## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

ToCe
Inlägg: 2
Blev medlem: fre dec 22, 2017 7:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av ToCe »

Hej på er,

Har heller inte fått någon aktivering betalat den 21/12 via swish men fått orderleverans på mejl. Mejlat alla möjliga snart men inget svar....
Lussan74
Inlägg: 40
Blev medlem: tor feb 23, 2017 11:45 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Lussan74 »

så nu funkar det :D
Sia2018
Inlägg: 1
Blev medlem: fre dec 22, 2017 7:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Sia2018 »

Hej!
Jag har problem med de flesta Iranska kanaler, men mest IRIB 3 ! för bara i den här kanalen visar dem iranska league. IRIB 3 är sport kanal!
ljud och bilden blir osynkad efter 5 minuter, samt frysningar hela tiden. tänkte fråga om det går att lösa den på nåt sätt?

Tack
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Hejsan och God Jul
IPTVKING sköter ej kanaler utanför Skandinavien så av vakta ett tag
och se om det blir bättre.
Hör av dig om det ej blir bättre om 3-4 dagar
OttO
Amco
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 27, 2017 8:25 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Amco »

Det har hänt något med det skandinaviska kanalpaketet idag. Nästan inga kanaler fungerar idag, funkade bra igår kväll. Står bara connecting på de flesta medan några få fungerar som vanligt
otto
Inlägg: 647
Blev medlem: sön sep 24, 2017 3:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av otto »

Hejsan Amco
Har gått igenom alla kanaler inga problem
OttO
Amco
Inlägg: 2
Blev medlem: ons dec 27, 2017 8:25 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Amco »

Ja funkar nu igen...
Boullboull
Inlägg: 52
Blev medlem: tor nov 02, 2017 7:54 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Boullboull »

Kollat på cmore hockey gå som funkat 100% ikväll hela matchen. Tummen upp på det!
Men byter nu till Viasat premium hd och där laggar det en del. Inte katastrof, men störigt.

Vad beror det på?
Kan det verkligen vara min bandbredd? Tar Viasat mer bredd? Eller är det dör att fler vill se Newcastle -city än Troja-Löven?
11433
Inlägg: 23
Blev medlem: sön nov 06, 2016 11:52 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av 11433 »

Tjenare!

Ljudet på TV3 Sverige laggar och hackar som attans. Däremot så flyter bilden på Kanon! Det finns bara 1 audio att välja på.

Jag har Smart Tv.
Falo01
Inlägg: 10
Blev medlem: ons sep 13, 2017 1:44 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Falo01 »

Hej,

Jag skrev nedanstående inlägg i en annan tråd som hanterar andra problem. Försöket att publicera här för att få fler svar.
Jag har problem med att det inte finns något ljud på kanalerna som jag listar nedan bland de svenska kanalerna. Övriga kanaler funkar bra. Jag kör IPTV king med min Vu+ Solo 2 box med imagen BlackHole 3.0.4.0. Bouqetterna i boxen har jag installerat via en Putty terminal med skriptet och argumenten:

./e2m3u2bouquet.py -m "http://tv.iptvking.iptv.uno:8080/get.ph ... &output=ts" -e "http://clientportal.link:8080/xmltv.php ... ssword=XXX" -M -P

Försökt att ändra inställnigar för ljudet via menyn för A/V inställningar genom att slå på och av "DolbyDigital DTS nedmixning", "AAC Downmix" men utan något resultat. Har även kikat på audio menyn för att välja ljudspår för alla nedanstående kanaler och konstaterat att det inte finns något ljudspår alls att välja. För fungerande kanaler har jag ett eller flera ljudspår att välja.

Kanaler utan ljud är följande:
- TV3 FHD SE
- TV3 HD
- TV4 HD SE
- TV4 FHD
- KANAL 5 HD
- TV6 HD
- KANAL 9 HD SE
- KANAL 11 HD SE
- TV 12 HD SE
- TV12 FHD SE
- DISCOVERY HD SE
- DISCOVERY CHANNEL SE
- DISCOVERY CHANNEL HD SE
- DISCOVERY CHANNEL FHD SE
- ANIMAL PLANET HD SE
- TLC HD SE
- TLC FHD SE
- CMORE STARS HD SE
- CMORE FIRST HD
- CMORE SERIES HD
- CMORE HITS HD
- EUROSPORT 1 SE
- EUROS PORT 1 HD SE
- TV4 SPORT HD SE

Finns det någon som har några idéer om vad som kan vara fel? Har jag gjort något fel eller glömt något under installation eller i någon inställning, eller kan det vara fel hos leverantören (IPTV King)?
Har även lite ny information gällande mina problem. Jag har upptäckt att vissa tider fungerar ljudet på kanalerna som är problematiska! Jag har då ett ljudspår att välja i boxen Audio meny. När det inte funkar finns det inget ljudspår att välja.

Fick en idé om att ljudet kan vara blockerat via någon brandvägg, men det verkar inte vara så när jag kikar I min router (Netgear R7000). Är det möjligt att ljudet skickas på andra portar än bilden som kan vara blockerade?

För övrigt läste jag att det är problem med olika ISP:er. Jag har Bahnhof. Kan det vara något där?

Provade uppgradera boxen till senaste version (3.0.5) av Blackhole imagen igår kväll. Den innehöll lite nya drivrutiner till boxen. Körde om e2m3u2bouquet skriptet för att få in kanalerna på nytt, men utan något bättre resultat :(

Någon som har några idéer eller upplever samma problem?
Enigma2,Vu+ Solo 2,Blackhole/MAG254
Skriv svar