## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Tobbeee
Inlägg: 15
Blev medlem: tor jul 06, 2017 12:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tobbeee »

Buffrar iaf var 5:e min hos mig. Nu försvann ljudet och kom inte tillbaka förrän jag startade om
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Testa öka buffertinställning om det finns möjlighet, kolla inställningar i router eller testa direkt i väggen med kabel.
Det är inga problem med kanalen på servern åtminstone.
Inga problem med ljudet här heller.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Tobbeee
Inlägg: 15
Blev medlem: tor jul 06, 2017 12:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tobbeee »

Nör jag tecknade abonnemanget förväntade jag mig inte att jag skulle behöva ändra massa inställningar i routern utan att ni hade en fungerande tjänst.

Jag har ingen aning om hur jag ändrar i routern
Tomsan
Inlägg: 20
Blev medlem: tor sep 07, 2017 8:55 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tomsan »

Kollar på Vinterstudion på SVT1HD, hittills inga problem med varken ljud eller bild.
Tomsan
Inlägg: 20
Blev medlem: tor sep 07, 2017 8:55 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Tomsan »

Och precis när jag skrev mitt inlägg så försvann allt, först ljud, sedan buffrar bilden och till sist så slocknade allt.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Tobbeee skrev:Nör jag tecknade abonnemanget förväntade jag mig inte att jag skulle behöva ändra massa inställningar i routern utan att ni hade en fungerande tjänst.

Jag har ingen aning om hur jag ändrar i routern
IPTVKING kan inte göra nåt åt dina inställningarna i dina grejer det kan bara du själv göra.
Det är samma om du köper direkt från Cmore, Viaplay osv har du dåliga inställningar så kommer det buffra där med.
Och jag har både och och kan nog påstå jag haft större problem med buffring där fast jag betalar runt 1500:-/mån för CD och Viasat.
Beroende på vad du kör för nåt finns det viss hjälp med inställningar i själva boxarna i instruktionerna på sidan då.
För routerinställningar så måste du kolla i manualen till den router du har.
Har du en router du fått av din bredbandsleverantör så rekommenderar jag att skaffa en annan router för många gånger så är dom skit och väldigt begränsade.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
AndreasP
Inlägg: 30
Blev medlem: ons sep 13, 2017 3:06 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av AndreasP »

Tobbeee skrev:Kan ngn ansvarig på iptv kommentera. Nu buffrar svt konstant fast det är Stephans klassiker, förmodligen inte jättemånga som tittar.

Nu får ju ta och fixa detta
Inga problem här
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Wonak »

FreddyK skrev:
Tobbeee skrev:Nör jag tecknade abonnemanget förväntade jag mig inte att jag skulle behöva ändra massa inställningar i routern utan att ni hade en fungerande tjänst.

Jag har ingen aning om hur jag ändrar i routern
IPTVKING kan inte göra nåt åt dina inställningarna i dina grejer det kan bara du själv göra.
Det är samma om du köper direkt från Cmore, Viaplay osv har du dåliga inställningar så kommer det buffra där med.
Och jag har både och och kan nog påstå jag haft större problem med buffring där fast jag betalar runt 1500:-/mån för CD och Viasat.
Beroende på vad du kör för nåt finns det viss hjälp med inställningar i själva boxarna i instruktionerna på sidan då.
För routerinställningar så måste du kolla i manualen till den router du har.
Har du en router du fått av din bredbandsleverantör så rekommenderar jag att skaffa en annan router för många gånger så är dom skit och väldigt begränsade.
Har du några tips på vilka inställningar man bör ha i routern? Jag har själv väldiga problem med buffring just nu på alla full-HD kanaler.
Köpte mig en ny router under Black friday för att slippa detta, en ASUS RT-AC68U. Känns som den bör räcka för IPTV, men kanske inte...?

Edit: Bytte till min Tvip s-box 410 och nu flyter det på hur bra som helst. Har kört via Smart Iptv-appen ett tag, kanske det som var problemet.
tevesoffan
Inlägg: 22
Blev medlem: sön nov 26, 2017 11:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tevesoffan »

TCM SE är spansk, dubbade filmer. Jag skulle vilja ha TCM på svenska.
tevesoffan
Inlägg: 22
Blev medlem: sön nov 26, 2017 11:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av tevesoffan »

CMORE First SE är en religiös kanal 10?
Skriv svar