## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Moderator: otto

Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bits »

FreddyK skrev:Visst det har varit nere ibland en del kanaler men det har inte varit problem i den utsträckning ni upplever.
Som sagt det funkar oftast bra hos mig både dagtid och kvällstid så det är inte servern.
Hur menar du med i den utsträckning ni upplever? Du verkar vara ganska unik med att inte ha nå problem eller så kanske det också är en definitions fråga på vad som är problem och vad ofta är.

Definition ofta är för mig ett par gånger i veckan!
Problem som jag upplever är

1. Boxen laddar om kanalen man tittar på. Det problemet kommer och går. När det är som värst 1gång i minuten.
2. History HD som är favoritkanalen försvinner titt som tätt och byts ut mot Viasat history.
3. Vissa Kanaler helt svarta ibland" inte varje vecka"


Jag har som jag tidigare påpekat kontrollerat allt här. Det tillsammans med min granne som jobbat som nätverkstekniker och nu jobbar hos spelprogrammerare på Dice i Stockholm. Detta utifrån iptvking rekommendationer samt det du påpekat om hastighet mot NL i ett flera tidigare inlägg. Min granne säger att problemet inte ligger hos mig.

Jag har en tvip410 som körs trådat, inställning buffrar 5000msek
Router Netgear Nighthawk X6 R8000
Ownit som leverantör
Ruf
Inlägg: 54
Blev medlem: tor okt 20, 2016 11:38 am
Ort: Göteborg

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Ruf »

FreddyK skrev:Visst det har varit nere ibland en del kanaler men det har inte varit problem i den utsträckning ni upplever.
Som sagt det funkar oftast bra hos mig både dagtid och kvällstid så det är inte servern.
Ibland är ju inga problem.
Men nu kunde jag inte se på tv varken torsdag kväll
eller fredag kväll efter typ kl 20.
Och att problemet skulle ligga hos mig?
Jag har ju haft detta i 1 år med samma utrustning.
Å då har det ju funkat klockrent förutom några gånger då bla nåt moderkort brann å det köper jag.
Men när samma problem återkommer gång efter gång?
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Jag har inga problem efter kl 20 här iaf.
Har varit nere en del kanaler bla HD kanalerna vissa dagar men i övrigt inga problem med lagg eller frysningar.
Visst jag har inte kollat att varenda kanal fungerar men jag har kollat runt på vanligare kanaler och kanaler som nämnts här ska ha problem utan att jag har haft dom problemen som beskrivs.
Kan helt enkelt vara så att erat område eller ISP är överbelastad mot vissa ställen helt enkelt vissa tider.
Spelar ingen roll om det visar 80-90mbit i speedtester utan det kan vara problem till vissa ställen ändå.
Kör man traceroutes till olika ställen kan det ta en väldigt massa olika vägar fast det är samma land och det kan även ta olika vägar beroende på tider med.
Som sagt då det funkar för vissa och vissa inte så kan man utesluta fel på själva servern iaf då det skulle påverka alla.
Hoppas iaf att allt löser sig för er som har problem.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Mayki777
Inlägg: 8
Blev medlem: lör okt 14, 2017 9:36 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Mayki777 »

Bits skrev:Jag har samma problem. Det kan fungera nästan helt smärtfritt ett dygn sen kör det igång och rebotar (bilden blir svart och kanalen startar om) 1gång i minuten. Jag har inga problem hos mig och. Bytt bredbandsleverantör för att testa en annan. Köpt en ny router. Kör trådar till boxen. Jag har testat hastigheten mot NL och jag har lång över vad som sägs behövas. När det har börjat krångla så har fler av oss i samma stad kontrollerat det vi kan och allt ser om ut med hastighet mm. Går man in då och kollar på länken nedan så säger statistiken att det inte har vart några problem under flera dagar. Sist när nästan alla HD kanaler var nere så var det grönt. Syns inte de störningarna och finns det något annat sätt att kontrollera statusen? Jag tror att väldigt många blir oerhört frustrerade när det uppenbart är något som krånglar ibland men ingen stans att se detta förutom när servern är nere helt?

https://stats.uptimerobot.com/83JQOcJzn/779400058

Håller med exakt om allt du skrev! Har testat med allt och har bra uppkoppling mot NL men kanalerna hackar hela tiden, startar om, man blir frustrerad o irriterad när man kollar på nån film eller nån fotbollsmatch och den ska hacka o starta om mitt i allt! Är inte den som klagar men gillar inte när saker inte fungerar!

Idag 2017-11-14 kl 23.40, då funkar ingenting helt plötsligt! Inte detta jag betalat för!
AcKNE
Inlägg: 16
Blev medlem: mån sep 18, 2017 3:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av AcKNE »

samma lika för mig allt e nere. Gissar det har något med cloudflare eller vad det heter att göra med.
AcKNE
Inlägg: 16
Blev medlem: mån sep 18, 2017 3:02 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av AcKNE »

Tillbaka nu
aikbratten
Inlägg: 4
Blev medlem: tis okt 17, 2017 5:32 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av aikbratten »

är det bara jag eller fler som har problem med typ tv4 att det blir svart i ett par sekunder sen kommer bilden tillbaka!? detta händer typ varje minut
jontas7
Inlägg: 17
Blev medlem: tis jul 25, 2017 6:59 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av jontas7 »

Någon som har vettiga tips på vad jag kan göra för att undvika frysningar/lagg? Är öppen för att köpa in eventuell utrustning om så krävs.
På dagarna har jag 0 problem men under kvällen, och som jag beskrivit innan, under prime time så kan jag titta i 1 minuter. Sen får jag snällt starta om kanalen.
Bits
Inlägg: 23
Blev medlem: lör jul 01, 2017 6:07 am

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av Bits »

aikbratten skrev:är det bara jag eller fler som har problem med typ tv4 att det blir svart i ett par sekunder sen kommer bilden tillbaka!? detta händer typ varje minut
Japp.. exakt samma problem tv 4. Har fungerat bra hela dagen och nu 21:40 kör det igång igen
FreddyK
Inlägg: 3124
Blev medlem: ons okt 19, 2016 5:15 pm

Re: ## // SAMLINGSTRÅD FÖR PROBLEM \\ ##

Inlägg av FreddyK »

Inga problem här med TV4.
TVHeadend, Kodi, Dreambox/Enigma2 , RaspberryPi 3/LibreELEC
Xiaomi Mi Box/Live Channels + TVirl & TVheadend addon, TVIP410
Skriv svar