## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

edimedi1
Inlägg: 25
Blev medlem: ons mar 08, 2017 6:43 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av edimedi1 »

verkar vara nere på de flesta av c more film kanaler likaså viasat film kanaler, har bara svart skärm på dessa kanaler. Lina uppkoppling är fiber 1Tb så jag tror inte det är hos mig som problemet är.
Nicko35
Inlägg: 64
Blev medlem: tor maj 17, 2018 10:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nicko35 »

Som sagt jääävligt struligt överlag nu!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Ett tips är att läsa nån sida bakåt så vet ni varför.
Jag är säker på att dom jobbar för fullt på lösa problemet men problemet är utbrett då i princip hela marknaden är utslagen.
Många letar efter alternativa paneler och liknande och har säkert löst det till viss mån men det tar tid att få till allting igen.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
norrmannen
Inlägg: 6
Blev medlem: lör aug 10, 2019 7:43 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av norrmannen »

Har IPTV via app på Samsung, och nu verkar det förbättras med tiden det tar innan man ser kanalen. SVT HD, t.ex, tar ca 1 sek innan bilden visas, likaså andra svenska och norska kanaler. Det verkar som HD funkar bra, men inte FHD.
Härligt att det börjar gå till sig.
En eloge till dig Freddyk för ditt tålamod :D
Nicko35
Inlägg: 64
Blev medlem: tor maj 17, 2018 10:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nicko35 »

Jag har läst tråden och jag vet varför dert strular,skulle bara vilja ha en prognos på hur lång tid det kommer att ta innan fet rullar som det ska igen
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Då jag inte är ansvarig för allt det här så kan inte jag svara på det.
Det enda jag vet är att det är 5000 IPTV leverantörer som drabbats och alla jobbar på lösa det så räkna med att det tar tid innan allt fungerar igen.
Man är också beroende av att alla övriga leverantörer fungerar som det ska då man byter och köper streams mellan varandra.
Passa på ha kul med familj och annat under tiden så har det säkert fixat till sig så småningom :)
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Lalle
Inlägg: 11
Blev medlem: tis mar 19, 2019 6:15 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Lalle »

Hjälp jag förnyade mina kanaler efter det fungerar nästan inga kanaler alls det är bara svart jag försökte installera om allt men det är samma fel vad kan man göra någon som har några tipps å råd

Tack på förhand
PowerMac
Inlägg: 1
Blev medlem: sön sep 22, 2019 8:37 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av PowerMac »

Jag förstår mig inte på allt gnäll, det är sånt här man får räkna med händer när man köper en tjänst på det här "sättet". Det finns inga garantier. Eat it or leave it. Vill man vara garanterad en fungerande tjänst, ja då vet alla vad det kostar. Jag tycker det har fungerat över förväntan bra i alla fall, generellt sett.
Nicko35
Inlägg: 64
Blev medlem: tor maj 17, 2018 10:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nicko35 »

Någon som har ljud på någon av Svt kanalerna??
Jag fattas ljud på både svt1 och svt2!! Hoppas verkligen att det löser sig fort för det är lagom trist att inte kunna se på dom kanalerna
disodium
Inlägg: 24
Blev medlem: tor jul 26, 2018 3:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av disodium »

Nicko35 skrev:Någon som har ljud på någon av Svt kanalerna??
Jag fattas ljud på både svt1 och svt2!! Hoppas verkligen att det löser sig fort för det är lagom trist att inte kunna se på dom kanalerna
Du ska nog vara glad om du åtminstone har ljud på SVTs kanaler, är bara svart för mig. Men hallå, detta får man ju mer eller mindre räkna med. Det har ju fungerat som ett rinnande vatten senaste halvåret tycker jag.
FreddyK skrev:Det beror på problemen efter tillslaget mot Xtream-Codes som skapade problem för nästan alla leverantörer.
Har diskuterats i den stora tråden för problem.
Nu ser det ut som att man börjar få ordning på det hela igen men det tar ett tag innan allt fungerar som det ska.
Skriv svar