## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

skeppet70
Inlägg: 1
Blev medlem: sön dec 06, 2020 11:48 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av skeppet70 »

Ja, problem och Telenor. Hänger det ihop?
mr.sunk
Inlägg: 1
Blev medlem: lör sep 15, 2018 8:32 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av mr.sunk »

Lagg & frysningar på de flesta svenska kanalerna i över 1 vecka nu. Funkar typ 3 sekunder, fryst bild i 20 sekunder. Kör Smart stb på en LG smart tv och har Ownit som leverantör. Har inte haft problem av den här sorten så länge tidigare. Någon som vet vad detta beror på?
Foten26
Inlägg: 11
Blev medlem: tis aug 01, 2017 9:58 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Foten26 »

Jag upplever också mycket bildfrysningar, lagg osv sedan drygt en vecka tillbaka. Gäller de flesta kanaler för mig. Kör LG tv med Smart IP-TV appen och det funkar för det mesta väldigt väl men senaste tiden ovanligt mycket problem. Tv4 FHD funkar dock för det mesta problemfritt men många andra kanaler laddar först en stillbild, kommer igång efter några sekunder och fryser kort därpå igen eller laddar bara en ny stillbild. Har provat det mesta med att göra en ominstallation av allt från app till nät osv men inget tycks hjälpa. Någon som vet vad det kan bero på?
Ferrari458
Inlägg: 3
Blev medlem: tor okt 24, 2019 4:08 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ferrari458 »

Ja, samma problem här. Lg tv, smartiptv app och Ownit/Telenor.
Bonden
Inlägg: 2
Blev medlem: mån dec 14, 2020 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bonden »

Nån som sitter på mer info om detta problem med lagg/frysningar?
Har Telenor som enda ISP alternativ förutom ADSL.
Har min 605 burk hos flickvännen som har Telia bara för att kunna se nåt på den.
chan
Inlägg: 4
Blev medlem: fre nov 13, 2020 4:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av chan »

disodium skrev:
FreddyK skrev:
Ubbe69 skrev: Har varit problem med boxen 410 hela hösten IPTKKING support måste väl kunna säga om det är fel på boxen så man kan byta
men det är ganska svårt att veta när man inte får svar från support.Har provat allt men inget hjälper.
Det verkar vara många som har detta problem och inget händer.
CHAN



Samma problem här nu hösten 2020..värdelös support...Har nu länge haft problem med TVIP-410 boxen när jag ska gå med piltangenterna mellan respektive sida med kanaler,,,då står det LOADING och jag måste starta om o ibland fabriksåterställning. Har sett att flera har detta problem utan att bli hjälpta...kasst. Bara att beställa abb från AliExpress för 160 kr/år istället för samma utbud och samma support (dvs ingen support)
Detta låter som nåt problem med boxen och IPTVKING är inte ansvarig för mjukvaran till boxarna ifall den har problem med nya portalmjukvaran som används. Rekommenderar att använda M3U fil och/eller testa ändra OS till Android istället.
Kanske det finns en ny uppdatering för TVIP som går att testa först?
Men detta är en fråga som hör hemma i Hårdvaru delen av forumet.
I mitt fall så kör jag med smart STB och upplever som sagt samma problem i två hushåll, varav ena är med tvip-410 och den andra med en Samsung TV. Händer sporadiskt, exempelvis när man scrollar bland kanalerna eller går in i en kanallista. Backar man ur listan och går in igen så kan det fungera. Skulle verkligen behöva en fix för det här, och jag verkar inte vara ensam.
Bonden
Inlägg: 2
Blev medlem: mån dec 14, 2020 4:25 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bonden »

Bonden skrev:Nån som sitter på mer info om detta problem med lagg/frysningar?
Har Telenor som enda ISP alternativ förutom ADSL.
Har min 605 burk hos flickvännen som har Telia bara för att kunna se nåt på den.
Ingen som vet något mer om detta problem med lagg/frysningar både på boxar och app i tv när man har Telenor??
Får hem min box i eftermiddag när flickvännen kommer, håller tummarna att det går att se nåt utan hack.
gasgustav
Inlägg: 22
Blev medlem: lör nov 03, 2018 7:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av gasgustav »

använder "Smart Iptv på en Samsung smart-TV som jag tycker är "bråkig...ser att det finns andra...däribland en som heter "IPTV" av nån ryss...bara att byta å testa eller?
Ubbe69
Inlägg: 8
Blev medlem: tis okt 24, 2017 6:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ubbe69 »

Bonden skrev:
Bonden skrev:Nån som sitter på mer info om detta problem med lagg/frysningar?
Har Telenor som enda ISP alternativ förutom ADSL.
Har min 605 burk hos flickvännen som har Telia bara för att kunna se nåt på den.
Ingen som vet något mer om detta problem med lagg/frysningar både på boxar och app i tv när man har Telenor??
Får hem min box i eftermiddag när flickvännen kommer, håller tummarna att det går att se nåt utan hack.

Jag har stora problem sedan ett tag....har en box 410 som laggar på många kanaler efter några minuter. Detsamma gäller filmer....nog inte läge att förlänga sitt abb då det inte verkar bli bättre heller
Ubbe69
Inlägg: 8
Blev medlem: tis okt 24, 2017 6:07 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ubbe69 »

Laggar o fryser.

Sedan ett långt tag så börjar kanaler att lagga alt frysa efter man tittat på kanalen ett tag....Verkar inte som det blir bättre heller...
Kör på en 410 box
Helt värdelöst o lär ju inte förlänga mitt abb hos iptvking.
Skriv svar