon vettig för hockey, för fotboll finns det massvis..
Edo
Inlägg: 146
Blev medlem: ons nov 16, 2016 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Edo »

Hej..
Är väl medveten om allt vad det innebär med pirat TV..
Vill också framhäva att i det stora hela har jag varit riktigt nöjd med IPTV King,trotts att jag har upplevt att servicen har dippat lite på slutet..
Vad det gäller det de här sista händelser är det enda jag skulle vilja är lite information från Admin om hur det ser ut med allt..Speciellt efter att jag va hos en bekant som påstod att han har inga bekymmer med sina kanaler(har anna leverantör)
Fick gå därifrån med svansen mellan bena eftersom jag trodde han hittade på bara : :lol: :roll:
Mange_83
Inlägg: 12
Blev medlem: fre mar 29, 2019 6:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mange_83 »

Viasat kanalerna med Premier League fungerar utmärkt nu med IPTV men varför fungerar ALDRIG C-More Live kanalerna längre med Hockey?
Kan vi inte få ett svar från Admin om detta? Ingen ide längre att alls hoppas på att få se Hockey live mer :(
Vad finns det mer en IP TV KING att ha? Finns det andra IP tv man kan gå över till som fungerar?
Eres
Inlägg: 9
Blev medlem: lör sep 16, 2017 3:32 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Eres »

Tittar på cmore Live plötsligt bryts det & cmore Live 2 visas.

Mkt hack i sändningen jämfört med förr
Persson69
Inlägg: 56
Blev medlem: mån mar 06, 2017 7:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Persson69 »

Hur kommer det sig att det inte loopar och hänger sig när det är från studion? Bara under matcherna som allt hackar och loopar. Lite irriterande faktiskt
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Vad gäller problemen med vissa kanaler så beror det oftast på källorna precis som tidigare.
Men efter händelserna på sistone så har det skapat stora problem på många håll och det är många som kör fortfarande på den lokala delen av Xtream-Codes som man varken kan administrera kanaler eller konton osv. Andra har hoppat över till andra paneler som har sina problem med krasher och inte orka med trycket. Det är problem som ligger utanför IPTVKING's kontroll. Men det ser iaf ut att bli bättre allt eftersom nu då man går igenom kanaler osv.
Sen kan det såklart finnas andra källor som inte finns tillgång till här och nästa gång kan det vara deras källor som har problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Juampi12
Inlägg: 30
Blev medlem: tor dec 07, 2017 9:13 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Juampi12 »

Hockeyn har ju varit kass på evigheter, vad är ursäkten där?

Vad är ursäkten att man saknar kanaler som många andra leverantörer har i sitt utbud?
Skriv svar