## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Mayki777
Inlägg: 8
Blev medlem: lör okt 14, 2017 9:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mayki777 »

På riktigt!!! Detta är fan inte acceptabelt! Inget funkar ju nu! Får upp den rutan med fjärrkontrollen o restart mac adress o hur mycket jag än trycker så funkar det inte!!

Vad betalar man för??

Mina vänner har aldrig haft problem med sin IPtv!!

Va är de för problem nu?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Testat starta om boxen?
Inga problem här med Kodi och Enigma2 boxar iaf.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mayki777
Inlägg: 8
Blev medlem: lör okt 14, 2017 9:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mayki777 »

Nätverket e de inget fel på funkar som det ska så förstår knte vad problemet är!
Mayki777
Inlägg: 8
Blev medlem: lör okt 14, 2017 9:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mayki777 »

Detta är värdelöst!!!!!!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Har du startat om boxen?
Men när du nämner nätverk så kan du testa starta om alla grejer när du lika håller på.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
aikbratten
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 17, 2017 5:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av aikbratten »

FreddyK skrev:Har du startat om boxen?
Men när du nämner nätverk så kan du testa starta om alla grejer när du lika håller på.
Hej FreddyK! har en fråga! Exakt hur kör du din iptv? för du verkar ju aldrig ha några problem!? Jag kör med appen i en samsung smart tv från 2015 (vill tilläga att det är en av dom dyrare varianterna), och sen kör jag men enhetskabel direkt in i min tv, och har fiber 100/100! så va kan gå fel!?
aikbratten
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 17, 2017 5:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av aikbratten »

admin skrev:Det har blivit så många inlägg nu att folk inte kan hitta rätt i forumet när det gäller att lösa problem. Jag tänkte vi samlar alla problem som berör de skandinaviska kanalerna i en och samma tråd, så kan vi hålla detta uppdaterat och lösa det på enkelt sätt.

20160923 utsatte antipiratbyrån oss för en ny typ ddos attack som fick våra servrar att gå ner i ca 20 minuter, och sedan efter det ligga överbelastade fram till idag 20160928. Vi är strax klara med att flytta våra skandinaviska kanaler till en ny host i Ryssland som har lovat att kunna hantera dessa problem på ett bättre sätt och inatt bör det vara klart.

Våra servrar har överbelastningsskydd som förhindrar denna typen av händelser ganska bra, men tyvärr så är det endast MAG enheter som kan dra nytta av dessa. Därav har de som upplevt problem med sina kanaler till majoritet varit SmartTV användare.

Just nu ska ingen uppleva problem då vi använder gamla routing tables för SmartTV/Kodi användare. Detta medför lite stabilare tittande men kan öka tiden det tar att göra ett kanalbyte med 0,2 sekunder.

Många av er som upplever problem med SmartTV är faktiskt routingen i ert egna hem. Detta kan bevisas oftast väldigt snabbt genom att ansluta ert abonnemang/länk till en 4G uppkoppling t.ex. mobiltelefon för att bevisa detta.

Vi får många mail om att SmartTV laggar, fastän de egentligen inte bör göra de om nätverksmiljön hemma är optimal. SmartTV är känslig och kräver en fin router men optimala inställningar för att fungera. Vidare så är varken Samsung, LG, Sony, Philips, SmartIPTV, Siptv.eu några varumärken som på något sätt är associerade med oss och då kan vi ej heller lämna någon support på dessa. Alla har olika tv apparater, alla har olika nätverkslösningar, alla har olika modem , alla har olika bredbandsuppkopplingar osv osv. Laggar de på SmartTV (bortsett från 20160923 - 20160928) så är det 99% routingen i ert hem det är fel, testa ert abonnemang med en 4g uppkoppling så ser ni vad jag menar.

I övrigt så vänligen samla alla problem med kanaler på en och samma tråd, och detta är här är ni snälla
hej! det är så att kanalerna stannar upp och blir svart i ett par sekunder sen funkar det igen, men det sker typ varje minut, ganska störande! och jag köpte mitt iptv i mars april typ, och det har funkat kanon fram till för någon vecka sendan! och jag kör med app i en nyare "bättre" samsung tv och enhetskabel direkt in i min tv och fiber på 100/100 som funkar jätte bra! så kom inte med att det är fel på min utrustning för det måste ju ha hänt något med eran tjänst osv. för det börja ju krångla för någon vecka sedan! vore bra om ni kunde fixa detta!!!
aikbratten
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 17, 2017 5:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av aikbratten »

hej! det är så att kanalerna stannar upp och blir svart i ett par sekunder sen funkar det igen, men det sker typ varje minut, ganska störande! och jag köpte mitt iptv i mars april typ, och det har funkat kanon fram till för någon vecka sendan! och jag kör med app i en nyare "bättre" samsung tv och enhetskabel direkt in i min tv och fiber på 100/100 som funkar jätte bra! så kom inte med att det är fel på min utrustning för det måste ju ha hänt något med eran tjänst osv. för det börja ju krångla för någon vecka sedan! vore bra om ni kunde fixa detta!!! vet att jag skrivit detta förut i ett "svar" till admin, men vill verkligen få ett svar till varför det är såhär! måste ju gå att fixa!!!
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Och jag skriver igen att det inte är nåt fel då det fungerar utmärkt för det mesta för mig.
Ibland har det varit nere delvis eller helt men dom i övrigt funkar dom flesta skandinaviska kanaler utan problem och lagg.
Känner flera stycken andra som inte heller dom har några problem och dom kör dessutom Bahnhof.
Kan mycket väl vara fel nånstans på vägen från dig och fram till servern och inte just hos dig.
Har ett exempel på ett annat ställe där en påstår att Alltele blockerar IPTV och att dom skulle blockera Bredbandsbolagets sida och göra det i princip omöjligt att surfa på. Kan säga att Alltele funkar alldeles utmärkt och Bredbandsbolaget är inga problem alls att gå in på där jag kollat.
Samma person säger också att det däremot funkar alldeles utmärkt med VPN däremot.
Kan mycket väl vara att det är fel nånstans i stadsnätet eller routingen från stadsnätet fram till servern.
Kan vara att eran ISP använder överbelastade vägar fram till servern och då spelar det ingen roll hur bra grejer man har eller om man sitter på 10gbit lina. Det kommer ändå vara problem i dom fallen.
Har sett en hel del ISP's och speciellt dom billigare som har problem just på kvällarna att deras routings utomlands är överbelastade helt enkelt.
Och då får man dom problemen ni upplever med lagg på kvällarna.
Ni som har problem rekomenderar jag testa en VPN med dedikerad IP för att se om problemen försvinner.
Dedikerad IP är viktigt annars kommer ni att bli bannad.
https://torguard.net/blog/new-dedicated ... promotion/ är ett exempel på VPN som fungerar fint och erbjuder dedikerad IP.
Senast redigerad av 2 FreddyK, redigerad totalt 0 gång.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bits »

aikbratten skrev:
FreddyK skrev:Har du startat om boxen?
Men när du nämner nätverk så kan du testa starta om alla grejer när du lika håller på.
Hej FreddyK! har en fråga! Exakt hur kör du din iptv? för du verkar ju aldrig ha några problem!? Jag kör med appen i en samsung smart tv från 2015 (vill tilläga att det är en av dom dyrare varianterna), och sen kör jag men enhetskabel direkt in i min tv, och har fiber 100/100! så va kan gå fel!?
Ja det undrar jag med? Jobbar du för Iptvking? Jag köper lätt exakt samma saker som dig bara jag får det att fungera.
Skriv svar