## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

MaxDan
Inlägg: 18
Blev medlem: mån apr 17, 2017 2:28 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av MaxDan »

issue skrev:
issue skrev:Vad är det för fel på f1 kanalerna? Iptv har fungerat bra hela dagen, de fungerar bra nu med.. men inte viasat motor eller sky sports f1... det rullar på i 7-10 sekunder.. sen buffrar de i kanske 4 och så håller det på...riktigt surt när man inte kan titta
Idag försöker jag se hockey på cmore live 4.. efter en jävla massa lagg loopas nu samma 20s av matchen om och om igen.. både på dator och nvidia shield.. vad händer? Det är för mycket problem nu

Håller med om detta, mycket lagg på slutet. Jag har dock endast upplevt det på de svenska kanalarna, främst Cmore-kanalerna, Disney Junior och Sjuan. Har ändrat mina bufferinställningar på min MAG254, men problemet kvarstår.

Någon som sitter på någon lösning? Kan tillägga att jag aldrig upplever det när jag ser på VOD eller på engelska/amerikanska kanaler.
Calle438
Inlägg: 49
Blev medlem: tis feb 07, 2017 7:24 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Calle438 »

Samma problem idag nu när matchen snart börjar på TV6 HD. Det laggar hela tiden. Det är så väldigt ofta när det är matcher på tv. Har en Tvip 410. Har bytt internetleverantör men det är fortfarande samma problem. Är det nån inställning i boxen? Är det hos iptvking problemet ligger? Vore skönt att kunna kolla på en bra match utan att det laggar :( . Så har det varit sedan jag beställde Iptv för 8 månader sedan. Tacksam för svar
Cara
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 10, 2017 4:38 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Cara »

Calle438 skrev:Samma problem idag nu när matchen snart börjar på TV6 HD. Det laggar hela tiden. Det är så väldigt ofta när det är matcher på tv. Har en Tvip 410. Har bytt internetleverantör men det är fortfarande samma problem. Är det nån inställning i boxen? Är det hos iptvking problemet ligger? Vore skönt att kunna kolla på en bra match utan att det laggar :( . Så har det varit sedan jag beställde Iptv för 8 månader sedan. Tacksam för svar
Samma här :( Den funkade lika dåligt igår när jag skulle kolla. Så det måste vara något fel på den. Viasat Sport Premium funkar ännu sämre!
Senast redigerad av 1 Cara, redigerad totalt 0 gånger.
Rebin2155
Inlägg: 3
Blev medlem: ons nov 01, 2017 12:04 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Rebin2155 »

[/quote][/quote]
tuffy skrev:
Rebin2155 skrev:Tjena,
Jag har nämligen gjort ett stort misstag.
Först skulle jag testa ifall det fungerade så jag provade på 24h gratis på min SMART TV och laddade ner appen. Allt funkade utmärkt!
Köpte 3 månaders abonnemang för SMART TV. Fick det bekräftat via email. Detta paket köpte jag 2017-10-30 och har inte fått någon länk
via email av er för att kunna starta abonnemanget. Men sedan läste jag mailet jag fått av er igen och jag märkte då att jag inte har läst mellan
raderna. Mitt misstag. Jag har nämligen använt mitt namn som referens, min riktigt gata och min emailadress.
Ber så mycket om ursäkt men hoppar det även går att lösa.

Mvh
Rebin2155
Maila [email protected] så hjälper de dig att få rätsida på det.
Har mailat dom ett antal gånger nu utan att få något svar. När det hade gått 24h så mailade jag dom två gånger och nu en tredje gång.
Inte kul att kasta pengarna i sjön.
Nevon
Inlägg: 55
Blev medlem: mån feb 13, 2017 9:58 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Nevon »

Är det bara mig det de senaste dagarna till och från hackar på typ alla kanaler.
XGlenfiddichX
Inlägg: 6
Blev medlem: fre sep 22, 2017 8:38 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av XGlenfiddichX »

Börjat bli smått irriterad på detta förbaskade hackandet på alla kanaler kvällstid. Vet admin om problemet och försöker man hitta en lösning?

Har TVIP 410 S-Box.
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Inga problem här.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mandal19
Inlägg: 4
Blev medlem: mån okt 09, 2017 6:45 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mandal19 »

Samma här , hackar o fryser ofta på kvällarna.
Mag 256
pistje
Inlägg: 4
Blev medlem: fre okt 20, 2017 2:21 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av pistje »

Samma här! Båda Champions league kvällarna plus idag och igår på CMore(speciellt Live) kanalerna där det buffrar hela tiden.... eller hela tiden är att ta i, men tillräckligt ofta för att man ska bli nästintill vansinnig:)
Finns inget värre än när det är så här. Är problemet hos ”er” eller mig?
Kör Samsung tv och tvn rakt in i fiberboxen! Har 100/100 och får 90+ upp&ner till Holland
fourtech
Inlägg: 20
Blev medlem: lör mar 11, 2017 9:12 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av fourtech »

Tv4 har enorma problem.
Både 4an och tv4hd hackar enormt

96Mbit till Nederländerna
Skriv svar