## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Moderator: otto
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Helt fantastiskt om vi får dubbla mängden dagar som vi missat!
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Har själv testat flera ggr idag och nu även via din länk men får fortfarande felmeddelande... men det kommer väl igång snart även för mig!Duckface21 skrev:Dashboarden är uppe sen i går jag har vart in där några gånger i dag blHermanS skrev:slibzen skrev:Verkar vara lite blandat med vad som funkar.
Får in alla Cmore sport utom hockey och live2.
Viasat sport premium, motor, fotboll övriga viasat får jag inte in. Såg att dashen var uppe igen med. Dom kör på bra, med lite flyt kan man se matchen ikväll med.
Hur kom du åt dashen? Får felmeddelande bara när jag försöker?
https://iptvking.iptv.uno/login
-
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
kolla så din operatör inte spärrar dashboarden med dns spärr så va det för mig jag bytte dns till 1.1.1.1 och 1.1.0.0 då funkade detHermanS skrev:Har själv testat flera ggr idag och nu även via din länk men får fortfarande felmeddelande... men det kommer väl igång snart även för mig!Duckface21 skrev:Dashboarden är uppe sen i går jag har vart in där några gånger i dag blHermanS skrev:
Hur kom du åt dashen? Får felmeddelande bara när jag försöker?
https://iptvking.iptv.uno/login
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Har mer och göra med hur internet fungerar att det kan ta tid innan uppdateringar når alla DNS servrar.
Cloudflare 2a DNS är 1.0.0.1 inte 1.1.0.0.
Cloudflare 2a DNS är 1.0.0.1 inte 1.1.0.0.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
-
- Inlägg: 49
- Blev medlem: ons feb 27, 2019 5:28 pm
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Yes du har rätt lite fel skrivning av mig!FreddyK skrev:Har mer och göra med hur internet fungerar att det kan ta tid innan uppdateringar når alla DNS servrar.
Cloudflare 2a DNS är 1.0.0.1 inte 1.1.0.0.
Dock spärrar flera operatörer Dashboarden bl som i mitt fall Telenor så det skadar inte försöka byta DNS
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
FreddyK skrev:Har mer och göra med hur internet fungerar att det kan ta tid innan uppdateringar når alla DNS servrar.
Cloudflare 2a DNS är 1.0.0.1 inte 1.1.0.0.
Vad är det för skillnd på google och cloudfare? Min router tillåter inga manuella inställningar har bara google och massa andra som valmöjligheter..
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Nä, nu är allt som förr igen Boxern går inte slå av med fjärren, ingen kanallista. Kanske så det ska vara till o från innan det fungerar perfekt?
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Lyckats se 1 timma på tv för första gången på en vecka sen var det samma visa igen. Gjorde en norsk omstart då boxen 410 låste sig i blå laddstapeln. Förstår inte häften av vad som sägs här med ändringar av dittan o dattan. Jag som är en ”teknisk i...t” sitter inte med deras kunskap och de kan se den ena efter den andra kanalen medans här får man snällt vänta på att se vad som hända skall!
Tack för dubbla dagar men tycker att alla som är drabbade bör få samma tillägg vare sig någon kan se medans den andra inte kan.
Säg istället att ni alla får 2 extra veckor eller 3 eller 4, gör det enkelt för er!
Mvh
GoldWing
Tack för dubbla dagar men tycker att alla som är drabbade bör få samma tillägg vare sig någon kan se medans den andra inte kan.
Säg istället att ni alla får 2 extra veckor eller 3 eller 4, gör det enkelt för er!
Mvh
GoldWing
-
- Inlägg: 3
- Blev medlem: mån nov 27, 2017 7:02 pm
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
Jag har också problem med svart bild m.m och kan inte stänga av boxen det kommer inte nån dashboard asså jag missar flera hockey matcher pga det här skiten FIXA blir fan less, det har vart så här länge!!! jag kommer byta till VikingIPTV snart annars för det funkar bättre har jag hört av andra folk...
Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##
svedupellet1 skrev:Bästa kund,
Som det ser ut just nu så börjar stormen lugna sig och teknikerna närmar sig en permanent lösning, vi kan ännu inte skapa nya lines och behandla era ordrar, och därmed har vi fortsatt pausade support ärenden tills allting är helt klart.
Dashboarden är också igång till viss mån, det går dock inte att att lägga nya köp och förlängningar ännu, men inom 1-3 dagar så beräknas allt vara igång.
Detta gäller som sagt alla IPTV leverantörer, innan nya load balancers är klara så kan inte sätta igång att skicka ut ordrar.
Tänk på att det fungerar på att streama via de flesta enheter redan, exempelvis Smart TV och boxar är igång igen, snart kommer även alla "övriga enheter" d.v.s m3u8 lines att fungera också.
(Vi vill även meddela våra kunder som redan har abonnemang hos oss och har gått miste om dagar p.g.a problemen kommer att kompenseras med dubbla mängden dagar förlorade till era nuvarande abonnemang)
Tack återigen för ert samarbete och förståelse..
Strålande! Bra jobbat