## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Va har hänt med kanalerna? Funkat klockrent tills för några dagar sedan. Fryser, hänger sig, förnya sidan går efter flera försök mm

Någon mer som upplever samma problem? Jag har två boxar och samma skit på bägge.
Benson
Inlägg: 82
Blev medlem: ons jul 12, 2017 12:31 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Benson »

Går inte ens att ladda om sidan nu…
Som en tidigare skrev, är det ingen admin som har insyn i hur det ligger till eller kan ge lite info när det strular så vi som har abonnemang slipper ställa frågor mm och vi kan va lugna att det ordnar sig snart osv
Stekena
Inlägg: 7
Blev medlem: tor okt 07, 2021 5:18 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Stekena »

Cmore live nere igen!!!
Blir nog sista året med iptvking för mig
KebabOla
Inlägg: 4
Blev medlem: tor okt 03, 2019 7:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av KebabOla »

den här skiten funkar aldrig!!! ville se hockey ikväll men inte en kanal funkar. inte första gången det strular. brukar gå att få igång men inte ikväll
skulle aldrig rekommendera detta till någon. betalar gärna cmore 500spänn i månaden för att slippa allt strul
9999
Inlägg: 5
Blev medlem: ons aug 11, 2021 1:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av 9999 »

Har nämt det tidigare. Kommer inte heller förlänga tjänsten om de inte steppar upp rejält, nere igen nu. Jag har haft iptvking tre år nu, visst har det strulat till och från tidigare men senaste månaderna har varit katastrofalt. Med tanke på priset så accepterar jag vissa störningar, självklart, men inte detta.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Detta är inte bara IPTVKing som har detta problem utan det är flera IPTV-tjänster som lider av detta nu. Så just nu är det något generellt problem. Men som jag har tjatat och tjatat om tidigare läs under läsnyttigt och testa att använda M3U istället för portal.
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av yggdrasil »

atrix skrev: tor nov 04, 2021 9:01 pm Detta är inte bara IPTVKing som har detta problem utan det är flera IPTV-tjänster som lider av detta nu. Så just nu är det något generellt problem. Men som jag har tjatat och tjatat om tidigare läs under läsnyttigt och testa att använda M3U istället för portal.

Finns IPTV tjänster som fungerar fläckfritt när det är problem med IPTVKing.
Och när den är nere och man frågar supporten om det är problem så får man svar inom en kvart om vad som eventuellt är problem. Brukar komma igång igen efter en kortare tid vid avbrott.
Har en liten tid kvar med IPTVKing och sen aldrig mer.
Har sett hockey ikväll utan problem.
Kabren
Inlägg: 2
Blev medlem: fre nov 05, 2021 6:14 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Kabren »

yggdrasil skrev: tor nov 04, 2021 9:17 pm
atrix skrev: tor nov 04, 2021 9:01 pm Detta är inte bara IPTVKing som har detta problem utan det är flera IPTV-tjänster som lider av detta nu. Så just nu är det något generellt problem. Men som jag har tjatat och tjatat om tidigare läs under läsnyttigt och testa att använda M3U istället för portal.

Finns IPTV tjänster som fungerar fläckfritt när det är problem med IPTVKing.
Och när den är nere och man frågar supporten om det är problem så får man svar inom en kvart om vad som eventuellt är problem. Brukar komma igång igen efter en kortare tid vid avbrott.
Har en liten tid kvar med IPTVKing och sen aldrig mer.
Har sett hockey ikväll utan problem.

Domaren och juryn är fortfarande inte klara över e-cigaretter. Människor känner till farorna med vanliga cigaretter och håller på att växa bort från dem. Med e-cigaretter är det en annan historia. Försäljningen ökar dramatiskt varje år och om man tittar på CDC:s uppgifter har ungefär 70 procent av tonåringarna provat dem, så det finns en lockelse för ungdomar att se ut som vuxna. Detta är ett farligt prejudikat. E-cigaretter innehåller följande Vapebutik i Sverige.
Senast redigerad av 4 Kabren, redigerad totalt 0 gång.
atrix
Inlägg: 803
Blev medlem: tor okt 13, 2016 1:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av atrix »

Självklart är det så, men det är många som som använder sig av samma grund som IPTVKing, och de har alla samma problem, det är inte så att IPTVKing ligger bakom denna tjänst själv. Det är väldigt många som använder sig av samma grund service. Det finns väldigt många olika grund services. Sedan får man ju förstå att detta kan bara försvinna helt en dag om någon myndighet ingriper.

https://www.expressen.se/kvallsposten/k ... ls-kronor/
TVheadend HTSP Client under Kodi på Raspberry Pi 3 med OpenElec build 8.04.
Ubuntu server med TVHeadend 4.2.4. Sony 4k TV med Kodi, XBOX One med Kodi samt en gammal skön Mag 250.
yggdrasil
Inlägg: 68
Blev medlem: sön mar 18, 2018 7:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av yggdrasil »

atrix skrev: fre nov 05, 2021 7:32 am Självklart är det så, men det är många som som använder sig av samma grund som IPTVKing, och de har alla samma problem, det är inte så att IPTVKing ligger bakom denna tjänst själv. Det är väldigt många som använder sig av samma grund service. Det finns väldigt många olika grund services. Sedan får man ju förstå att detta kan bara försvinna helt en dag om någon myndighet ingriper.

https://www.expressen.se/kvallsposten/k ... ls-kronor/
Om myndigheter får ner den här tjänsten är en sak. Jag förstår att det inte kommer vara 100% upptid. Men om man inte kan ge bättre support och upptid än man får här, så finns det faktiskt dom som kan ge bättre support och upptid som jag hellre använder.
Skriv svar