## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

issue
Inlägg: 30
Blev medlem: ons okt 19, 2016 7:31 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av issue »

issue skrev:Vad är det för fel på f1 kanalerna? Iptv har fungerat bra hela dagen, de fungerar bra nu med.. men inte viasat motor eller sky sports f1... det rullar på i 7-10 sekunder.. sen buffrar de i kanske 4 och så håller det på...riktigt surt när man inte kan titta
Idag försöker jag se hockey på cmore live 4.. efter en jävla massa lagg loopas nu samma 20s av matchen om och om igen.. både på dator och nvidia shield.. vad händer? Det är för mycket problem nu
Dylan
Inlägg: 1
Blev medlem: tis okt 24, 2017 5:24 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Dylan »

Hej,

Jag vet inte om jag skriver i rätt tråd, admin flyttar detta om det behövs.

Jag har Servanet och Viasat som bredbandlev. När jag kopplar datorn direkt till fiber dosan, IPTV fungerar utan problem men så fort jag kopplar en router (jag har provat 3 olika och försökte att följa felsökningsråd som finns under webbsidan), IPTV slutar att fungerar totalt.

Har någon av er upplevt någonting liknande?
Hur kan jag fixa det? (jag har en Netgear R6100 som router om det kan hjälpa)
sundboma
Inlägg: 3
Blev medlem: lör okt 14, 2017 4:04 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av sundboma »

issue skrev:
issue skrev:Vad är det för fel på f1 kanalerna? Iptv har fungerat bra hela dagen, de fungerar bra nu med.. men inte viasat motor eller sky sports f1... det rullar på i 7-10 sekunder.. sen buffrar de i kanske 4 och så håller det på...riktigt surt när man inte kan titta
Idag försöker jag se hockey på cmore live 4.. efter en jävla massa lagg loopas nu samma 20s av matchen om och om igen.. både på dator och nvidia shield.. vad händer? Det är för mycket problem nu

Har sjukt mkt problem med just Cmore live... Kollar på Cmore live 4 nu första perioden har jag knappt kunnat se pga lagg.. Sjukt störande
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Har testat låta det stå på Live 4 HD ett tag här och inget lagg hos mig iaf.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Johantv
Inlägg: 6
Blev medlem: fre okt 06, 2017 5:33 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Johantv »

C-more live HD laggar hela tiden
Wonak
Inlägg: 16
Blev medlem: fre dec 16, 2016 3:47 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Wonak »

Laggar som bara den på C More Live 3. Buffrade var 30:e sekund den sista halvan av första perioden. Börjar lagga nu igen 8 minuter in på den andra perioden.
netbeans
Inlägg: 2
Blev medlem: ons okt 25, 2017 9:11 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av netbeans »

Någon mer som har problem med Guiden? "Ingen information tillgänglig" på alla kanaler. Försvann plötsligt bara i veckan.
rexzar
Inlägg: 7
Blev medlem: fre jun 02, 2017 5:03 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av rexzar »

netbeans skrev:Någon mer som har problem med Guiden? "Ingen information tillgänglig" på alla kanaler. Försvann plötsligt bara i veckan.
Om du menar kanalguiden från estiptv så verkar den strula. Får inte in någon info från den heller.
Demonaz
Inlägg: 114
Blev medlem: sön mar 05, 2017 8:05 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Demonaz »

rexzar skrev:
netbeans skrev:Någon mer som har problem med Guiden? "Ingen information tillgänglig" på alla kanaler. Försvann plötsligt bara i veckan.
Om du menar kanalguiden från estiptv så verkar den strula. Får inte in någon info från den heller.
Jag använder Kodi och ominstallerade det, la in guiden på nytt och för mig fungerar det bättre än på väldigt länge
Eh?
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ruf »

Nån info varför det e nere ?
Å nör det isof är tillbaka ?
Skriv svar